#2286 – Recent Life Update

ENGLISH

This weekend, my mom and aunt went back to Indonesia after spending about three weeks with me in Europe. We went around a little bit too in the past three weeks, not just in the Netherlands (where we visited Keukenhof) but also around Central Europe. And so it has been quite a unique three weeks of my life here in the Netherlands. Obviously they stayed at my place, but their “presence” here made it all feel unique, haha.

This week I am trying to get back to my “regular” life here, haha. Overall, the past two months have been full of ups and downs for my personal life which also required a lot of international travels. It started with my dad’s sudden passing, then my two weeks vacation in Southeast Asia, then my mom and aunt’s visit and the aforementioned Central Europe trip. All of these mean that my life these past two months has been anything but “regular”. It has been difficult to get back to my “routine”, as once I had got some of the “groove” back, another trip would start, haha.

As a side effect, I have gained a noticeable weight too, haha 🙈. It’s not “that” bad, but I am quite unhappy about it. It is quite unsurprising though as I haven’t really exercised regularly (more like I could not) these past two months. For this reason, this week requires a lot of effort and hard work from my side as I am starting up my routine exercising wheel, that, as always, is the most difficult part! Haha 😛

ENGLISH

Akhir pekan kemarin ini, mama dan tanteku pulang ke Indonesia setelah menghabiskan sekitar tiga minggu denganku di Eropa. Kami juga berkeliling tentunya ya tiga minggu terakhir ini, nggak cuma di Belanda aja (dimana aku mengunjungi Keukenhof) tapi juga di sekitar Eropa Tengah. Dan jadilah tiga minggu terakhir ini telah menjadi tiga minggu yang unik dalam hidupku di Belanda ini. Jelas mereka menginap di apartemenku, tetapi “kehadirannya” itu lho yang membuat rasanya menjadi unik, haha.

Temaku minggu ini adalah berusaha untuk kembali ke kehidupan “reguler”-ku, haha. Maksudnya, dua bulan terakhir ini kan adalah dua bulan yang penuh naik turun ya di kehidupanku yang mana juga melibatkan beberapa perjalanan antar negara. Semuanya bermula dari meninggalnya papaku yang tiba-tiba, lalu liburan dua mingguku di Asia Tenggara, dan kemudian kunjungan mama dan tanteku bersama dengan perjalanan di Eropa Tengah yang kusebutkan di atas. Semua ini berarti kehidupanku dua bulan belakangan ini sama sekali tidak “reguler”. Susah rasanya untuk kembali ke “rutinitasku”, karena begitu ritme mulai kudapatkan, ada perjalanan baru yang dimulai, haha.

Dan sebagai efek sampingnya, berat badanku naik lumayan dong, haha 🙈. Nggak “separah” itu sih naiknya, tapi cukup untuk membuatku kurang merasa senang, haha. Nggak mengagetkan juga sih karena aku tidak berolahraga secara reguler (lebih ke “tidak bisa” sih) dua bulan ini. Karena itu lah minggu ini membutuhkan effort besar dari sisiku karena aku ingin untuk memulai kembali roda rutinitas berolahragaku yang, seperti biasanya, justru adalah bagian yang paling sulit! Haha 😛

Advertisements

8 Comments Add yours

  1. Puji says:

    Mau ke Keukenhof lagi

    1. zilko says:

      Bagus soalnya ya!! :mrgreen:

  2. ndu.t.yke says:

    Tenis lagi? Btw hows your mom doing?

    1. zilko says:

      Yoi Bu, tenis dan gym, hahaha 😀 . She is doing ok, I think, slowly but surely getting there…

      1. ndu.t.yke says:

        Alhamdulillah. Good to hear that 🙂

  3. yance says:

    wah 3 minggu keliling2 nya, asik juga ya ko punya hari2 libur banyak. Cuma yah itu, banyak jalan banyak makan2, jadinya berat badan naik. hehehe

    1. zilko says:

      Iya nih! Hahaha 😛 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s