#2316 – 2019 Spring Trip in Central Europe (Part VI: Munich)

ENGLISH

Posts in the 2019 Spring Trip in Central Europe series:
1. Introduction
2. Part I: Prague
3. Part II: Budapest
4. Part III: Salzburg
5. Part IV: Hallstatt
6. Part V: Neuschwanstein Castle
7. Part VI: Munich

A Meridian train at Munich Hauptbahnhof

As we chose to depart from Salzburg in the afternoon (Part III), in total we had about two and a half days in Munich, in which one we used for a day-trip to the Neuschwanstein Castle (Part V). Anyway to get to Munich, from Salzburg we caught a service by Meridian so that we would be able to take advantage of the Bayern ticket. The trip took about two hours, whereas the fastest option (with a Railjet train) would have only cut the travel time down by only about 15 minutes, which made the saving from the Bayern ticket worthed much more! Haha 😛 .

Anyway as Munich was our last destination on this trip, and that we used our first full day there for the Neuschwanstein trip, I already started to feel quite “tired” physically, haha. And so we decided to take things slow and easy in Munich, which to me personally wasn’t a bit problem as I had been there twice before.

Munich

Of course I took my mom and aunt to the Altstadt (Old Town) area, which to me was the most beautiful part of the city. And somehow this reminded me of my first trip there three years ago, which also was my last conference trip during my PhD years. Wow, it had been three years since then!! Time flew by really fast!!

Munich’s Staatskanzlei, which reminded me of my 2016 trip

From there, our plan was to go to the Nymphenburg Palace, mainly because we had seen amazing Instagram posts taken there, haha 😆 . So I looked for a public transportation option, and found that it would be most convenient to take the tram there. So taking the tram we did.

But unfortunately, there was a serious disruption on the tram line just after Hauptbahnhof that afternoon and so there was no running service for quite some time. Fine, we then decided to just go back to the station where my mom and aunt did some shopping (There were some stores in the station’s basement level).

Munich

And so we arranged the palace for the next morning. Originally we thought of going to the BMW Museum at this time but we decided the Nymphenburg Palace would be more interesting for this trip. As I haven’t been to the museum, this actually also gave me a reason to arrange another weekend trip to Munich in the future! Haha 😛 .

Anyway, the next morning we took the tram, which disruption had obviously been solved by this time around, haha, to the palace. There was a regular maintenance work going around so we had to switch to a bus just two stops before the palace.

Swans and ducks at Nymphenburg Palace

The palace was indeed beautiful! It had a large garden in the front with large pools filled with a lot of geese and ducks! There was also a water fountain which apparently was not running all the time. Thankfully we managed to take some photos before it stopped running, haha.

The fountain at Nymphenburg Palace did not run 24/7

Then, we decided to enter the palace, which we had to pay €6 per person for the entrance. And it was worth it! The palace was on the smaller side of size, but the inside was beautiful! Especially the main hall just one floor up from the ground.

The beautiful Nymphenburg Palace in Munich

We spent about 30 minutes inside, before having to go back to our hotel to get our luggage to go to the airport. Long story short, we then took Lufthansa’s airport bus and were dropped at Terminal 1 of Munich International Airport.

KLM’s Boeing 737-800 reg PH-BXY at Munich Airport

Our flight back to Amsterdam today was operated with KLM’s Boeing 737-800 reg PH-BXY. It was a regular, pleasant short-haul flight with KLM so there is not much to share here. The flight was delayed for a little bit and we arrived at Schiphol just a few minutes late. We then took the train to Amsterdam, and here my almost two weeks Spring Trip in Central Europe this year official ended…

THE END.

BAHASA INDONESIA

Posting-posting dalam seri perjalanan musim semi 2019 di Eropa Tengah:
1. Introduction
2. Part I: Prague
3. Part II: Budapest
4. Part III: Salzburg
5. Part IV: Hallstatt
6. Part V: Neuschwanstein Castle
7. Part VI: Munich

Kereta Meridian di Munich Hauptbahnhof

Karena kami memilih untuk berangkat dari Salzburg di sore hari (Bagian III), totalnya kami memiliki waktu dua setengah harian di Munich, yang mana satu harinya kami pakai untuk perjalanan ke Kastil Neuschwanstein (Bagian V). Anyway untuk pergi ke Munich, dari Salzburg kami menaiki layanannya Meridian (nama perusahaan kereta) sehingga kami bisa memanfaatkan tiket Bayern. Perjalanannya memakan waktu dua jam, yang mana dengan pilihan yang paling cepat (dengan kereta Railjet) hanya terpaut 15an menit saja, makanya bagi kami lebih worth it penghematan yang kami dapatkan dari tiket Bayern ini! Haha 😛 .

