#2359 – The Last Week of 2019

ENGLISH

To clarify, the last week of 2019 before I went on my 2019 year end trip that is, haha.

Just like in 2018, my 2019 year end trip started on the weekend after Christmas, meaning that I stayed in Amsterdam during the Christmas week. In the Netherlands, the Christmas public holidays are on the 25th and 26th. This time, they fell on Wednesday and Thursday, making Friday a “super bridging day”. Technically I could take the Friday off but I chose not to, haha 😛 .

Overall, I felt like the week was … “less positive”, even more so than the year before. Perhaps it was because of the crappy Dutch weather (it was basically cloudy all week, especially during the non-public-holiday days). Just like last year, most of my colleagues and friends were already away on their vacation that week. And one of them was in California that week and his Stories reminded me a lot of my own 2017 year end trip to California, which I believe also contributed to the “blues” feeling that I had that week.

Also like the year before, the gym was busy the day after Christmas. I was quite surprised by this even though I wasn’t supposed to given that I wrote the same thing last year, haha 😛 . I also realized that vinegar was your best friend too when cleaning your apartment. It was such an effective solution, even more so than some of those well-known brands! 😛

Other than that, my two Christmas public holidays were rather unproductive. This was not bad, though, as I used these days mainly for rest and to fully recharge myself. I felt like I was a little bit behind on my sleep coming to this week so it was nice to have the time to catch up on it.

BAHASA INDONESIA

Maksudku adalah minggu terakhir di tahun 2019 sebelum aku berangkat untuk perjalanan akhir tahun 2019ku, haha.

Seperti di tahun 2018, perjalanan akhir tahun 2019ku dimulai di akhir pekan setelah Natal, yang mana berarti aku berada di Amsterdam di minggu Natal. Di Belanda, tanggal merah Natal jatuh pada dua hari, yaitu di tanggal 25 dan 26. Kali ini, dua hari ini adalah hari Rabu dan Kamis, sehingga Jumat adalah “hari kejepit super”. Sebenarnya bisa-bisa aja sih aku ambil cuti di hari Jumat ini, tapi aku memutuskan untuk tidak, haha 😛 .

Secara keseluruhan, aku merasa minggu ini … “lebih kurang positif”, bahkan lebih dibandingkan tahun sebelumnya. Mungkin karena cuaca di Belanda yang nggak enak bener ya (pada dasarnya cuacanya berawan terus sepanjang minggu, terutama di hari-hari non tanggal merah). Seperti tahun lalu, kebanyakan kolega dan teman-temanku sudah memulai liburannya di minggu ini. Dan bahkan salah satunya pergi ke California dan Stories-nya mengingatkanku akan perjalanan akhir tahun 2017-ku sendiri ke California, yang mana mungkin juga berkontribusi terhadap perasaan “mellow“-ku minggu ini.

Seperti setahun sebelumnya, gym-ku juga ramai di hari setelah Natal. Aku agak kaget dengan ini walaupun seharusnya aku tidak kaget karena hal yang sama aku tulis tahun lalu, haha 😛 . Aku juga belajar bahwa cuka adalah teman terbaik kita untuk membersihkan apartemen. Beneran loh cuka ini efektif banget, bahkan lebih efektif daripada beberapa larutan pembersih bermerk terkenal! 😛

Selain itu, dua tanggal merah Natalku bisa dibilang tidak produktif sih. Ini tidak buruk kok, karena aku menggunakan dua hari ini untuk beristirahat dan me-recharge-ulang diriku. Aku merasa tidurku agak kurang sebelum minggu ini makanya rasanya bagus juga kini aku memiliki waktu untuk mengejar kekurangannya itu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s