Aviation · Miscellaneous · Photos

#1794 – Fourteen Pictures from Frankfurt Airport’s Besucherterrasse

ENGLISH

Posts in the A Weekend In Geneva series:
1. Introduction
2. Part I: The Flights
3. Part II: Geneva

***

During my weekend trip to Geneva in late July, I had an 8-hour of transit at Frankfurt Airport on my way to Geneva. It was raining in Frankfurt that day so I did not really feel like going to the city. Consequently, I had to find something to do to kill the time. And so I decided to visit the Besucherterrasse (the Visitors’ Terrace) in Terminal 2.

Visitors' terrace at Frankfurt Airport
The Besucherterrasse of Frankfurt Airport

Unlike Schiphol Airport’s Panorama Terrace which access is free of charge, I had to pay a small fee of €3 to enter this Besucherterrasse (You see, there are only few things I can dislike from Schiphol!).

It was quite a windy day today, but nonetheless I still enjoyed my time a lot there. I stayed there for about over an hour where I, of course, took a lot of plane pictures :mrgreen: . Here are fourteen of them.

BAHASA INDONESIA

Posting-posting dalam seri A Weekend In Geneva:
1. Introduction
2. Part I: The Flights
3. Part II: Geneva

***

Di perjalanan akhir pekanku ke Jenewa akhir Juli lalu, aku harus transit selama 8 jam di Bandara Frankfurt di perjalanan keberangaktanku ke sana. Hari itu hujan turun di kota Frankfurt yang menyebabkanku malas untuk pergi ke kotanya. Tetapi ini berarti aku jadi harus menemukan suatu aktivitas untuk membantuku melewatkan waktu ini dong ya. Dan jadilah aku mengunjungi Besucherterrasse (Teras Pengunjung) di Terminal 2.

Visitors' terrace at Frankfurt Airport
Besucherterrasse di Bandara Frankfurt

Tidak seperti Bandara Schiphol yang mana akses ke Panorama Terrace-nya gratis, aku harus membayar biaya akses sebesar €3 (sekitar Rp 45.000,-) untuk masuk ke Besucherterrasse (nah kan, cuma sedikit hal saja yang bisa tidak kusukai dari Schiphol!).

Hari ini cukup berangin di terasnya, tetapi toh aku masih menikmati waktuku di sana. Aku menghabiskan sekitar satu jam lebih dimana, jelas, aku mengambil banyak foto pesawat, huahaha :mrgreen: . Di atas adalah empat belas di antaranya.

Advertisements
EuroTrip · Miscellaneous · Photos · Weekend Trip

#1774 – Frankfurt in 10 Pictures

ENGLISH

In late June, I did my second ever Avgeek Weekend Trip where I stayed over night in the city of Frankfurt. In my post about that trip, I did not write anything about this stay. It was mainly because, well, there was nothing particularly very interesting from there to share here. However, of course I took a few many pictures during this time period. So for this overnight stay to, at least, not be forgotten, here are ten of those pictures 😉 .

BAHASA INDONESIA

Di akhir bulan Juni, aku pergi dalam rangka Avgeek Weekend Trip-ku yang kedua dimana aku menginap satu malam di kota Frankfurt. Di posting-ku tentang perjalanan ini, aku sama sekali tidak menceritakan apa pun dari masa tinggalku disana. Secara umum sih ini karena, yah, tidak ada yang amat menarik yang bisa kuceritakan disini sih, haha. Tapii, jelas dong disana aku mengambil beberapa banyak foto. Jadilah supaya setidaknya masa tinggalku ini tidak terlupakan begitu saja, di atas aku bagikan sepuluh foto di antaranya 😉 .

EuroTrip · Miscellaneous · One Day Trip · Photos · Vacation · Weekend Trip

#1353 – More Pictures from London

ENGLISH

Well, I am very busy these days so I cannot really write a full post, so here are some more pictures from my weekend trip to London. 😀

BAHASA INDONESIA

Jadi ceritanya sekarang ini aku lagi sibuk banget sehingga nggak sempat untuk menulis sebuah posting-an utuh, jadi sekarang aku posting beberapa foto lain dari perjalanan akhir pekanku ke London kemarin ini aja deh. 😀

Miscellaneous · Photos

#1347 – Life in Delft in Pictures Lately

ENGLISH

So it has been awhile since I published a post with only photos. So here we go…

BAHASA INDONESIA

Sudah lumayan lama juga ya semenjak aku posting sebuah posting yang isinya foto aja. Ya udah deh mari kita mulai aja kalau begitu…