Posted in Big Days, Zilko's Life

#1798 – Turning 28

ENGLISH

So today I am turning 28. Yes people, 28, which means I am an 18 year old with 10 years of experience😆 .

I am 18 with 10 years of experience
I am 18 with 10 years of experience
Strangely, I feel okay. Well, most probably that is because I have not really had the time to think about it. I am enjoying my sabbatical month now and at the moment actually I am in the island of Santorini, in Greece. So contemplating about turning 28 is probably the last thing I would want to do today, haha😆 .

Moreover, I am currently with my parents, so probably that plays a factor a little bit. This is actually just the first time in the last eleven years when I have them around on my birthday! Yes, the last time was in 2005 in my last year of high school in Yogyakarta. Wow, I can’t believe it has been eleven years!

Anyway, that is it for now. I need to get back to enjoying my time in Santorini now! Hahaha :lol: Ciao!

 

Waking up on my birthday with this view in Santorini

BAHASA INDONESIA

Jadi ceritanya hari ini aku berulang-tahun yang ke-28. Iya dong, 28 aja gitu, yang mana artinya adalah aku adalah seorang anak berusia 18 tahun dengan pengalaman sebanyak 10 tahun, huahahaha😆 .

I am 18 with 10 years of experience
I am 18 with 10 years of experience
Anehnya, aku merasa biasa-biasa saja tahun ini. Oke, mungkin karena memang aku belum memiliki waktu untuk memikirkannya sih. Sekarang ini aku sedang menikmati bulan sabatikalku dan saat ini aku berada di pulau Santorini di Yunani. Jadi merenungkan usia 28 tahun ini jelas bukan lah prioritas utamaku hari ini deh, haha😆 .

Lebih jauh lagi, saat ini aku sedang bersama orangtuaku. Mungkin ini adalah satu faktor juga. Jadi ceritanya ini adalah kali pertama dalam sebelas tahun terakhir dimana mereka berada bersamaku loh di hari ulang-tahunku! Terakhir kali ini terjadi adalah di tahun 2005 di tahun terakhir SMA-ku di Yogyakarta. Iya, ternyata sudah sebelas tahun saja semenjak waktu itu!

Anyway, segini dulu deh sekarang. Aku harus kembali ke dunia nyata nih untuk menikmati liburanku di Santorini! Hahaha😆 . Ciao!

37 thoughts on “#1798 – Turning 28

  1. Selamat ulang tahunn kak Zilkooo semoga sehat selalu dan cita2 not ya tercapai yaa aminnn
    Selamat liburan di santorinii jugaaa pemandangan nya bagus banget kan yaa disanaa 😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s