#2430 – Recent Happier Stories

ENGLISH

Well, so a brighter topic for a change a bit here, after the rather “grim” last two posts, haha. So earlier this week, I became an uncle to a new niece! 😍😍😍 Yeah, so my brother and sister in law have just had a daughter who was born earlier this week. Words can’t really describe how happy I have been feeling this week! Haha 😆 .

Though, I apologize for bringing back the pandemic (but in my defense this pandemic does affect all aspects of life these days so it’s hard to find anything unaffected by it 😛 ), it is a little bit annoying that the pandemic has made it tricky for me to go to Indonesia and see my niece first hand!

I mean, yes technically I can travel back and forth between Europe and Indonesia right now. But the question is not whether or not I can travel, but rather “should I?”, is it? Given the circumstances, I don’t think it is wise to go right now just for the sake of it. I mean, at the very least I don’t want to inadvertently be an unasymptomatic carrier especially in Indonesia I would definitely meet my mom and grandma. Yes of course there is the mandatory PCR test to be taken prior to entering Indonesia, but still …

But anyway, the great news on the development of COVID-19 vaccine earlier this week hopefully would follow through and end this travel dillema as soon as possible, though! At least now it feels like the light at the end of the tunnel looks closer and brighter than it has ever been thus far in this pandemic.

While right now I am still hesitant to plan any trip, especially too far in the future, hopefully soon the situation will develop for the better and makes me comfortable in starting to plan some things for 2021, including a trip to Indonesia! 🙂

BAHASA INDONESIA

Hmm, kali ini aku akan menulis sebuah posting dengan topik yang lebih menyenangkan untuk mengganti suasana, setelah dua posting terakhir yang cukup kelam, haha. Jadi awal minggu ini, aku menjadi seorang om dari seorang keponakan baru! 😍😍😍 Iyaa, jadi ceritanya adik dan iparku baru saja memiliki seorang bayi perempuan yang dilahirkan awal minggu ini. Ah kata-kata rasanya tidak bisa mendeskripsikan bagaimana senangnya aku minggu ini! Haha 😆 .

Ah, tapi aku mohon maaf nih harus mengungkit kembali pandeminya (tapi ya memang pandemi ini mempengaruhi semua aspek kehidupan sekarang sih ya jadi sulit untuk menemukan topik yang tidak terusik olehnya 😛 ), agak menyebalkan juga pandeminya membuatku dalam posisi sulit untuk pergi ke Indonesia dan menengok keponakanku!

Maksudku, iya sih sekarang sebenarnya technically aku bisa-bisa saja pergi bolak-balik dari/ke Eropa ke/dari Indonesia. Cuma pertanyaannya kan bukan bisa atau tidak ya, tapi perlu atau tidak? Dan dengan mempertimbangkan situasi saat ini, aku rasa kok kurang bijak ya jika aku pergi sekarang hanya karena alasan itu saja. Maksudku, di Indonesia pasti kan aku akan bertemu mama dan omaku. Jelas dong aku nggak mau juga jika (amit-amit) aku menjadi carrier asimtomatik kan. Iya sih ada tes PCR wajib yang harus diambil sebelum diperbolehkan memasuki Indonesia, tapi tetap aja kan …

Tapi berita baik dari perkembangan vaksin COVID-19 yang diumumkan awal minggu ini mudah-mudahan terus berlanjut lancar ya sehingga dilema seperti ini bisa segera berhenti! Setidaknya sekarang cahaya di ujung terowongan gelap ini nampak lebih dekat dan terang daripada sebelum-sebelumnya di pandemi ini.

Yah tapi sekarang ini sih aku masih belum berani untuk merencanakan perjalanan apa pun, terutama yang jauh-jauh ke depan. Tapi mudah-mudahan sih situasi akan berkembang baik dimana aku bisa mulai merencanakan sesuatu lah ya untuk tahun 2021, termasuk sebuah perjalanan ke Indonesia! 🙂

12 Comments Add yours

  1. denaldd says:

    Selamat Ko atas kelahiran ponakan. Sehat2 selalu buat ponakanmu. Selamat buatmu jadi Om

    1. zilko says:

      Terima kasih!! 😀

  2. kutubuku says:

    Congratulations with the niece Ko. I’m sure you will be able to visit her in the next years 🙂

    1. zilko says:

      Thank you! 😀

  3. Ira says:

    Selamat menjadi Pak De Zilko!! Semoga tahun depan bisa ketemu langsung sama keluarga di Yogya yaa

    1. zilko says:

      Terima kasih! 😀

  4. pinkuonna says:

    Congratulation, uncle Zilko 🙂 Semoga bisa segera ketemu keponakannya ya 🙂

    1. zilko says:

      Thank you! 😀

  5. niee says:

    Selamat ya ko, pasti senang banget ya ada nambah anggota keluarga baru 😀

    1. zilko says:

      Trims Niee 😀 . Iyaa 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s