#2023 – Three Stories from Indonesia

ENGLISH

It has been almost two weeks since I arrived in Indonesia for my November 2017 Indonesia Trip. This, however, also means that this trip is almost over.

Anyway, here are a few stories from this trip so far:

Tap Water

It has happened a few times that I almost drank the tap water here! Haha πŸ˜† . You know, with tap water being drinkable in (practically) Europe, I guess I have developed the habit of drinking tap water, which of course is a very risky thing to do in Indonesia πŸ˜› . Thankfully, though, so far I have been able to refrain myself from doing so!

Black-outs

During the course of the last two(-ish) weeks in Indonesia, I have experienced electricity black-out three (!) times! Yeah, such an “authentic Indonesian” experience. Lol πŸ˜† . During my seven plus years of life in the Netherlands, I have only experienced black out like twice. Even then, those were during the time of my Master study when I stayed at a student housing, haha πŸ˜† .

Chitato Indomie

On a more cheerful note, last week when I went to a supermarket here, I spotted the hyped Chitato Indomie!! Yeay!! This really surprised me because I thought this was just a special edition so only a limited number of bags were produced. It has been also practically impossible to get it in Europe. And so when I saw those bags in the display, I quickly grabbed and bought one! Haha πŸ˜›

And how was it? Well, I actually quite liked it. It literally was like eating Chitato chips with Indomie flavouring, haha.

BAHASA INDONESIA

Sudah hampir dua minggu semenjakΒ aku tiba di IndonesiaΒ untukΒ perjalanan bulan November 2017ku ke Indonesia. Namun, ini juga artinya perjalanan ini nyaris berakhir nih.

Anyway, berikut ini beberapa cerita dari perjalanan ini sejauh ini.

Air Keran

Sudah beberapa kali terjadi dimana aku nyaris meminum air keran di sini dong! Haha πŸ˜† . Ya tahu lah ya, yang namanya air keran di (kurang lebih) Eropa kan bisa diminum, makanya sepertinya aku sudah mulai membentuk kebiasaan minum air keran. Sebuah kebiasaan yang tentu saja amat berisiko di Indonesia πŸ˜› . Eh, tetapi untungnya sejauh ini aku masih bisa menahan diri untuk airnya tidak sampai terminum sih!

Mati lampu

Dalam kurun waktu kurang dari dua minggu ini di Indonesia, aku sudah mengalami yang namanya mati lampu sebanyakΒ tigaΒ (!) kalo dong! Iya, sebuah pengalaman yang “autentik Indonesia” banget ya. Haha πŸ˜† . Dalam kehidupanku selama tujuh tahun lebih di Belanda ini, seingatku aku hanya mengalami yang namanyaΒ mati lampu sekitar dua kaliΒ aja deh. Itu pun, kejadiannya adalah ketika aku masih kuliah S2 (Master) dulu ketika aku tinggal di kompleks perumahan untuk mahasiswa, haha πŸ˜† .

Chitato Indomie

Ngomongin hal yang lebih menyenangkan nih, minggu lalu ketika pergi ke supermarket di sini, aku melihat Chitato Indomie yang digemborkan banget itu dong!! Horee!! Ini mengejutkanku karena aku kira ini adalah edisi spesial sehingga hanya diproduksi sedikit gitu. Dan juga produk ini mustahil lah ya untuk didapatkan di Eropa. Makanya ketika melihatnya di rak supermarket, langsung kuambil dan kubeli satu! Haha πŸ˜›

Dan bagaimanakah rasanya? Aku cukup suka kok. Dan memang straightforward banget, rasanya adalah ceripingnya Chitato yang memiliki rasa Indomie Goreng, hahaha.

7 Comments Add yours

  1. Dita says:

    hahaha chitato indomie goreng yg bikin penasaran, kalo aku lebih milih indomie goreng benerannya aja deh…2 bungkus πŸ˜€

    1. zilko says:

      Huahaha, lebih mantap makan Indomie gorengnya langsung ya πŸ˜› .

  2. niee says:

    mati lampu emang nyebelin banget. 😒

  3. Pypy says:

    Untung banget ga sampe ketelen ya Ko, tar kaget ususnya..wkwkwkw..

    1. zilko says:

      Iya Py, untungnya masih inget! Hahaha πŸ˜†

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s