Anyway karena Munich adalah tujuan terakhir kami di perjalanan ini, yang mana juga hari pertama kami di sana kami gunakan untuk perjalanan ke Neuschwanstein itu, badanku sudah mulai merasa tanda-tanda “capek” nih, haha. Dan jadilah kami memutuskan untuk bersantai saja di Munich, yang mana nggak masalah sih bagiku soalnya kanaku sudah pernah kesana dua kali sebelumnya.

Munich

Tentu saja aku mengajak mama dan tanteku ke area Altstadt (Kota Tua), yang mana menurutku adalah bagian terindah kotanya. Dan entah bagaimana aku malah jadi teringat perjalananku pertama kali kesana tiga tahun yang lalu lho, yang mana merupakan perjalanan konferensi terakhirku di masa-masa PhDku. Wow, nggak terasa sudah tiga tahun saja dong sejak waktu itu!! Waktu berlalu sungguh cepat!!

Staatskanzlei di Munich, yang mengingatkanku akan perjalanan tahun 2016ku

Dari sana, kami berencana pergi ke Istana Nymphenburg karena sebelumnya kami melihat foto-foto di Instagram yang bagus di sana, huahaha 😆 . Jadilah aku mencari transportasi umum kesana, dan ternyata paling enak adalah dengan naik tram. Jadilah tramnya kami naiki.

Tapi sayangnya, ternyata sedang ada gangguan sore itu di jalur tram setelah Hauptbahnhof sehingga tidak ada tram yang berjalan. Ya sudah deh, akhirnya kami kembali ke stasiun dimana mama dan tanteku shopping-shopping sedikit (Di basement stasiunnya ada pertokoannya gitu).

Munich

Dan jadilah kami pergi ke istananya keesokan paginya. Awalnya rencana kami adalah pergi ke Museum BMW tetapi kali ini kami putuskan bahwa Istana Nymphenburg lebih menarik untuk perjalanan ini. Karena aku juga belum pernah ke museumnya, ini justru berarti aku ada alasan untuk merencanakan perjalanan akhir pekan ke Munich lagi nanti-nanti kan ya! Haha 😛 .

Jadilah keesokan paginya kami naik tram lagi, yang mana untungnya gangguannya sudah terselesaikan (ya iya lah). Cuma memang sedang ada pekerjaan maintenance saja sehingga kami harus berpindah ke bus dua halte sebelum istananya.

Angsa dan bebek di Istana Nymphenburg

Istananya sendiri indah banget! Ada tama besar dan beberapa kolam yang juga besar yang penuh angsa dan bebek! Ada juga air mancur yang mana ternyata tidak menyala terus setiap waktu, haha. Untungnya kami sudah sempat berfoto dulu sebelum air mancurnya berhenti!

Air mancur di Istana Nymphenburg tidak menyala 24/7 ternyata

Lalu kami memutuskan untuk masuk ke dalam istananya, dengan membayar tiket sebesar €6 per orang. Dan memang worth it banget! Memang istananya tergolong kecil dari segi ukutran, tapi bagian dalamnya indah banget! Terutama ruang aula yang dimasuki setelah menaiki satu tangga dari pintu masuk!

Istana Nymphenburg di Munich yang indah banget

Kami menghabiskan mungkin sekitar 30 menit di dalamnya, sebelum harus kembali ke hotel untuk mengambil bagasi karena kami harus pergi ke bandara. Singkat cerita, kami kemudian menaiki busnya Lufthansa dan turun di Terminal 1 Bandara Internasional Munich.

Boeing 737-800nya KLM rego PH-BXY di Bandara Munich

Penerbangan kami kembali ke Amsterdam dioperasikan oleh KLM dengan pesawat Boeing 737-800 rego PH-BXY. Ini adalah penerbangan jarak pendek reguler dan nyaman dengan KLM sehingga nggak banyak yang ingin kutuliskan di sini. Penerbangannya sedikit terlambat sehingga kami tiba di Bandara Schiphol beberapa menit di belakang jadwal kedatangan. Kami kemudian menaiki kereta kembali ke Amsterdam, dan di sini perjalanan hampir dua mingguku di Eropa Tengah tahun ini resmi berakhir.

SELESAI.

Advertisements

10 Comments Add yours

  1. Yance says:

    Nymphenburg palace nya keren banget ko..,

    1. zilko says:

      Iya, dalamnya bagus!

  2. niee says:

    Keren banget ya kelihatannya istana Nymphenburg itu. Interiornya kok parah keren banget bentuknya. Pasti kalau aku terwow-wow gitu, hahaha

    1. zilko says:

      Iya ruang utama di dalamnya memang kece banget Niee. Worth it banget tiket masuknya 😀 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s