#2330 – A Weekend in Gothenburg

ENGLISH

Last weekend, as my Instagram followers (@azilko) have known, I went on a weekend trip. This time, I went to Gothenburg, the second largest city in Sweden!

As usual, the planning of this trip dated back to a few months ago where I saw a quite heavily discounted return ticket by KLM to Gothenburg (In fact it was the lowest I had seen for this particular destination, haha). So without any hesitation, I booked the ticket because I hadn’t been there, haha 😛 .

Sunset in Gothenburg

This is not going to be a long post, though, because overall I found Gothenburg to be … “all business”, haha. I mean, it seems like a nice city to work and live in; but not that much for tourists I am afraid. Don’t get me wrong, it still was a beautiful city and I enjoyed my time there; but somehow I missed the “charm” some other more “touristy” cities, like Stockholm for example, had.

Gothenburg in a weekend

Anyway, Gothenburg was also not that big, as pretty much most places within the city were within walking distance. Even though I had the impression that there were a lot of trams running within the city, with a seemingly very frequent schedule too! So getting around the city was definitely very easy.

Gothenburg

Apparently Gothenburg had a reputation in Sweden for being a windy and rainy city (read: shitty weather, haha). But thankfully I only experienced one half of it, that was the lesser evil one too, which was the windy part. It was really windy that the airplane that was picking me up to Paris on my way back had to perform a go around while attempting to land at the airport! Haha 😛 .

This HOP! Regional’s Embraer 190 reg F-HBLA had to perform a go around just minutes before.

But this kind of weather reminded me of the Netherlands :P. Even though in the city center I also climbed up to the Skansen Kronan fortress at the top of a hill. Yep, there was a hill in the city center, something which no Dutch cities could claim about, haha 😛 .

Gothenburg from Skansen Kronan hill

So yeah, even though I have to say Gothenburg might not be the most beautiful city I have ever been to, overall I still enjoyed my time there, which of course was the most important thing. Sometimes, a change of scenery, regardless of the actual change, is what mattered the most from a trip, isn’t it? 😛

BAHASA INDONESIA

Akhir pekan kemarin ini, seperti yang followers Instagram-ku (@azilko) ketahui, aku pergi dalam sebuah perjalanan akhir pekan. Kali ini, aku pergi ke Gothenburg, kota terbesar kedua di Swedia!

Seperti biasa, awal mula perencanaan perjalanan ini adalah beberapa bulan yang lalu ketika aku melihat tiket pp pesawat kesana sedang didiskon besar oleh KLM (Waktu itu yang kulihat adalah harga terendah yang pernah kutemukan untuk destinasi ini, haha). Makanya tanpa ragu tiketnya langsung aku beli, karena kan memang aku belum pernah ke Gothenburg ya, haha 😛 .

Matahari terbenam di Gothenburg

Ini tidak akan menjadi posting yang panjang sih, karena secara keseluruhan aku merasa Gothenburg itu kotanya … “bisnis” banget, haha. Maksudku, sepertinya kota ini adalah kota yang asyik untuk ditinggali dan tempat bekerja; tapi nggak begitu menarik untuk turis sayangnya. Eh jangan salah tangkap, kotanya masih bagus-bagus aja sih menurutku dan aku toh menikmati waktuku di sana juga. Cuma maksudnya adalah aku tidak merasakan “pesona” seperti dari kota-kota yang lebih “untuk turis” lainnya, misalnya Stockholm.

Gothenburg di akhir pekan

Anyway, Gothenburg juga berukuran tidak terlalu besar, dimana hampir semua tempatnya bisa dijangkau dengan berjalan-kaki dah. Walaupun aku juga merasa ada banyak banget tram sih di kota ini, yang mana frekuensinya juga tinggi banget! Jadi jelas bepergian di dalam kota ini sangat mudah lah.

Gothenburg

Ternyata di Swedia Gothenburg memiliki reputasi sebagai kota yang berangin dan sering hujan, haha. Beruntung aku hanya mengalami setengah darinya saja, itu pun yang lebih tidak menjengkelkan, yaitu bagian beranginnya, haha. Kotanya benar-benar berangin banget sampai-sampai pesawat yang akan menjemputku ke Paris di perjalananku pulang harus go around dong ketika hendak mendarat di bandaranya! Haha 😛 .

Embraer 190nya HOP! Regional rego F-HBLA ini harus go around beberapa menit sebelumnya.

Tapi cuaca begini mah mengingatkanku akan Belanda juga sih, haha 😛 . Walaupun begitu, di pusat kotanya aku juga mendaki ke Skansen Kronan yang berada di puncak sebuah bukit loh. Iya, ada bukit di dalam kotanya, yang mana adalah sesuatu yang tidak bisa diklaim oleh kota mana pun di Belanda, haha 😛 .

Gothenburg dari bukit Skansen Kronan

Jadi begitu deh, harus kubilang bahwa walaupun Gothenburg bukanlah kota terindah yang pernah aku kunjungi, toh aku masih menikmati banget waktuku di sana, yang mana jelas adalah yang paling penting ya. Terkadang kita memang hanya membutuhkan perubahan suasana kok, tidak peduli perubahannya apa, dari sebuah perjalanan. Betul tidak? 😛

Advertisements

3 Comments Add yours

  1. Yance says:

    kotanya bagus juga ko…walaupun mungkin gak banyak yang bisa diexplore ya

    1. zilko says:

      Iya, bagus-bagus aja sebenarnya, tapi memang gak banyak yang dieksplor dan atmosfernya lebih ke kota untuk tinggal bukan buat jalan-jalan kalau menurutku, hahaha…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s