#2362 – 2019 Year End Trip (Introduction)

ENGLISH

Posts in the 2019 Year End Trip series:
1. Introduction
2. Part I: KLM Business Class Boeing 747-400 Upper Deck Amsterdam to Toronto
3. Part II: Toronto (1)
4. Part III: Niagara Falls, Canada
5. Part IV: Niagara Falls, USA
6. Part V: Toronto (2)
7. Part VI: Air France Business Class Airbus A350-900 Toronto to Paris

I chose Toronto as my main destination for my 2019 year end trip; with the driving reason being its close proximity to the world-famous Niagara Falls. In terms of duration, this was my shortest year-end trip since 2013 but it was still a fun trip nevertheless!

I guess overall I could say I was quite lucky with the weather on this trip. While true that it was mostly cloudy when I was there, somehow it was quite a mild winter in Canada this year. In relative terms, it was actually quite “warm” for a Canadian winter where the temperature mostly hovered just above 0°C, haha. Having said that, still on some days it was also snowing  for quite some time which still enabled me to experience the Canadian winter vibe 😛 .

White Christmas at Casa Loma

Anyway, I found Toronto to be a nice city that was easy to navigate through with quite some attractions to visit. It was, of course, not New York, which still stands firm as my most favorite North American city to this day. But I found most things to still be within acceptable walking distance and even some attractions that were a bit further out, such as Casa Loma, could easily be accessed with metro. Speaking of the metro, Toronto also had a good public transportation network which basically a prerequisite for me to like a city 😛 .

A CN Tower selfie

I bought myself a CityPass before the trip which gave me access to several attractions in Toronto. Aside from Casa Loma, which was amazing, I also went to the famous CN Tower (a structure I had been familiar with since I was a kid, so it felt surreal that I finally made it there!), the impressive Ripley’s Aquarium just next to CN Tower, and the Royal Ontario Museum which building structural design was so cool 😛 .

The mandatory picture in CN Tower

I then allocated two days for Niagara Falls. And boy oh boy, it was truly impressive! Really! Trust me, the pictures that you might have seen of the Falls do not justify its actual, real-life beauty! You really, really need to see it with your own eyes!

Niagara Falls, Canada

The Falls is located on the border between Canada and the United States. I stayed at the Canadian side but as I was already there anyway, I decided to also go to the American side. The two sides were connected by the Rainbow Bridge, which could also be crossed on foot, with border and custom controls at both ends. Btw, there were towns located both on the Canadian and American-side, thus making a trip to the Falls extremely convenient and easy.

Niagara Falls, USA

I decided to treat myself a little bit too on this trip, where I upgraded my two long-haul flights on the trip, haha. On the outbound, I got myself a World Business Class seat on the upperdeck of a KLM’s Boeing 747-400. I saw this as one of the last opportunities to be able to fly on the upperdeck of the Queen of the Skies, which are in the process of getting retired! On the inbound, I got myself a Business Class seat on Air France’s brand new Airbus A350-900, which also featured Air France’s newest business class seat.

KLM Boeing 747 upperdeck life
Air France A350 business class

Both flights were, of course, amazing! Even though of course the A350 being a newer aircraft meant it provided better in-flight experience than the older 747 (the A350 that I took was two months old whereas the 747 was 28.2 years old, lol).

So yeah, all in all, this was such a fun year end trip! 😀

TO BE CONTINUED…

BAHASA INDONESIA

Posting-posting dalam seri perjalanan akhir tahun 2019:
1. Introduction
2. Part I: KLM Business Class Boeing 747-400 Upper Deck Amsterdam to Toronto
3. Part II: Toronto (1)
4. Part III: Niagara Falls, Canada
5. Part IV: Niagara Falls, USA
6. Part V: Toronto (2)
7. Part VI: Air France Business Class Airbus A350-900 Toronto to Paris

Toronto aku pilih sebagai tujuan utama perjalanan akhir tahun 2019ku; dengan alasan utama kedekatannya dengan Air Terjun Niagara yang terkenal banget itu. Dalam hal durasi, perjalanan ini adalah perjalanan akhir tahun terpendekku semenjak tahun 2013 tetapi toh ini masih adalah perjalanan yang seru!

