#2186 – Some Recent Random Stories

ENGLISH

Actually my life lately has been quite routine, so from that perspective there isn’t much to share here. So why do I bother with this post? Well, I feel like I am due for a post so here I am, lol 😆 .

Okay, okay, some more stories. At work in the past week, somehow I have made the initiative to spread my responsibility a little bit. Yeah, “spread” as in I have committed myself to a few more different tasks at work; as a form of “challenges” to myself. Though, of course these tasks are still quite “within” the larger scope of my role. So it’s not like I am suddenly doing something totally “out of scope”, haha. We will see how this will pan out throughout this quarter; and perhaps beyond 😀 .

Also, this weekend I had a catchup with another friend of mine. Actually we were supposed to meet the week before but we had to cancel that plan because my friend was not feeling well. This was an unsurprising effect of the transition from Summer to Fall, though; where some colleagues at work were affected as well. In fact, I wasn’t feeling really well myself after returning from my Big Three Oh Trip in September. Though, I think I caught the flu in Washington, D.C., not the Netherlands, haha.

Anyway, we had dinner at a Japanese restaurant in Amsterdam Zuid. We chose Amsterdam Zuid because it was a weekend and obviously Amsterdam Centrum was out of the table because we expected it to be very full with tourists, lol 😆 . Anyway, I ordered a pork ramen and some yakitori stuffs. It was quite nice and … turned out to be really affordable! As always, it was nice to catch up with an old friend!

A pork ramen bowl and some yakitori stuffs

BAHASA INDONESIA

Sebenarnya hidupku akhir-akhir ini biasa-biasa aja sih, jadi dari sudut pandang ini sebenarnya nggak banyak yang bisa diceritakan di sini. Lah trus kenapa posting ini ditulis dong? Ya soalnya rasanya sudah saatnya untuk sebuah posting baru sih jadi tulis apa aja dah, haha 😆 *trus dilempar sandal sama pembaca*

Oke, oke, beberapa cerita. Di kantor semingguan terakhir ini, ceritanya aku berinisiatif untuk mengembangkan tanggung-jawabku sedikit. Iya, “mengembangkan” maksudnya aku telah berkomitmen terhadap beberapa tugas/kerjaan baru di kantor; ya semacam “tantangan” untuk diri sendiri gitu. Walaupun, tentu saja, tugas-tugas/kerjaan-kerjaan baru ini toh masih “di dalam” lingkup luas posisiku sih. Jadi ya bukannya tiba-tiba aku mengerjakan suatu hal yang “lain banget dan nggak ada hubungannya” gitu, haha. Kita lihat deh bagaimana ini ke depannya kuarter ini; dan mungkin lebih dari itu 😀 .

Juga, akhir minggu kemarin ini aku catchup dengan seorang teman lama. Sebenarnya awalnya kami berjanji untuk ketemuan seminggu sebelumnya. Tapi rencana ini harus dibatalkan karena temanku agak tidak enak badan. Nah, memang sih ini adalah efek samping dari musim “pancaroba” dari musim panas ke musim gugur di Eropa. Cukup banyak kolegaku juga ada yang tidak enak badan akhir-akhir ini. Ah, bahkan bulan lalu aku pun agak tidak enak badan kan setelah pulang dari Perjalanan Besar Tiga Nolku. Eh tapi aku terkena flunya di Washington, D.C. sih, bukan di Belanda, haha.

Anyway, kami makan malam di  sebuah restoran Jepang di Amsterdam Zuid. Kami memilih area Amsterdam Zuid karena kan lagi akhir pekan ya yang berarti Amsterdam Centrum pasti bakalan rame banget dah dengan turis, haha 😆 . Anyway, aku memesan mie ramen dan beberapa tusuk variasinya yakitori. Rasanya enak juga dan … ternyata harganya tergolong murah loh (untuk ukuran Amsterdam maksudnya)! Seperti biasa, catch up dengan teman lama itu selalu mengasyikkan ya!

 

 

 

Advertisements

9 Comments Add yours

  1. fahrizinfa says:

    Jadi kepengen makan ramen jugaa setelah liat fotonyaa 😆

    1. zilko says:

      Ramen memang enak ya 😀

  2. Yos Adya says:

    Makanannya lekker kayanya Ko!

  3. niee says:

    Setuju. ngobrol sama temen lama itu seperti gak kehabisan bahan ya ko

  4. yakitori nya jepang top rasanya .. ^_^

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s