EuroTrip · One Week Trip · Vacation

#1887 – Post-PhD Trips (Part III: Firenze)

ENGLISH

Posts in the Post-PhD Trips series:
1. Introduction
2. Part I: Genova
3. Part II: Cinque Terre
4. Part III:ย Firenze
5. Part IV: Roma
6.Part V: A Weekend in Marseille

A Day in Firenze

To get from Cinque Terre to Firenze, we took the regional train from Riomaggiore to La Spezia, then a first class Frecciabianca high-speed train from La Spezia to Pisa Centrale, then a regional train from Pisa Centrale to Firenze Santa Maria Novella.

Travelling first class with Trenitalia's Frecciabianca
Travelling first class with Trenitalia’s Frecciabianca

Btw, yes, first class train ๐Ÿ˜€ . In Italy, if you book early enough, sometimes first class train tickets are cheaper than economy tickets! Haha.

We only had one full day to spend in Firenze. So obviously in the morning I took my parents and brother to the famous Galleria dell’Accademia museum that was the home of the famous marble statue of David by Michaelangelo.

The famous David by Michaelangelo
David’s backย by Michaelangelo

We had to queue to enter the museum, but luckily it did not take very long (unlike the last time I was in Firenzeย but that was during the peak season, lol ๐Ÿ˜† ). David was marvelous. The details wereย so extraordinary and reflected Michaelangelo’s talent and hard work to build such a sculpture!!

The detail ๐Ÿ™ˆ
The detailsย ๐Ÿ™ˆ

One location nearby Firenze my mom had been wanting to go badly was the famous factory outlet, haha ๐Ÿ˜† . She heard from her friends that the discount there was nice and the goods were good. And so we planned to go there after our visit to Galleria dell’Accademia.

The Mall
The Mall

We bought return tickets to “The Mall” (the name of the factory outlet) from the central station. The Mall was quite far away from Firenze, actually, as one way bus trip took about 30 – 40 minutes. Anyway, we spent about two and a half hours there. We ended up not buying anything as we did not find anything that we liked, haha ๐Ÿ˜› .

Once we were back in Firenze, we walked around the city. Obviously we went to the famous Ponte Vecchio! Haha ๐Ÿ˜† After dinner, we went back to our hotel.

Ponte Vecchio
Ponte Vecchio

The Food

One dish that, somehow, left a big impact in my memory from my 2010 visit to Firenze was the famous Florentian beef steak. And so obviously I knew that I must have some while I was there. In fact, I had it three times! Haha ๐Ÿ˜†

From what I knew, the dish was supposed to be served in weight instead of portion (so you have to specify how many grams you would want to order, not how many portion). But we also found some restaurants already adjusted it to portion to cater individual need, haha ๐Ÿ˜› .

1 kg of Florentian beef steak in Florence
1 kg of Florentian beef steak

Anyway, it was super delicious as usual! I. LOVED. IT!! ๐Ÿ˜› . In our first dinner there, my dadย said he was full so he was not going to order anything. And so my brother and I ordered 1 kg of steak to share (1 kg was the minimum weight you needed to order in that restaurant).

But then obviously he tried a bite just to taste it. It was so good that he had more bites and actually ate quite a significant amount of the dish which was supposed to be shared between my brother and Iย ๐Ÿ˜ฃ. Obviously it was not enough (bear in mind that 1 kg included the bones!), so we decided that we needed to order more. The problem was, we had to order another 1 kg of steak as it was the smallest sizeย ๐Ÿ˜ฃ. But luckily, the restaurant found a cut of smaller sizeย at 900 grams and served that to us instead. Haha

Another serving of Florentian beef steak
Another serving of Florentian beef steak

Anyway, seriously, if you ever get the chance to try Florentian beef steak, doย it!! Especially if you love medium-rare steak like I do, it is super good!! ๐Ÿ™‚

TO BE CONTINUED…

BAHASA INDONESIA

Posting-posting dalam seri Post-PhD Trips:
1. Introduction
2.ย Part I: Genova
3. Part II: Cinque Terre
4. Part III:ย Firenze
5. Part IV: Roma
6.Part V: A Weekend in Marseille

Sehari diย Firenze

Untuk mencapai Firenze dari Cinque Terre, kami menaiki kereta regional dari Riomaggiore ke La Spezia, kemudian kereta cepat Frecciabianca di kelas satu dari La Spezia ke Pisa Centrale, dan disambung dengan kereta regional dari Pisa Centrale ke Firenze Santa Maria Novella.

Travelling first class with Trenitalia's Frecciabianca
Naik kereta kelas satu loh di kereta cepat Frecciabianca-nyaย Trenitalia

Btw, iyaa, kereta kelas satu ๐Ÿ˜€ . Di Italia, jika kita membeli tiketnya awal, kadang harga tiket kelas satu itu lebih murah daripada harga tiket kelas ekonomi loh! Haha.

