#2338 – Fall So Far

ENGLISH

As I mentioned some time ago, the Fall season this year did not begin with a great start, where it was raining a lot. Even though, actually this on itself wasn’t at all surprising as this kind of weather is actually typical Fall in the Netherlands, and is one of the main reasons this season is my least favorite one.

But as it turned out, it did not stop there! 😱 About a week later, this happened:

Hurricane Lorenzo in 2019

Yep, Hurricane Lorenzo was forecasted to eventually hit the Netherlands! 😱 Though, to be fair it would only be its “remnants” as it would have significantly weakened by the time it passed this country. The weather on the day the hurricane hit wasn’t “that” bad, actually. The wind was quite strong and it was raining in the morning, but to be honest it wasn’t like anything unusual from the regular weather here.

But even after that, this “streak” did not stop yet. As at one point, here was the upcoming weather forecast in Amsterdam:

Weather forecast in Amsterdam in Autumn 2019

Yea, like, seriously? 🙄🙄🙄

From all I remember, this very long streak of bad weather (with a lot of rain) has been unusual in the Netherlands! Yes, the gloominess is a characteristics of the season, but many consecutive days of constant raining is not really.

Darn, I really should have been much more careful with what I wished for! 😫

BAHASA INDONESIA

Seperti yang aku ceritakan belum lama yang lalu, musim gugur tahun ini tidak dimulai dengan enak, dimana cuacanya hujan terus-terusan. Walaupun sebenarnya ini nggak terlalu mengherankan sih karena memang cuaca tipikal musim gugur di Belanda itu ya kayak begini, yang merupakan satu alasan utama mengapa musim ini adalah yang paling tidak aku sukai.

Tapi ternyata ini tidak berhenti di situ dong! 😱 Sekitar seminggu kemudian, ini berlangsung:

Hurricane Lorenzo di tahun 2019

Iya, Hurricane Lorenzo diramalkan akan menerjang Belanda juga! 😱 Walaupun sebenarnya sih Belanda cuma terkena “sisa-sisanya” doang sih karena angin ributnya sudah melemah banget ketika ia tiba di negeri ini. Cuaca di hari angin ributnya menerjang juga nggak “parah-parah” amat sih sebenarnya. Anginnya memang cukup kuat dan hujan turun di pagi hari, tapi sebenarnya ya seperti angin yang kuat dan hujan sebagaimana layaknya di sini kok.

Tapi bahkan setelah angin ribut ini terlewatkan pun, rangkaian cuaca buruk “beruntun” ini masih belum berakhir juga loh. Di satu waktu, bahkan ramalah cuaca di Amsterdam kayak gini:

Ramalan cuaca di Amsterdam di musim gugur 2019

Nah tuh kan, ini maksudnya apa coba ya? 🙄🙄🙄

Sependek ingatanku, rasanya cuaca buruk yang beruntun panjang seperti ini (dengan banyak hujan maksudnya) agak tidak biasa deh di Belanda! Iya, memang gloominess yang dihasilkannya memang adalah karakteristik “wajar” musim ini, tapi banyak hari berturutan dengan hujan terus-menerus, ini tidak biasa.

Ah, beneran deh aku memang harus lebih berhati-hati dengan apa yang aku harapkan! 😫

3 Comments Add yours

  1. fahrizinfa says:

    I hope the weather will be better soon, raining sometimes make us bad mood because we couldn’t do our activities like usual. Apalagi satu-satunya olah raga yang rutin ku lakukan hanya jogging. Jadi kalau hujan aku juga pusing ga bisa jogging hahaha XD

    1. zilko says:

      Amen to that!! Iya banget, bikin malas kalau harus beraktivitas di luar ya. Apalagi aktivitas semacam jogging ini sulit banget cari substitusi indoor-nya. “Jogging” di treadmill rasanya nggak sama! Hahaha 😆

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s