#2231 – Yeay, A Weekend!

ENGLISH

Mid this week, I was back from my 2018 year end trip to the United States. So obviously I am glad that just not long after that, we are now in a weekend! Haha 😆 .

Obviously I am (still) jetlagged from this trip, due to the six hours difference between Miami/New York and Amsterdam (seven with Austin, though). So far the jetlag has been manageable; as in I have also been trying to make a lemonade of this jetlag lemon, haha. I will perhaps write something more about this for a later post (Yeay an idea for a post 😛 ). It is nice to pretty much immediately have a weekend so that I can try to recover my body clock as soon as possible.

But despite having a “short” week, I feel like this week has been quite productive to me. I took care of several stuffs at the office; and as I said in the previous post, I took care of an important thing too. I will get to this just a bit later, haha 😛 . It is also exciting that this coming week will be an interesting one. For once, the Australian Open starts tomorrow, and the second season of Star Trek: Discovery is scheduled to be released within the week too, yeay!

Anyway back to this weekend, despite mainly using it as my recovery weekend, it doesn’t mean that I am free of “responsibilities”, haha. Just coming back from a week plus trip means … a lot of laundry to take care of! Lol 😆 . Plus, somehow I feel like my apartment also needs a bit of some cleaning, so I am doing that too.

So yeah, I guess I could say this has been another productive weekend too 😛 .

BAHASA INDONESIA

Pertengahan minggu ini, aku pulang dari perjalanan akhir tahun 2018ku ke Amerika Serikat. Jadi jelas aku senang bahwa tidak lama setelahnya, kini kita sedang berakhir-mingguan! Haha 😆 .

Jelas aku (masih) jetlag dari perjalanan ini, akibat perbedaan waktu sebanyak enam jam antara Miami/New York dan Amsterdam (tujuh dengan Austin btw). Sejauh ini jetlag-nya masih mudah untuk dihadapi sih; maksudnya aku berusaha memanfaatkan sisi positif dari situasi yang aku hadapi saat ini, haha. Mungkin ini akan aku tuliskan untuk satu posting mendatang deh (Hore dapat satu bahan posting 😛 ). Asyik aja gitu untuk kurang lebih langsung mendapatkan akhir pekan sehingga aku bisa memaksimalkan upaya untuk memulihkan jam badanku sesegera mungkin.

Tapi walaupun adalah minggu yang “pendek”, aku rasa minggu ini juga cukup produktif sih untukku. Ada beberapa urusan yang terselesaikan di kantor; dan seperti yang kusebutkan di posting yang lalu, aku juga mengurus suatu hal penting di sini. Ini akan kuceritakan nanti deh, haha 😛 . Exciting juga minggu yang akan datang ini akan menjadi minggu yang menarik. Pertama-tama, Australian Open akan dimulai besok, dan musim kedua dari Star Trek: Discovery juga dijadwalkan akan dirilis di minggu ini, hore!

Anyway kembali ke akhir pekan ini, walaupun tema utamanya adalah pemulihan, bukan berarti aku bebas “tanggung jawab” juga sih, haha. Yang namanya baru pulang dari liburan seminggu lebih itu berarti … cucian juga menumpuk! Haha 😆 . Ditambah lagi, aku merasa apartemenku butuh untuk sedikit dibersihkan, jadilah ini juga kulakukan.

Jadi ya begitu deh, rasanya bisa dibilang akhir pekanku ini adalah akhir pekan yang juga produktif 😛 .

8 Comments Add yours

  1. nyonyasepatu says:

    Jet lag emang ngeselin tapi pinter jg kamu malah dibikin positif haha

    1. zilko says:

      Huahaha, dibikin sepositif mungkin aja ya Non 😛 .

  2. kutubuku says:

    Kmaren survive whole full week setelah banyak liburan itu rasanya pegel semua… udah kebiasaan malas goleran dirumah,

    1. zilko says:

      Huahaha, iya banget! Ini aku juga masih dalam tahap penyesuaian untuk balik ritme ngantor lagi 😛 .

  3. niee says:

    aku males banget lohat koper klo habis pulang liburan. Manalah berantakan. kotor semua pula 😣

    1. zilko says:

      Huahaha, realita setelah balik liburan memang gitu ya Niee 😛 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s