#1880 – A Weekend Trip to … Marseille

ENGLISH

As my Instagram (@azilko) followers would have known by now, I went on, yet, another weekend trip this weekend. Yep, I know, I just had a weekend trip a week ago and this weekend I went on another one, haha πŸ˜› .

This time, the destination was … Marseille. Yes!! Marseille, again!! Lol πŸ˜† . I know, my weekend trip last week was also to Marseille and this weekend I was back there! Haha πŸ˜› .

Today was a super beautiful day in Marseille as well!!

Today was a super beautiful day in Marseille as well!!

This was actually a coincidence. I planned the trip this weekend way back in August last year when I felt like planning some weekend getaway in the future as I was stressed of finishing my PhD dissertation, haha. Then, it happened that this January, my parents and brother chose Marseille as a city they would like to visit during their trip to Europe. And last weekend was the perfect fit for their schedule.

And so that was it. I went to Marseille in back to back weekends! Haha πŸ˜› .

Actually I planned this weekend trip as my first Avgeek Weekend Trip this year, though, where the focus was on the flights; you know, as I have been to Marseille in 2014 anyway. This time, this is the routing:

The routing this weekend :P . Created with gcmap.com

The routing this weekend πŸ˜› . Created with gcmap.com

Yep, Amsterdam – Paris CDG, then Paris ORY – Marseille – Bordeaux – Amsterdam, haha πŸ˜› .

I am not sure if I will write a post about this trip, though, as I still have my Post PhD Trip series coming up as well. But we will see. But just in case the story won’t be here, here are some photos from the trip! πŸ™‚

BAHASA INDONESIA

Seperti yang followers Instagram-ku (@azilko) sudah pada tahu, akhir pekan ini aku pergi dalam rangka sebuah perjalanan akhir pekan lagi loh. Iyaa, memang akhir pekan kemarin aku juga pergi dalam sebuah perjalanan akhir pekan dan sekarang lagi, haha πŸ˜› .

Dan kali ini, tujuannya adalah … Marseille. Iya!! Marseille lagi!! Haha πŸ˜† . Aku tahu, perjalanan akhir pekanku minggu lalu memang ke Marseille dan minggu ini aku kembali lagi ke sana! Haha πŸ˜›

Today was a super beautiful day in Marseille as well!!

Hari ini cuacanya kece banget nih di Marseille!!Β 

Sebenarnya ini hanyalah kebetulan. Perjalanan akhir pekan ini sudah aku rencanakan bulan Agustus lalu ketika aku sedang merasa ingin merencanakan perjalanan akhir pekan gitu untuk yang akan datang karena waktu itu aku sedang stress untuk menyelesaikan disertasi PhDku, haha. Lalu, kebetulan Januari lalu, orangtua dan adikku juga memilih Marseille sebagai salah satu tujuan mereka di kunjungan ke Eropa kali ini. Dan akhir pekan yang lalu adalah waktu yang pas di jadwal mereka.

Ya begitu deh. Aku pergi ke Marseille di dua akhir pekan yang berturutan! Haha πŸ˜› .

Sebenarnya perjalanan kali ini aku rencanakan sebagai Avgeek Weekend TripΒ pertamaku tahun ini sih, dimana fokusku adalah terbang lagi; karena, toh,Β aku sudah pernah ke Marseille di tahun 2014. Kali ini, berikut ini ruteku:

The routing this weekend :P . Created with gcmap.com

Rute perjalananku akhir pekan kali iniΒ πŸ˜› . Dibuat dengan gcmap.com

Yep, Amsterdam – Paris CDG,Β lalu Paris ORY – Marseille – Bordeaux – Amsterdam,Β haha πŸ˜› .

Aku nggak yakin sih apakah aku akan menuliskan cerita dari perjalanan kali ini, karena toh aku masih harus menuliskan cerita Perjalanan Pasca-PhDku kan. Tapi kita lihat saja. Hanya saja, untuk jaga-jaga jika memang aku tidak akan menuliskannya, di atas adalah beberapa foto dari perjalanan ini πŸ™‚ .

Advertisements

17 thoughts on “#1880 – A Weekend Trip to … Marseille

  1. Arman says:

    enak tiap weekend jalan2… πŸ™‚

  2. inlycampbell says:

    Mantappp Ko.. πŸ™‚

  3. Pypy says:

    Ahhh.. Senangnya Ko, baca dan liat foto2 lo di Ig aja dah ikutan seneng aja bawaan..

  4. cerita4musim says:

    tinggal deket schiphol aja mendingan :))

  5. gegelin2 says:

    Kirain berangkat sendiri Zi taunya sama keluarga toh, tadinya mau nanya, “Gak bosen tuh?” πŸ˜›

    Btw fotonya, tulisannya salon kok gambarnya makanan??

  6. fahrizinfa says:

    Seneng yaa kak Zilkoo weekend yang bisa dipakai buat travelling, tiap baca postingan kak Zilko jadi berasa ikutan jalan2 ke tempat yang kak Zilko kunjungi hahaha XD

  7. […] non-stops the past four weekends before that (preparing for my defense, to Italy, to Marseille, and to Marseille again, haha). While those were certainly fun, realistically my body also needed some rest. And the fact […]

  8. […] just like my first AvGeek Weekend Trip this year, I am not sure yet if I will write a post about this short trip in more details (I haven’t […]

  9. […] mid-February, I did my first Avgeek Weekend Trip of 2017 to Marseille (via Paris on the outbound and via Bordeaux in the inbound πŸ˜› ). At the time I wasn’t sure […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s