#2416 – Last Weekend Story

ENGLISH

So as my Instagram followers know, last weekend I (finally) went on another weekend trip this summer. It was six weeks after the previous one though, which was quite a long stretch of period for my “standard”, haha. But as I said earlier this month, this summer is overall a “slow” travelling season for me.

The cancellation of my Canada trip, however, opened the entire August up. And it so happened that I found a great flight deal to Geneva, Switzerland. I didn’t hesitate to book the ticket, which meant I would at least still partially enjoy the week I was supposed to enjoy in Canada with a trip somewhere. But my intention was actually not to go to Geneva. Instead, I wanted to go to Lausanne, another Swiss city located by the side of Lake Geneva, which had been on my list to visit for quite some time!

Hello from Lausanne

Lausanne was indeed a beautiful city. Its size was much larger than I thought, though, and it was actually a busy city. Even though this was not surprising at all given a good, famous university was located there (EPFL) and so was the headquarters of the International Olympic Committee.

The Olympic flame in Lausanne

Lausanne was also located at the “edge” of the famous Lavaux region, which terraced vineyards made it to the UNESCO World Heritage list. This made the city a perfect “pitstop” for a trip to the Lavaux region. I was lucky with the weather as well where it was nice and sunny on the day I visited Lavaux.

Lavaux vineyards

So yeah, all in all, indeed it was a really fun weekend! More importantly, it was nice to be able to go on a trip somewhere to refresh my mind and recharge myself after all these intense months during the pandemic! I felt quite physically tired after the trip, obviously, but I felt like my mind got what it needed, haha πŸ˜€ .

Lavaux vineyards

BAHASA INDONESIA

Seperti yang followers Instagram-ku ketahui, akhir pekan yang lalu aku (akhirnya) pergi jalan-jalan lagi di sebuah perjalanan akhir pekan. Ini artinya enam minggu setelah yang sebelumnya, yang mana merupakan jarak antara dua perjalanan yang cukup panjang untuk “standar”-ku. Tapi ya memang seperti yang kubilang beberapa waktu yang lalu kan, musim panas kali ini memang adalah musim “sepi” jalan-jalan untukku.

Pembatalan perjalananku ke Kanada, tapinya, membuka jadwalku bulan Agustus jadi terbuka lebar. Dan kebetulan aku menemukan tiket promo ke Geneva, Swiss. Tanpa ragu tiketnya langsung aku beli, yang mana artinya setidaknya aku masih bisa menikmati sebagian dari minggu yang seharusnya aku nikmati di Kanada lah ya dengan perjalanan kemana gitu. Tapi tujuanku bukan untuk mengunjungi Geneva sih. Kali ini aku ingin pergi ke Lausanne, kota Swiss lainnya yang juga berlokasi di tepian Danau Geneva, yang memang sudah berada dalam daftar tempat yang ingin kukunjungi lumayan lama!

Halo dari Lausanne

Lausanne memang adalah kota yang indah sih. Ukuran kotanya ternyata lebih besar daripada bayanganku, haha, dan kotanya juga ternyata lumayan ramai/sibuk. Nggak mengherankan sih sebenarnya karena ada universitas bagus dan terkenal yang berlokasi di sana (EPFL) dan juga kantor pusat Komite Internasional Olimpiade juga berada di kota ini.

Api Olimpiade di Lausanne

Lausanne juga berlokasi di “pinggir” regio Lavaux yang terkenal dengan kebun anggur berteras yang masuk dalam daftar UNESCO World Heritage. Ini membuat kotanya sebagai “pitstop” ideal untuk perjalanan ke regio Lavaux ini. Aku beruntung pula dengan cuaca dimana suhunya enak dan cuaca cerah di hari aku mengunjungi Lavaux.

Kebun anggur Lavaux

Jadi ya begitu deh, akhir pekan yang lalu memang menyenangkan! Yang lebih penting lagi, senang deh bisa pergi jalan-jalan kemana gitu untuk menyegarkan pikiran dan me-recharge diri sendiri setelah sekian bulan intens menghadapi pandemi ini kan! Iya sih badanku terasa capek setelah pulang dari perjalanannya, tapi pikiranku dan mentalku mendapatkan apa yang dibutuhkan deh, rehat sejenak, haha πŸ˜€ .

Kebun anggur Lavaux

11 Comments Add yours

  1. Cakep ya dan sepi…Ko, cerita2 dong tentang kondisi naik di pesawat semasa ini. Apa bnyk perbedaan?πŸ˜€

    1. zilko says:

      Iya, cakep daerahnya πŸ˜€ . Ah, pengalaman terbangnya sudah sempat aku ceritakan kok beberapa waktu yang lalu (https://zilko.wordpress.com/2020/07/28/2410-my-first-post-lockdown-flights) πŸ˜€ .

  2. Arman says:

    seneng ya ko bisa jalan2 lagi πŸ˜€

    1. zilko says:

      Iyaa, lumayan lah jadi bisa refreshing πŸ˜€

  3. Rasanya bebas yaa, bisa jalan-jalan lagi di kota lain. Pemandangannya asyik banget ya…

    1. zilko says:

      Iya, lumayan bisa refreshing sejenak! Apalagi kalau pemandangannya asyik! πŸ˜€

  4. Very good.

    Thanks for sharing. Will have to hit the winery our next time. We rode through them on our train ride to Venice.

    1. zilko says:

      The vineyards were super beautiful indeed!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s