#2003 – Photo Tales (44)

on

ENGLISH

This edition of Photo Tales contains two side stories from my weekend trip to Cardiff last month.

Photo #98

Ticket fare: £0.00

I was very lucky on this trip. Apparently starting from July this year, as a way to encourage people to take public transportation in Wales for long-distance road travel, the Wales government provided 100% discount on eight routes in the weekend. Yep, 100% discount as in the bus ticket on those routes were made free! And the T9 service between Cardiff Airport and Cardiff city centre was one of them!!

This T9 service was certainly going to be my main mode of transportation to get to/from the airport anyway. And somehow the 100% discount was also applied on Saturday and Sunday, the two days I was going to use this service! Lol 😆 .

So yeay for me saving at least £10 with this! Not bad, haha 😆 . Btw, the airport was located quite far away from the city centre, though, where one way trip took around 30 minutes.

Photo #99

KLM Cityhopper’s Fokker 70 reg PH-KZU in Anthony Fokker special livery.

I was generally happy that I got to fly a Fokker 70 on this trip and I actually got PH-KZB for that, a Fokker 70 I had never flown before so I could add a new registration to my Flying log, haha.

However, deep down actually I was a little bit disappointed that it was not PH-KZU. You see, I had actually flown PH-KZU before, on my way back to Amsterdam from Belfast almost two years ago. However, this summer KLM decided to apply a special livery on PH-KZU to commemorate Anthony Fokker, a Blitar-born Dutchman who basically founded Fokker, a Dutch airplane manufacturer; as KLM was retiring all of their remaining Fokker 70s this October. So it would actually have been cool if I got the chance to fly it one more time with the special livery!

Too bad I didn’t. I wasn’t that disappointed though because I knew the chance was quite slim anyway at only 1/8 with 8 Fokker 70s still remained in service for KLM Cityhopper at the time.

However on my flight back to Amsterdam, my plane (an Embraer 175 reg PH-EXN) actually parked next to PH-KZU so at least I got the chance to snap a photo of it! Haha 😛 .

BAHASA INDONESIA

Tema dari Photo Tales kali ini adalah dua cerita sampingan dari perjalanan akhir pekanku ke Cardiff bulan lalu.

Foto #98

Harga tiket: £0.00

Aku beruntung sekali di perjalanan kali ini. Ternyata semenjak Juli tahun ini, untuk memacu masyarakat untuk menaiki kendaraan umum di Wales ketika bepergian jarak jauh dengan jalur darat, pemerintah Wales memberikan diskon 100% di delapan rute di akhir pekan. Iya, diskon 100% alias tiket bus di rute-rute itu digratiskan! Nah, ternyata rute T9 antara Bandara Cardiff dan pusat kota Cardiff adalah salah satunya!!

Rute T9 ini toh akan menjadi mode transportasi utamaku untuk bepergian dari/ke bandara kan ya.Dan entah bagaimana kok bisa-bisanya diskon 100% ini berlakunya juga di hari Sabtu dan Minggu, dua hari dimana aku akan menaiki layanan ini! Hahaha 😆 .

Hore, lumayan lah ya bisa menghemat setidaknya £10 dengan ini, haha 😆 . Btw, bandaranya berlokasi cukup jauh dari pusat kotanya, dimana perjalanan satu arah memakan waktu sekitar 30 menit.

Foto #99

Sebuah Fokker 70 milik KLM Cityhopper rego PH-KZU dengan livery spesial Anthony Fokker.

Secara umum aku senang sekali aku berkesempatan terbang dengan sebuah Fokker 70 di perjalanan ini dan malahan aku mendapat PH-KZB, sebuah Fokker 70 yang belum pernah aku terbangi sebelumnya sehingga aku bisa menambakan registrasi baru ke Flying logku, haha.

Namun, di dalam lubuk hati paling dalam sebenarnya aku sedikit kecewa pesawatnya bukan PH-KZU! Hmm, jadi sebenarnya aku sudah pernah terbang dengan PH-KZU sebelumnya, yaitu di perjalanan kembaliku ke Amsterdam dari Belfast hampir dua tahun yang lalu. Namun, musim panas ini KLM memutuskan untuk mengecat PH-KZU dengan livery spesial untuk menghormati Anthony Fokker, seorang Belanda kelahiran Blitar yang mendirikan cikal bakal pabrik pesawat Fokker; karena KLM akan memensiunkan semua Fokker 70nya bulan Oktober ini. Jadi kan bakalan keren ya kalau aku bisa terbang dengannya sekali lagi ketika pesawatnya bercat livery spesial ini!

Sayangnya ini tidak kejadian. Aku nggak kecewa-kecewa banget sih sebenarnya karena aku tahu toh kemungkinannya kecil sekali, hanya 1/8 kan karena waktu itu tersisa 8 Fokker 70 saja yang masih aktif digunakan KLM Cityhopper.

Namun di penerbanganku kembali ke Amsterdam, pesawatku (sebuah Embraer 175 rego PH-EXN) ternyata parkir di sebelah PH-KZU loh. Jadi lumayan lah ya setidaknya aku masih bisa memfotonya! Haha 😛 .

Advertisements

12 Comments Add yours

  1. lovelyristin says:

    udah lama gak mampir kesini, tau2nya dapat diskon 100%.. coba cubit dulu, itu mimpi atau bukan hahahaha…

    1. zilko says:

      Hahaha, lumayan ya diskonnya 😛

  2. nyonyasepatu says:

    Zi, km bs inget ya pesawat yg dinaiki 2 thn lalu hehe 👍🏼

    1. zilko says:

      Huahaha, kan ada log-nya dan ceritanya di blog ini Non. Jadi bisa aku intip 😛 .

      1. nyonyasepatu says:

        Oh kirain emang inget aja hauha

        1. zilko says:

          Agak-agak inget sih Non sebenarnya, soalnya tipe pesawatnya lumayan anti-mainstream jadi relatif jarang dinaiki, hahaha 😛

  3. Arman says:

    Asik juga naik bus nya gratis hehe

    1. zilko says:

      Iya, lumayan banget!

  4. niee says:

    yang penting ada dokumentasinya ya ko 😆

    1. zilko says:

      Iya Niee, lumayan lah seenggaknya ada fotonya 😛

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s