#2370 – A Sunny Winter Weekend in Valencia

ENGLISH

Once upon a time a few years ago, I stumbled accross some pictures of Valencia and, since then, I have wanted to go there! But somehow I have consistently found it challenging to get a great deal on the flights there (unless I would be okay with flying LCCs, which was quite a “stretch” given the distance from Amsterdam) so Valencia has stayed unchecked in my to-visit list. In fact, I actually suggested my parents and brother to go to Valencia for the Spain part of their trip to Europe three years ago, which I couldn’t join. So when, finally, I saw a good tickets deal mid-last year for a trip in early February, I quickly booked it.

Hello, Valencia

And this trip was … amazing! To be fair this was also partly amplified by my weekend trip to Venice just two weeks prior which felt like an antithesis of this trip weather-wise. If it was constantly raining in Venice, it was sunny during the entirety of my time in Valencia. In fact, the temperature was stable at around 25°C during the day. In the first weekend of February, which basically was in the middle of winter! AMAZING!! I was really happy with this as it had literally been months since I last had this kind of weather!!

Very happy with the Spanish winter weather in Valencia

Having said that, Valencia itself was indeed really beautiful! My favorite part of the city was definitely the Ciudad de las Artes y las Ciencias, or the City of Arts and Sciences in English. The pictures of Valencia I mentioned at the beginning of this post were indeed taken here.

Valencia

This site was a cultural and architectural complex which has become one of the 12 Treasures of Spain. In other words: this site was instagenic and super instagrammable, haha 😆 .

L’Umbracle

The site consisted of several cool-looking buildings (and shallow ponds). There was the L’Hemisferic which resembled a giant eye, the Museu de les Ciències Príncipe Felipe which resembled the skeleton of a whale, L’Umbracle with its parabolic “roof” which housed a tropical garden inside, the opera house Palau de les Arts Reina Sofia which its cool-looking design, L’Agora which could host concert and sporting event, L’Oceanografic which was the largest aquarium in Europe (which I didn’t visit this time around), and the cable-stayed Assut de l’Or Bridge.

Feeling like levitating in Valencia

The City of Arts and Sciences was actually located at a really long, and big, city park, which sort of looked like not so deep “valley” splitting the city of Valencia with quite many bridges “crossing over” it. It turned out that it actually used to be a river (called Turia) which was drained and rerouted at some point because of a bad flood it caused; which obviously explained this “valley”-like look. I think this was really cool, especially for the city inhabitants. Unsurprisingly I saw a lot of Valencias going out and enjoying the park during my stay there, which undoubtly was motivated by the amazing weather.

L’Agora

Valencia’s Old Town area was also interesting. In a way, its urban design felt a little bit “messy” with a lot of “unstructured” narrow alleys. But this actually gave this area personality, in my opinion, haha. There were also a lot of orange trees too there, which I found interesting.

Valencia Old Town

I spent two nights in Valencia for this trip, with in reality only one full day to explore (as my flight to Valencia arrived quite late and my flight back departed relatively early). This definitely was not enough, especially for a first-time visit to the city. Valencia also had a beach area which I would have liked to check out but did not have the time. I really should have allocated three nights there for a better “coverage” of the city. Oh well…

Anyway as you can tell, I was (and am) really, really happy with this trip. Valencia was as nice as I thought it would be, and the perfect weather made the trip even more enjoyable!

BAHASA INDONESIA

Pada suatu hari beberapa tahun yang lalu, aku melihat beberapa foto dari Valencia dan, semenjak waktu itu, ingin banget pergi kesana! Tapi semenjak waktu itu, rasanya sulit untuk mendapatkan deal tiket pesawat yang oke ke sana (kecuali aku terbang dengan LCC sih yang mana bakalan agak “dipaksakan” juga dalam hal kenyamanan mengingat jarak kotanya dari Amsterdam) jadilah Valencia terus berada di daftar kota yang ingin kukunjungi tapi belum sempat. Malahan, aku menyarankan orangtua dan adikku untuk pergi ke Valencia untuk bagian Spanyol dari perjalanan mereka ke Eropa tiga tahun yang lalu, yang mana aku tidak bisa ikut pada waktu itu. Makanya ketika pertengahan tahun lalu aku melihat tumben ada deal yang oke untuk awal Februari, tiketnya langsung aku beli!

