#2347 – When Being Inactive Just For A Day

ENGLISH

It has actually been awhile since I first noticed that … sometimes a “lazy” weekend isn’t as “great” as it might sound like.

But first let’s clarify what I mean by a “lazy” weekend. In this case, a lazy weekend is a day where I do very little physical activity, including walking, haha. So pretty much like being a couch potato all day. True that it does not need to happen only on a weekend, but because I now work full-time from Monday to Friday, to me this can pretty much take place only on a weekend ๐Ÿ˜› .

On the surface it sounds great, doesn’t it? After a long, tiring week full of activities (including physical ones as I have been living quite an active lifestyle with lots of exercises), a weekend only for rest sounds super enticing. Afterall, the body needs a break too.

But when I take it to the extreme (which I do, sometimes), i.e. when I really do basically almost no phyisical activities that day, I notice that I tend … to actually get a headache! Haha. Well, it’s not funny actually because a headache is certainly really uncomfortable.ย The severity of the headache seems to negatively) correlate with the amount of physical activity done on the corresponding day too. If I am ‘somewhat’ active (but not enough), the headache, while still occurs, is less severe than if I am not active at all.

I guess the old saying applies, again, here; that everything needs to be in balance. Taking care of our body means that we need to have just enough rest, as it seems that our body is still programmed to do some levels of activities still. Not having enough of it appears to make it trigger an alarm, in the form of a headache, at least in my case. Yeah, I guess I need to listen to my body again, here.

I am wondering, though, is this just me; or do you also experience a headache (or any other forms of “alarm”) after being inactive in an extended period of time?

BAHASA INDONESIA

Sebenarnya sudah lumayan lama juga sih aku merasa dimana … terkadang akhir pekan “bermalas-malasan” itu tidak “seasyik” kedengarannya.

Tapi pertama-tama aku akan mengklarifikasi dulu apa yang kumaksud dengan akhir pekan “bermalas-malasan”. Dalam kasus ini, maksudnya adalah suatu hari dimana aku melakukan sedikit sekali aktivitas fisik, termasuk berjalan-kaki, haha. Jadi ya pada dasarnya semacam tidur-tiduran gitu lah seharian. Iya sih ini bisa saja terjadi di luar akhir pekan, tapi karena aku sekarang bekerja full-time dari Senin hingga Jumat, bagiku ini bisanya terjadi di akhir pekan doang kan ya ๐Ÿ˜› .

Di permukaan padahal kedengarannya asyik kan ya? Setelah seminggu yang panjang, melelahkan penuh dengan aktivitas (termasuk aktivitas fisik karena aku telah berusaha untuk memiliki gaya hidup yang aktif dengan banyak berolahraga), satu akhir pekan untuk beristirahat kan terdengar sungguh menyegarkan. Toh badan kita pun juga butuh beristirahat kan ya.

Tetapi ternyata ketika ini dibuat ekstrim (yang mana terkadang aku lakukan), yaitu dengan cara hampir sama sekali tidak beraktivitas, aku perhatikan aku justru … cenderung akan mendapatkan sakit kepala! Haha. Eh nggak lucu sih sebenarnya karena sakit kepala itu sungguh tidak enak. Dan keparahan sakit kepalanya berkorelasi (negatif) dengan banyaknya aktivitas di hari itu. Jika aku masih ‘agak’ aktif (tapi tidak cukup), sakit kepalanya, biarpun masih muncul, tidaklah separah apabila aku tidak aktif sama sekali.

Aku rasa pepatah lama itu, lagi-lagi, berlaku ya dalam kasus ini: semuanya itu mesti seimbang. Merawat badan sendiri memang berarti kita harus beristirahat cukup, tapi di saat yang sam a tubuh kita terprogram untuk beraktivitas. Tidak cukup beraktivitas membuatnya menyalakan alarm dalam bentuk sakit kepala, untuk kasusku. Iya, sepertinya aku perlu nih untuk mendengarkan badanku sendiri.

Tapi aku jadi penasaran nih, apakah ini hanya aku saja; atau ada juga yang merasakan sakit kepala (atau bentuk “alarm” lainnya) ketika telah tidak aktif dalam waktu lama?

6 Comments Add yours

  1. ndu.t.yke says:

    Kayaknya aku juga. Makanya tiap hari sakit kepala krn tiap hari males2an, wkwkkw. Dokterku aja kmrn bilang klo sakit kepalaku ini obatnya ya OLAHRAGA.

    1. zilko says:

      Hahaha iya Bu, olahraga itu bikin badan rasanya lebih enak! Nggak olahraga dikit malah bikin sakit kepala, hahaha ๐Ÿ˜†

  2. ExParisienne says:

    Darah rendah biasanya kalau kebanyakan rebahan….obatnya kudu busy body, gerubukan lagi…

    1. zilko says:

      Betul!! Bermalas-malasan memang nggak baik ya.

  3. Ceritaeka says:

    Aku sakit kepala kalo lagi bokek kak hihihi

    1. zilko says:

      Huahahaha ๐Ÿ˜†

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s