North America Trip · USA · Vacation

#2044 – 2017 Year End Trip (Introduction)

ENGLISH

Posts in the 2017 Year End Trip series:
1. Introduction
2. Part I: Getting to California
3. Part II: A Tourist in San Francisco
4. Part III: Alcatraz and Yosemite
5. Part IV:Β The City of San Francisco
6. Part V: The City of Los Angeles
7. Part VI: Hollywood and Griffith
8. Part VII: More of LA
9. Part VIII: Back to Europe

So California was the destination of my year end 2017 trip, a trip which ended last week when I was flying a KLM’s Boeing 747-400 in World Business Class from Los Angeles International Airport (LAX) to Amsterdam Schiphol (AMS). On a side note, I found it really cool though that I started my flying year of 2018 on an intercontinental TransAtlantic flight with a Boeing 747 in business class! Haha πŸ˜› .

The mandatory World Business Class selfie on board a KLM’s Boeing 747

Anyway, how was California? Well, in one word, it was great!!

I visited two big cities on this trip: San Francisco and Los Angeles, and also managed a one-day tour from San Francisco to the Yosemite National Park. If I had to choose between San Francisco and Los Angeles as to which one I liked more, without a doubt I would choose San Francisco, haha. Anyway, I found both cities to be very different from the two other American cities I have visited: Boston and New York; an unsurprising impression I guess given that they were at the opposite sides of the United States, lol.

A tourist in San Francisco.

One small factor which made me happy about this trip was that euro was a little bit stronger (by around 5%) in opposition to US dollar this time around than it was two years ago when I visited the two East Coast cities! Lol πŸ˜† .

Speaking of Los Angeles, a few weeks before this trip, I contacted Arman and Christa (who has just moved to LA) to possibly arrange a meetup. And thankfully we were able to find a time when we would all be free; and so we did organize a meet-up on the New Year’s Day in Hollywood! And it was not just the three of us, as Arman came with Esther, Andrew, and Emma; and Christa came with R! πŸ˜€

A bloggers meetup in Hollywood!!

So yeah, overall it has been such a fun trip!! πŸ™‚ I got what I wanted out of this trip, that was a relaxing two-week holiday. And certainly the Californian climate played a really big role in that (especially Los Angeles’). I felt like I cleared my mind and now I am ready to get back to work (Well, after fully recovering from the terrible jetlag, of course. And it is quite bad because the time difference between Amsterdam and California is nine hours! Lol πŸ˜† ).

Anyway, here are a few more teasers from this trip!

BAHASA INDONESIA

Posting-posting dalam seri 2017 Year End Trip:
1. Introduction
2. Part I: Getting to California
3. Part II: A Tourist in San Francisco
4. Part III: Alcatraz and Yosemite
5. Part IV:Β The City of San Francisco
6. Part V: The City of Los Angeles
7. Part VI: Hollywood and Griffith
8. Part VII: More of LA
9. Part VIII: Back to Europe

Jadi California adalahΒ tujuan dari perjalanan akhir tahun 2017ku, sebuah perjalanan yang berakhir minggu lalu ketika aku terbang dengan pesawat Boeing 747-400nya KLM di Kelas Bisnis Dunia dari Bandara Internasional Los Angeles (LAX) ke Bandara Amsterdam Schiphol (AMS). Sekedar catatan kecil nih, rasanya seru juga kegiatan terbangku di tahun 2018 dibuka dengan penerbangan antar benua trans-Atlantik dengan sebuah Boeing 747 di kelas bisnis! Haha πŸ˜› .

Selfie wajib ketika terbang dengan kelas bisnis di pesawat Boeing 747nya KLM

Anyway, gimana nih California? Dalam satu kata, asyik!!

Aku mengunjungi dua kota besar di perjalanan ini: San Francisco dan Los Angeles, dan juga masih sempat memasukkan sebuah tur sehari ke Taman Nasional Yosemite dari San Francisco. Nah, jika aku disuruh memilih mana yang lebih aku sukai di antara San Francisco dan Los Angeles, jelas aku memilih San Francisco dah, haha. Anyway, berdasarkan pengalamanku dua kota ini juga beda banget dari dua kota Amerika lain yang pernah aku kunjungi: Boston dan New York; ya nggak mengherankan juga sih ya secara mereka kan berada di ujung yang berbeda dari Amerika Serikat, haha.

Turis di San Francisco.

Eh, satu faktor kecil lain yang membuatku senang di perjalanan ini adalah euro sedikit lebih kuat (sekitar 5%-an) dibandingkan dollar Amerika loh kali ini dibandingkan dua tahun lalu ketika aku mengunjungi kota di Pantai Timur Amerika itu! Lumayan lah ya, huahaha πŸ˜† .

Ngomongin Los Angeles, beberapa minggu sebelum aku berangkat, aku mengontak ArmanΒ danΒ Christa (yang baru saja pindah ke LA) untuk kemungkinan buat kopdar gitu. Untungnya kami bisa menemukan jadwal yang pas; dan jadilah kami beneran kopdar di hari Tahun Baru di Hollywood! Dan nggak cuma bertiga aja loh, Arman datang bersama Esther, Andrew, dan Emma; dan Christa datang bersama R! πŸ˜€

Kopdaran di Hollywood!!

Jadi ya memang secara keseluruhan perjalanan ini asyik banget dah!! πŸ™‚ Aku mendapatkan apa yang aku mau dari perjalanan ini, yaitu liburan dua minggu yang santai. Dan ini kebetulan juga didukung banget dengan iklimnya California (terutama Los Angeles). Aku merasa pikiranku segar sekarang dan aku siap untuk kembali ke kantor (Eh, tentu setelah pulih dari jetlag yang parah banget ini sih. Dan lumayan parah loh jetlag-nya soalnya perbedaan waktu antara Amsterdam dan California adalah sembilan jam! Haha πŸ˜† ).

Anyway, di atas aku unggah beberapa foto sebagai teasers dari perjalanan ini!

Advertisements

16 thoughts on “#2044 – 2017 Year End Trip (Introduction)

  1. Seru ya kalau bisa liburan sampai 2 minggu gitu.. huhu.. Kesian nih karyawan indo yg cuma punya jatah 12..hikss.. Tapi gpp deh, baca cerita liburan gini juga dah bikin bahagia πŸ™‚ Apalagi liat foto turis yg kece sama jembatan fenomenal..

        1. Ahahahah rese banget itu Pyy. Sama kayak Natal belum lama ini. Di sini kalo Natal tanggal merahnya kan dua hari tuh (25 dan 26). Nah waktu itu 25nya Sabtu 26nya Minggu dong, kan sebel yaaa, hahaha…. . Lebaran gak dirayain Py, jadi ya kayak hari biasa aja, hehehe πŸ˜€

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s