Kami hanya memiliki waktu satu hari penuh di Firenze. Jadi jelas di pagi harinya aku mengantarkan orangtua dan adikku ke museum Galleria dell’Accademia yang merupakan rumah dari patung marmerย Davidย (Daud) karya Michaelangelo yang super terkenal itu.

The famous David by Michaelangelo
Bagian belakangnya David karyaย Michaelangelo

Kami harus mengantri untuk bisa masuk ke museum, tetapi untungnya tidak lama (nggak seperti terakhir kaliย aku kesanaย yang mana waktu itu memang lagi musim liburan sih, haha ๐Ÿ˜† ). Patung David-nya memang keren banget lah. Detailnya itu dapat banget dan patungnya memang mencerminkan talenta dan kerja kerasnya Michaelangelo!!

The detail ๐Ÿ™ˆ
Detailnya sampai segitunya dongย ๐Ÿ™ˆย #nggakpakesensor

Satu lokasi di dekat Firenze yang mamaku ingin banget kunjungi adalah sebuah factory outlet, haha ๐Ÿ˜† . Ia dengar dari teman-temannya bahwa diskonnya di sana lumayan juga dan barangnya oke-oke. Jadilah kami berencana kesana setelah mengunjungi Galleria dell’Accademia.

The Mall
The Mall

Kami membeli tiket bus pp ke “The Mall” (nama factory outlet-nya) dari stasiun kereta pusat. The Mall berlokasi cukup jauh dari Firenze, dimana perjalanan bus satu kali jalan adalah sekitar 30-40 menit. Kami menghabiskan total sekitar dua setengah jam disana. Akhirnya nggak beli apa-apa juga sih soalnya tidak ada barang yangย cocok, haha ๐Ÿ˜› .

Begitu kembali di Firenze, kami berjalan mengelilingi kotanya. Jelas dong kami mampir di Ponte Vecchio yang terkenal itu! Haha ๐Ÿ˜† . Setelah makan malam, kami langsung balik ke hotel.

Ponte Vecchio
Ponte Vecchio

Makanannya

Satu menu yang berkesan banget dari kunjungan tahun 2010ku ke Firenze adalah steak sapi ala Firenze (Florentian beef steak). Jadi sudah pasti lah aku akan memakan menu ini ketika di Firenze. Malahan, jadinya menu ini aku makan tiga kali loh! Haha ๐Ÿ˜†

Dari apa yang kutahu, menu ini seharusnya disajikan dalam ukuran berat dan bukannya porsi (jadi ketika memesan kita harus menyebutkan mau berapa gram gitu, bukan berapa porsi, haha). Tetapi ternyata ada juga beberapa restoran yang sudah menyesuaikan ke ukuran porsi untuk melayani pemesanan individual, haha ๐Ÿ˜› .

1 kg of Florentian beef steak in Florence
1 kgย steak sapi ala Firenze

Anyway, memang masih enaaak! AKU. SUKA. BANGET!! ๐Ÿ˜› . Nah, di makan malam pertama kami di sana, papaku bilang sudah kenyang sehingga ia bilang tidak akan memesan apa-apa. Ya sudah aku dan adikku memesan 1 kg steak untuk dibagi dua (di restoran itu, ukuran pemesanan minimal adalah 1 kg).

Tetapi jelas dong kemudian ia mencoba satu potong untuk mencicipinya. Saking enaknya, ia memotong-motong lagi dan akhirnya malah memakan cukup banyak dari porsi yang seharusnya aku bagi berdua dengan adikku, haha ๐Ÿ˜ฃ. Karena akhirnya kurang (eh, 1 kg itu termasuk tulang-tulangnya kok!), kami memutuskan memesan lagi. Nah, masalahnya adalah kami harus memesan 1 kg lagi kan karena ini adalah ukuran terkecilnya ๐Ÿ˜ฃ. Tetapi untungnya, restorannya menemukan satu potongan daging yang agak kecilan dikit (900 gram) dan menyajikan ini untuk kami, haha.

Another serving of Florentian beef steak
Satu porsi steak sapi ala Firenze lainnya

Anyway, serius deh, jika ada kesempatan untuk mencoba steak sapi ala Firenze ini, cobain aja!! Pasti akan suka terutama jika memang demen steak yang dimasak medium-rareย seperti aku, enak banget!!ย ๐Ÿ™‚

BERSAMBUNG…

Advertisements

25 thoughts on “#1887 – Post-PhD Trips (Part III: Firenze)

    1. Iya! Mantap banget ya ukurannya! Hahaha ๐Ÿ˜† . Tapi iyaa, makannya mesti dibagi-bagi. Gila dah kalau makan sendiri, gak kuat!! Hahaha ๐Ÿ˜† .

  1. astagaaa patungnya detil amattt yaa….*heboh sendiri..hahahha. Aduhhhh itu steak nya bikin ngiler..tapi 1 kg? hmmmm biarpun udah termasuk tulang2, kayaknya banyak amatt..harus lari berapa km nihh buat bakarnya. hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s