Halo, Valencia

Dan perjalanan ini … memang asyik banget! Walaupun keasyikan ini juga terasa teramplifikasi oleh perjalanan akhir pekanku ke Venezia dua minggu sebelumnya yang terasa seperti antitesis dari perjalanan kali ini dalam hal cuaca. Jika cuaca di Venezia terus-terusan hujan ketika aku di sana, cuaca di Valencia ini terus-terusan cerah doong. Malahan ya, suhu udaranya stabil di kisaran 25°C di siang hari. Bayangkan tuh, di akhir pekan pertama bulan Februari, yang mana adalah puncaknya musim dingin! ASYIK BANGET kan!! Aku merasa senang sekali karena pada waktu itu rasanya sudah berbulan-bulan semenjak aku mendapatkan cuaca yang seasyik ini!!

Suka banget deh dengan cuaca musim dinginnya Spanyol di Valencia

Eh tapi Valencianya sendiri juga memang kece sih! Bagian favoritku adalah Ciudad de las Artes y las Ciencias, alias City of Arts and Sciences dalam bahasa Inggris. Dan foto-foto dari Valencia yang kusebutkan di awal posting ini memang diambil di sana.

Valencia

Tempat ini adalah kompleks kultur dan arsitektur gitu yang merupakan salah satu dari 12 Treasures of Spain. Dengan kata lain, tempat ini instagenic dan instagrammable banget gitu lah, asyik buat foto-foto, haha 😆 .

L’Umbracle

Terdapat beberapa bangunan yang disainnya kece-kece di sana (dan juga kolam-kolam yang airnya sangat dangkal). Ada gedung L’Hemisferic yang berbentuk seperti mata raksasa, Museu de les Ciències Príncipe Felipe yang berbentuk kerangka paus, L’Umbracle yang berisi sebuah taman bernuansa tropis dan memiliki “atap” berbentuk parabola, gedung opera Palau de les Arts Reina Sofia yang disainnya keren, gedung L’Agora yang bisa dipakai untuk pertunjukan konser atau olahraga, L’Oceanografic yang merupakan akuarium terbesar di Eropa (yang mana tidak aku kunjungi kali ini), dan jembatan Assut de l’Or.

Cuacanya bikin pengen levitating di Valencia

The City of Arts and Sciences ini berlokasi di ujung sebuah taman kota yang besar dan panjang banget, dan nampak agak seperti “lembah” yang membelah kota Valencia sehingga ada banyak jembatan yang “menyeberangi” tamannya. Ternyata memang dulunya ini adalah sebuah sungai (bernama Turia) yang kemudian memang dikeringkan dan alirannya dipindahkan karena sungainya pernah mengakibatkan banjir parah di Valencia. Ah, pantas ya bentuknya jadi seperti “lembah”! Menurutku ini asyik sih, terutama bagi penduduk kotanya. Tidak mengherankan, aku lihat ada banyak penduduk setempat yang pergi keluar dan menikmati tamannya ketika aku di sana, yang mana jelas diakibatkan cuaca yang memang sedang oke kali ini.

L’Agora

Kota Tuanya Valencia juga cukup menarik. Di satu sisi, disain kotanya terasa “amburadul” sekali dengan banyak jalan-jalan kecil yang “tidak karuan”. Tapi di sisi lain ini justru memberikan karakter bagi kota ini kan ya, menurutku sih, haha. Ah, dan aku lihat ada banyak pohon jeruk di sana.

Kota Tua Valencia

Aku mengalokasikan dua malam untuk Valencia di perjalanan ini, yang mana praktis aku hanya memiliki satu hari untuk menjelajah kotanya (karena penerbanganku ke Valencia tiba di sore hari banget dan penerbangan kepulanganku berangkat cukup pagi). Ini jelas tidak cukup untuk kunjungan pertama ke kota ini.  Valencia memiliki area pantai juga yang pada akhirnya tidak sempat aku kunjungi karena tidak ada waktu. Yah, seharusnya aku menginap tiga malam deh supaya bisa lebih puas melihat kotanya. Tapi ya sudah lah ya, haha…

Anyway jelas banget terlihat ya aku sungguh senang banget dengan perjalanan ini. Valencia memang adalah kota yang oke, sesuai dengan apa yang aku bayangkan. Ditambah lagi cuacanya yang sempurna sehingga membuat perjalanannya semakin asyik!

2 Comments Add yours

  1. Ostendnomad says:

    Valencia is just amazing and two days is indeed not enough. This city has so much to offer(I’ve been there 4-5 days last year and was just enough). I am glad you you enjoyed this city so much! Thanks for sharing your Valencia experience:).

    1. zilko says:

      Indeed! Two days is definitely not enough for Valencia, especially for a first visit!! I know I will be back, given that I know there are parts of the city I haven’t yet explored! 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s