Aku rasa bisa dibilang aku cukup beruntung secara keseluruhan dalam perjalanan ini dari segi cuaca. Walaupun memang suh cuacanya hampir selalu mendung selama aku di sana, tapi musim dingin di Kanada kali ini adalah musim dingin yang tergolong “jinak”. Bahkan bisa dibilang secara relatif, kemarin ini “hangat” loh untuk ukuran musim dingin di Kanada dimana suhu udara berkisar sedikit di atas angka 0°C di siang hari, haha. Walaupun begitu, toh di beberapa hari masih bersalju juga sehingga aku masih bisa merasakan aura-aura musim dingin Kanada gitu kan ya 😛 .

White Christmas di Casa Loma

Anyway, menurutku Toronto adalah kota yang oke dan mudah untuk dijelajahi dengan lumayan banyak atraksi yang bisa dikunjungi. Jelas sih kotanya bukan New York, yang mana masih kokoh sebagai kota favoritku di Amerika Utara sampai hari ini. Tapi aku merasa kebanyakan tujuan di kotanya masih bisa dikunjungi dengan berjalan-kaki, dan bahkan atraksi yang agak jauhan dikit, misalnya Casa Loma, bisa dengan mudah diakses dengan kereta bawah tanah. Ngomongin kereta bawah tanah, Toronto juga memiliki sistem transportasi umum yang cukup baik, yang mana adalah salah satu persyaratan untuk suatu kota aku sukai 😛 .

Selfie dengan CN Tower

Aku sudah membeli CityPass semenjak sebelum berangkat yang memberiku akses masuk ke beberapa atraksi di Toronto. Selain Casa Loma, yang mana kece banget, aku juga mampir di CN Tower (menara yang sudah aku kenal semenjak kecil, makanya rasanya bersyukur banget bisa pada akhirnya mengunjunginya!), Akuarium Ripley’s yang sungguh mengesankan yang berlokasi di sebelahnya CN Tower, dan juga Royal Ontario Museum yang mana disain bangunannya kece banget 😛 .

Foto wajib di CN Tower

Aku kemudian mengalokasikan dua hari di Air Terjun Niagara. Dan wow, wow, wow, air terjunnya beneran bagus banget! Beneran! Percaya deh, foto-foto atau gambar-gambar yang kalian lihat itu tidak bisa sepenuhnya menangkap kekerenan sebenarnya air terjunnya! Air terjunnya benar-benar perlu dilihat langsung dengan mata kepala sendiri!

Niagara Falls, Kanada

Air terjunnya berlokasi di perbatasan Kanada dan Amerika Serikat. Kali ini aku menginap di sisi Kanadanya tapi karena toh sudah di sana, jelas lah ya aku sekalian menyebrang ke sisi Amerikanya, haha. Dua sisi ini dihubungkan dengan Rainbow Bridge, sebuah jembatan yang juga bisa diseberangi dengan berjalan-kaki, yang dilengkapi dengan pemeriksaan imigrasi dan bea cukai di kedua ujungnya. Btw, baik di sisi Kanada maupun Amerika terdapat kota kecil, sehingga perjalanan ke Air Terjun Niagara ini pasti lah gampang dan nyaman dalam hal logistik.

Niagara Falls, Amerika Serikat

Aku memutuskan untuk memberikan hadiah kecil untuk diriku sendiri di perjalanan ini, dimana aku meng-upgrade dua penerbangan jarak jauhnya, haha. Di perjalanan keberangkatan, aku meng-upgrade ke kursi World Business Class di lantai atas pesawat Boeing 747-400nya KLM.  Aku melihat ini sebagai salah satu kesempatan terakhir untuk mencoba terbang di lantai atas Queen of the Skies ini, yang mana sedang pada dipensiunkan! Di perjalanan kepulangan, aku meng-upgrade ke kursi Business Class di pesawat Airbus A350-900nya Air France yang masih baru banget, yang mana juga dilengkapi dengan kursi kelas bisnis terbarunya mereka.

Lantai atas Boeing 747nya KLM
Kelas bisnis A350nya Air France

Kedua penerbangan ini enak dan nyaman banget dah! Walaupun jelas A350 sebagai pesawat yang lebih baru tentu juga memberikan pengalaman di dalam penerbangan yang jauh lebih nyaman daripada Boeing 747 yang sudah tua itu kan ya (A350 yang aku naiki ini baru berusia dua bulan sementara Boeing 747nya sudah berusia 28,2 tahun, haha).

Jadi ya gitu deh. Secara keseluruhan perjalanan akhir tahun ini adalah perjalanan yang lagi-lagi seru! 😀

BERSAMBUNG…

3 Comments Add yours

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s