#2282 – A Fine Day at Keukenhof

ENGLISH

One of the many reasons behind my mom and aunt’s trip to Europe is … the Spring! And in particular, the famous Keukenhof Garden in the Netherlands, haha 😛 .

So on Easter Monday, we decided to visit the garden, as the weather forecast was perfect! We were really lucky. It also happened that one of my best friends got a short-course scholarships in the Netherlands too and that he would also be in the country at the time. So I asked him if he wanted to tag along, and he obviously did, haha.

Back at Keukenhof in 2019

I have visited Keukenhof before, but only once, that was in 2011. So yeah, I was back there visiting the famous garden after eight years! Haha 😛 . After some research, I learned that we got the best value with the combi ticket with departure point in Amsterdam, which included entrance to the garden and a return express bus trip from Amsterdam RAI.

We planned to take the first bus departing from Amsterdam RAI, that was at 08:43 in the morning, to maximize our time at the garden (and to optimize on my aunt and mom’s jetlag too, haha). But what I did not expect was the number of people having the same plan, haha. When we arrived at RAI, a super long line had formed at the bus stop.

The queue for the Keukenhof Express Bus in Amsterdam

But luckily we did not have to wait for too long as they already anticipated this and deployed a few buses. About forty minutes later, we arrived at Keukenhof. We went immediately to the gate and had our tickets scanned. We waited a little bit for my friend who would be arriving with a bus from Leiden.

Beautiful Keukenhof

And Keukenhof was … Keukenhof. It was such a beautiful huge garden with a lot of … tulips and flowers! The weather was amazing too which made the garden even more picturesque! There is not much I could write here, so I’d just let the pictures speak for themselves below. You know, they say a picture speaks a thousand words, haha 😛

Overall, it was such a nice day at Keukenhof!! :mrgreen:

BAHASA INDONESIA

Satu dari banyak alasan di balik perjalanan mamaku dan tanteku ke Eropa saat ini adalah … musim semi! Dan khususnya, Taman Keukenhof di Belanda yang memang terkenal banget itu, haha 😛 .

Jadilah di hari Senin Paskah, kami memutuskan untuk mengunjungi tamannya, karena memang ramalan cuaca hari itu sempurna banget! Beruntung banget dah pokoknya. Kebetulan pula seorang teman baikku sedang mendapatkan beasiswa untuk ikutan short course di Belanda gitu dan waktu itu ia juga sedang berada di Belanda. Jadilah ia aku ajak kalau mau ikutan, dan karena ia sedang senggang jadilah ia mau, haha.

Kembali di Keukenhof di tahun 2019

Aku sudah mengunjungi Keukenhof sebelumnya, tapi cuma sekali doang sih, yaitu di tahun 2011. Yep, aku kembali mengunjungi taman terkenal ini setelah delapan tahun! Haha 😛 . Setelah sedikit riset, ternyata paling efisien kalau kami membeli tiket combi dengan titik keberangkatan di Amsterdam, yang mana termasuk tiket masuk ke tamannya dan juga tiket pp dengan bus ekspres dari Amsterdam RAI.

Kami berencana untuk menaiki bus pertama yang diberangkatkan dari Amsterdam RAI dengan jadwal jam 08:43 pagi. Ini untuk memaksimalkan waktu kami di tamannya (dan juga mengoptimasi kondisi jetlag-nya mama dan tanteku, haha). Tapi yang lupa aku perhitungkan adalah banyaknya orang yang berpikiran sama, haha. Ketika kami tiba di RAI, sudah ada antrian super panjang di halte busnya.

Antrian Keukenhof Express Bus di Amsterdam

Tapi untungnya kami tidak harus menunggu lama sih karena ini telah diantisipasi dan beberapa bus dikerahkan. Sekitar empat puluh menit kemudian, kami tiba di Keukenhof. Kami langsung masuk ke gerbangnya dan tiket kami di-scan. Kami menunggu temanku sebentar yang akan tiba dengan bus dari Leiden.

Keukenhof yang kece abis.

Dan Keukenhof itu … ya Keukenhof gitu lah. Memang adalah sebuah taman besar yang indah dengan banyak sekali … tulip dan bunga-bunga lainnya! Cuacanya lagi asyik pula jadi tamannya semakin nampak kece! Nggak banyak dah yang bisa dituliskan di sini, jadi biarkan foto-foto di atas yang menceritakannya ya. Kan katanya satu gambar itu ekuivalen dengan seribu kata, haha 😛

Jadi secara keseluruhan, memang hari itu adalah hari yang mengasyikkan di Keukenhof!! :mrgreen:

Advertisements

7 Comments Add yours

  1. smilecalm says:

    excellently presented!
    i visited there
    long ago 🙂

    1. zilko says:

      A very beautiful place!

  2. niee says:

    wah, kalau ibu aku dibawa ke sini pasti suka banget deh. Yang di singapore aja udah kesenangan dia 😀

    1. zilko says:

      Iya Niee, yang di Belanda ini keren banget memangnya!!

  3. inlycampbell says:

    Dulu pertama kali denger Keukenhof ini dari mantan bos aku, katanya dia mau ajak mamanya lihat Tulip di Belanda. Ternyata mang keren banget yaaa.. Aku disini lihat tulip yang satu-satu aja udah seneng banget, kebayang banget deh disana..

    1. zilko says:

      Iya, Keukenhof memang keren banget!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s