#1884 – Post-PhD Trips (Part II: Cinque Terre)

ENGLISH

Posts in the Post-PhD Trips series:
1. Introduction
2. Part I: Genova
3. Part II: Cinque Terre
4. Part III: Firenze
5. Part IV: Roma
6.Part V: A Weekend in Marseille

Background

To me, Cinque Terre was the main destination of this trip to Italy. So in the planning stage, we tried to schedule our other destinations based on its location and the time I would want to be there.

The location of Cinque Terre. Source: https://www.coastalwalking.com/Cinque_Terre/Map.php

The location of Cinque Terre. Source: https://www.coastalwalking.com/Cinque_Terre/Map.php

The map above shows why we chose to fly to Genova. Genova was the closest city to Cinque Terre with an international airport with a connection to Amsterdam. And so indeed we used Genova only as a transit city, sort of, haha.

Transportation

Regional Trenitalia train

Regional Trenitalia train

To get to Cinque Terre, we chose to travel by train, haha. We chose the cheapest connection possible from Genova to Vernazza in Cinque Terre, where we took two regional trains with a stop in Sestri Levante. The total journey took about two hours.

Getting around Cinque Terre was also the easiest by train (a popular alternative was, well, to hike the trails; which apparently provided beautiful scenery!). There was a one-day ticket for €14 per person which allowed us to take any regional trains between La Spezia and Levanto (Cinque Terre was in between these two).

One-day Cinque Terre train ticket

One-day Cinque Terre train ticket

Cinque Terre

So, what actually is Cinque Terre? Well, in Italian, “cinque” means five and “terre” means lands. Cinque Terre consists of five colorful villages situated by the rocky coast of western Italy toward the Mediterranean sea: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola, and Riomaggiore.

Manarola

Manarola

Now, the five villages are located in the Cinque Terre national park. So you could, indeed, think that this is a beautiful part of Italy!! And, of course, we visited all of them. In fact, we actually spent a night in an apartment in Vernazza.

Vernazza

Vernazza

To me, my most favorite village was Manarola, which I found to be the most beautiful one. Another reason was that it was very easy to get to a spot with stunning view to the village! Haha 🙂 . Consequently, aside from Vernazza where we spent a night in, we spent the most of our time in Manarola. Riomaggiore followed closely behind.

Riomaggiore in Cinque Terre

Riomaggiore

Of the five, my least favorite one was Corniglia. The village was located quite far away from the train station (there was a shuttle, though, which we could take for free with our valid one-day train ticket; and also it felt like a ghost village when we were there. There was barely any activity!

There was barely any local

There was barely any local

Nonetheless, we felt like we travelled during the low season, at least “low” in the perception of the locals. In general, not a lot of activities were going on (most shops and restaurants were closed) and we did not see a lot of local people on the streets. The good side: it was very easy to take “photobomb-less” pictures! Hahaha 😆

***

So, in conclusion, Cinque Terre was a beautiful part of Italy situated in its north-western. It might be a little bit tricky on how to get there, but it was definitely worth it!! 🙂 Winter appeared to be its low-season, meaning very little activity and “soul”; but on the other hand, this meant the easiness and freedom of photo-taking! Lol 😆

TO BE CONTINUED…

BAHASA INDONESIA

Posting-posting dalam seri Post-PhD Trips:
1. Introduction
2. Part I: Genova
3. Part II: Cinque Terre
4. Part III: Firenze
5. Part IV: Roma
6.Part V: A Weekend in Marseille

Latar Belakang

Untukku, Cinque Terre adalah destinasi utama dari perjalanan ke Italia kali ini. Jadilah ketika dalam tahap perencanaan, kami menjadwalkan destinasi-destinasi lain berdasarkan lokasi Cinque Terre ini dan waktu kapan aku ingin berada di sana.

Peta di atas menunjukkan mengapa kami memilih terbang ke Genova. Genova adalah kota terdekat dari Cinque Terre dengan sebuah bandara internasional dengan koneksi ke Amsterdam. Iya, memang kami memanfaatkan Genova sebagai semacam kota transit gitu deh, haha.

Transportasi

Regional Trenitalia train

Kereta regionalnya Trenitalia

Untuk pergi ke Cinque Terre, kami memilih untuk naik kereta, haha. Kami memilih kereta paling murah dari Geneva ke Vernazza di Cinque Terre, dimana kami harus menaiki dua kereta dengan transit di Sestri Levante. Perjalanannya adalah sekitar dua jam.

