General Life · Zilko's Life

#1890 – Obsessed with Tataki and A Vacation Season?

ENGLISH

Beef Tataki

The tataki beef dish I had during a night out last weekend with some friends in Rotterdam made a huge impression on me. It was so good that I became quite obsessed with it that I was looking for its recipe online just the day after πŸ˜† .

And so, I made thisΒ week my experiment week on it, haha πŸ˜† .Β I didn’t have that many trials because I don’t cook that often during the week anymore. So from this point of view of course I am still far away from producing great tataki. Nonetheless, overall I am quite happy with what my kitchen produced so far πŸ˜› . Okay, the presentation could definitely improve a lot. But given that these were only for personal consumption (literally), that was not such a big deal, I guess πŸ˜› .

A VacationΒ Season?

Anyway, for whatever reason it appeared that thisΒ week was a vacationΒ season at my office. Most of my colleagues were gone on a week vacation! Haha πŸ˜† . So as a result it felt a little bit quiet at the office. Though, for my work, this brought some extra advantage, on the other hand this was also a little bit frustrating because I had many questions on a problem I was working on because there were less people to ask! Haha πŸ˜†

BAHASA INDONESIA

Tataki Daging Sapi

Menu tatakiΒ daging sapi yang kumakan ketika pergi makan malam di Rotterdam bersama beberapa teman akhir pekan yang lalu benar-benar meninggalkan kesan yang positifΒ banget bagiku. Saking enaknya, aku menjadi cukup terobsesi dengannya sampai-sampai keesokan harinya aku langsung mencari resepnya di internet, haha πŸ˜† .

Dan jadilah minggu iniΒ aku jadikan minggu eksperimen untuknya, haha πŸ˜† . Aku tidak bisa melakukan banyak percobaan karena memang akhir-akhir ini aku tidak memasak sesering dulu lagi. Jadi dari sudut pandang ini mah jelas lah ya masakan tatakiku masih jauh banget dari yang namanya oke. Toh walaupun begitu, secara umum aku cukup puas kok dengan apa yang keluar dari dapurku sejauh ini πŸ˜› . Oke, memang sih presentasinya bisa jauh lebih baik. Tetapi karena toh ini hanya untuk konsumsi sendiri aja, jadi presentasi mah nggak terlalu penting-penting amat ya πŸ˜› .

Musim Liburan?

Anyway, entah apa alasannya tetapi sepertinya minggu iniΒ adalah musim liburan deh di kantorku. Banyak dari kolegaku yang pergi liburan seminggu! Haha πŸ˜† . Jadi sebagai akibatnya di kantor terasa sedikit sepi deh. Walaupun, untuk pekerjaanku, ini membawa sedikit keuntungan ekstra juga, di sisi lain ini agak menyebalkan karena aku sedang memiliki banyak banget pertanyaan untuk sebuah masalah yang sedang aku kerjakan karena artinya lebih sedikit orang yang bisa kutanyai! Haha πŸ˜† .

Advertisements

12 thoughts on “#1890 – Obsessed with Tataki and A Vacation Season?

  1. wah jadi kepingin masak juga ni,tapi gue nggak bisa masak jadi ngiler aja deh.jangan lupa kunjungi blog baru saya ya,ada pos baru.sukses selalu untuk blognya

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s