#2254 – More February Stories

ENGLISH

So here are some more recent stories which I hadn’t yet shared in the previous post, haha.

Earlier this week, my salary was paid. But for whatever reason, somehow I felt like it was another long period between salaries this month, just like the month before, haha. Though it was kind of weird because this time none of the payday were “irregular”, haha. If I have to wildly guess, perhaps this had something to do with my busy-ness the past month or so, and that I spent almost two weeks away on a year end vacation last month which affected how I perceived time between paydays 😛 . But interestingly, I wasn’t the only one at the office who felt the same way, though 😛 .

Anyway speaking of recently, apparently there was no tennis lesson last week. And I did not know this so I went to the tennis club as usual, only to find that it was completely dark, haha 😆 . I then checked the schedule and indeed last week was a “vacation” week for the lesson. Darn, lesson learned, I should have paid more attention to the roster! 😛

I was a little annoyed by it, though, because the first two lessons were also cancelled (due to the snow). And now just after two lessons, we already had another “break”. I mean, I was just getting warmed-up! Haha 😛 . I know, I know, it was noone’s fault. I completely understand that and I am not blaming anyone now. But this is life, I guess, where we should expect that not everything will go smoothly according to what we want 😛 .

Anyway I already mentioned before that somehow we in Western Europe have been blessed with some sun in the last couple of weeks or so. As it turned out, it got even better this week. To close out February, at one point the temperature in Amsterdam reached 20°C earlier this week and of course, it was sunny! Like, it was my favorite, which normally did not happen in Winter, haha! Wow!

But as a side effect of this was that I felt overdressed. I mean, obviously because it was technically still Winter, I still normally wore my Winter clothes. But with this weather, these were certainly “too much” to the point that it felt too warm, haha. But on the other hand, wearing my Spring outfit in February felt … “under-dressed”, somehow, haha 😛 .

Sunny, beautiful Amsterdam

ENGLISH

Berikut ini beberapa cerita baru-baru ini yang belum sempat aku ceritakan di posting sebelumnya, haha.

Awal minggu ini aku gajian. Tapi entah bagaimana, rasanya bulan ini tuh adalah bulan yang panjang lagi gitu antar tanggal gajian, seperti bulan sebelumnya gitu, haha. Tapi kali ini agak aneh sih karena tidak ada tanggal gajiannya yang “tidak biasa”, haha. Nah jadilah jika harus aku tebak, aku rasa ini ada hubungannya dengan banyaknya kerjaan di kantor sebulan belakangan ini, dan juga aku menghabiskan hampir dua minggu berlibur akhir tahun bulan lalu kan yang mungkin mempengaruhi bagaimana aku memandang waktu di antara dua tanggal gajian 😛 . Tapi menariknya, yang merasa begini di kantor bukan aku saja loh, haha 😛 .

Anyway ngomongin baru-baru ini, ternyata minggu lalu tidak ada les tenis dong. Dan aku tidak tahu ini sehingga aku berangkat ke klub tenisnya seperti biasa, yang mana ternyata kompleksnya gelap banget ketika aku tiba di sana, haha 😆 . Barulah aku kemudian mengecek jadwal dan ternyata memang minggu lalu adalah jadwal “istirahat” dari lesnya. Ah sial, lesson learned deh, seharusnya aku lebih memperhatikan jadwalnya lagi! 😛

Tapi tetap aja aku merasa sebal sih, karena dua les pertamanya kan juga dibatalkan (karena salju sih). Dan sekarang hanya setelah dua les, eh sudah saatnya “beristirahat” lagi. Ya gimana ini kan permainanku baru saja mulai “menghangat” ya! Haha 😛 . Iya, iya, aku tahu kok ini bukan salah siapa-siapa. Aku sungguh memahami situasinya dan tidak menyalahkan siapa-siapa kok. Ya memang begini kan yang namanya hidup, nggak semuanya akan berjalan sesuai dengan keinginan kita, haha 😛 .

Anyway seperti yang kusebutkan sebelumnya bahwa kami di Eropa Barat telah diberkati dengan cuaca cerah sekitar dua minggu belakangan ini. Ternyata ya, cuacanya tambah oke lagi loh minggu ini. Untuk menutup bulan Februari, masak ya awal minggu ini bahkan cuaca di Amsterdam sempat mencapai 20°C dong dan tentu saja, cuacanya cerah! Wah, enak banget deh pokoknya cuacanya, yang biasanya tidak pernah terjadi di musim dingin, haha! Wow banget dah!

Tapi akibatnya aku juga sedikit merasa saltum juga sih. Ya gimana, karena masih musim dingin jelas aku mengenakan perlengkapan musim dinginku ya. Tapi dengan cuaca begini, jelas perlengkapan ini “berlebihan” banget sehingga jadi terasa panas sendiri, haha. Tapi gimana, keluar dengan pakaian musim semi di bulan Februari itu terasa … kok kayak seperti “under-dressed” banget, haha 😛 .

Advertisements

3 Comments Add yours

  1. fahrizinfa says:

    Semoga minggu ini les tenis nya bisa lebih intens yaa buat membayar rehat di minggu-minggu yang lalu XD Kalau lagi semangat lalu ditiadakan memang sebel banget sih ya pasti hahaha

    1. zilko says:

      Betul, KZL rasanya sudah semangat eh ternyata lesnya lagi ditiadakan, hahaha 😆 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s