Berkeliling Cinque Terre juga mudah dilakukan dengan kereta (alternatif populernya adalah dengan hiking di jalan setapak di sana; yang mana ternyata pemandangannya kece banget loh!). Ada tiket satu-hari seharga €14 (sekitar Rp 200 ribu) per orang yang memberikan kebebasan bagi kami menaiki kereta regional mana pun di antara La Spezia dan Levanto (Cinque Terre berada di antara dua ini).

One-day Cinque Terre train ticket

Tiket kereta satu-hari Cinque Terre

Cinque Terre

Nah, jadi sebenarnya apa sih Cinque Terre itu? Dalam bahasa Italia, “cinque” artinya lima dan “terre” berarti tanah. Cinque Terre terdiri atas lima desa-desa berwarna-warni yang berlokasi di pantai bertebing di sisi barat Italia dan menghadap ke Laut Mediterania: Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola, dan Riomaggiore.

Manarola

Manarola

Nah, lima desa ini berlokasi di dalam Taman Nasional Cinque Terre. Jadi bisa dibayangkan dong ya tempatnya memang kece banget!! Dan tentu saja dong kami mampir ke semuanya, haha. Malahan, kami juga menginap semalam di sebuah apartemen di Vernazza.

Vernazza

Vernazza

Untukku, desa favoritku adalah Manarola, yang mana menurutku adalah desa yang paling indah. Salah satu alasan lain adalah aksesnya yang gampang ke tempat dengan pandangan yang kece banget ke arah desanya! Haha 🙂 . Akibatnya, di samping Vernazza dimana memang kami menginap semalam, kami menghabiskan waktu paling banyak di Manarola. Riomaggiore adalah favoritku nomor dua.

Riomaggiore in Cinque Terre

Riomaggiore

Dari kelima desa, yang paling kurang aku suka adalah Corniglia. Desa ini berlokasi cukup jauh dari stasiun kereta (ada shuttle bus sih yang bisa kita naiki gratis dengan tiket satu-hari itu); dan juga rasanya seperti desa mati gitu ketika kami berada di sana. Sama sekali tidak ada aktivitas!

There was barely any local

Penduduk lokal nyaris tidak nampak sama sekali

Toh walaupun begitu, sepertinya kami bepergian kesana ketika musim sepi, setidaknya “sepi” dalam persepsi penduduk setempat. Secara umum, tidak ada banyak aktivitas di sana (kebanyakan toko dan restoran tutup) dan kami tidak melihat banyak penduduk setempat. Sisi baiknya sih: gampang untuk mengambil foto tanpa digangguin orang lain! Hahaha 😆

***

Jadi, kesimpulannya, Cinque Terre adalah bagian indah dari Italia yang berlokasi di sebelah barat lautnya. Mungkin lokasinya agak repot untuk dituju, tetapi setimpal banget lah!! 🙂 Musim dingin sepertinya adalah musim sepi di sana, artinya hanya ada sedikit aktivitas yang nampak dan nyaris tidak terasa “kehidupan”-nya; tetapi di sisi lain, ini berarti kemudahan dan kebebasan untuk foto-foto! Haha 😆

BERSAMBUNG…

Advertisements

17 thoughts on “#1884 – Post-PhD Trips (Part II: Cinque Terre)

      1. Si Samir naik mobil aja nangis apa kabar naik pesawat yg lamanya minta ampun itu, bisa2 dia nangisnya permanen, gk berhenti2,hehe nunggu agak gedean dikit kali ya baru enak di ajak jalan2 😉

  1. Kami tahun lalu mampir juga ke Portofino sebelum ke Cinque Terre. Portofino baguuuss juga. Ya mirip2 Cinque Terre tipe rumah2nya berwarna warni. Bener banget! Cinque Terre bagus banget kalau dilihat dari atas sewaktu hiking. Tapi ya itu, perjuangan hiking 6 jam pas musim panas. 39 derajat badan lengket semua haha.

    1. Iyaa kemarim di Genova juga disarankan mampir di Portofino. Kece katanya. Tapi sayang ini nggak sempat waktunya!! Haha… . Iyaa, hiking kalau pas musim semi gitu kayaknya asyik ya!!

  2. aku baru tahu kalau foto2 yang selama ini aku suka itu ternyata Cinque Terre hahaha 😄 suka banget sama tempat itu karena bangunan nya yang keren2 banget dan penuh warna

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s