Posted in Miscellaneous, Photo Tales

#1718 – Photo Tales (33)

ENGLISH

Here are some more photos from my weekend trip in Warsaw at the end of February. The story of this weekend trip has been published here.

***

Photo #73

A banner in Polish
A banner in Polish
First of all, I have had no lesson in any form about the language (even though there are a lot of Polish people in the Netherlands๐Ÿ˜› ), but I think Polish is a difficult language. You see, in the photo above, a single word can start with seven consecutive consonants (przystojniaczek). I mean, it does look very difficult to pronounce!๐Ÿ˜†

Photo #74

Polonia Palace Hotel
Polonia Palace Hotel
In Warsaw Centrum, there was this hotel called “Polonia”. Yes, Polonia in Warsaw, not Medan! Haha๐Ÿ˜† .

Here is the thing. It is not a coincidence that the name of the ex-airport in Medan and this hotel in Warsaw are the same. Both names root from the same thing: Poland whose Latin name is “Polonia”. You can read it in the Wikipedia page of Soewondo Air Force Base (they changed the name from “Polonia” to “Soewondo” following the closure of the commercial airport) that the name of “Polonia” Airport came in because the ground of the airport used to be own by a Pole, Baron Michalski. In the 19th century, he got a concession from the Dutch East Indies government for a coffee plantation on this ground. And he decided to name his coffee plantation with the country of his birth, Polonia๐Ÿ™‚ .

Photo #75

Balinese Massage in Warsaw
Balinese Massage in Warsaw
Speaking of Indonesia in Poland, while walking around the city in a morning, I found this spa. Yes, there was a Balinese spa in Warsaw! Haha๐Ÿ˜†

One thing bugged me a lot though. In the banner, it was shown that the temple had six merus (tiered roofs) while from what I know, the number of merus in a temple can only be odd (with the highest being 11).

๐Ÿ˜›

BAHASA INDONESIA

Berikut ini beberapa foto dari perjalanan akhir pekanku ke Warsawa akhir Februari lalu. Cerita lengkapnya bisa dibaca disini.

***

Foto #73

A banner in Polish
Reklame dalam bahasa Polandia
Pertama-tama, perlu kusebutkan bahwa aku belum pernah belajar bahasa Polandia dengan cara apa pun (walau sebenarnya ada banyak orang Polandia sih di Belanda๐Ÿ˜› ), tetapi aku merasa kayaknya bahasa Polandia kok susah ya. Di foto di atas, misalnya, satu kata bisa dimulai dengan enam konsonan berturutan loh (przystojniaczek). Kok kayaknya susah banget buat diucapin ya? Hahaha๐Ÿ˜†

Foto #74

Polonia Palace Hotel
Polonia Palace Hotel
Di Warsaw Centrum, ada hotel ini yang dinamai “Polonia”. Iya, Polonia di Warsawa, bukan di Medan! Haha๐Ÿ˜† .

Nah, ini nih yang menarik. Bukanlah kebetulan bahwa nama bekas bandara di Medan dan hotel di Warsawa ini sama. Kedua nama itu memang berakar dari satu hal yang sama: Polandia yang bernama Latin “Polonia”. Bisa dibaca di halaman Wikipedia Markas Angkatan Udara Soewondo (nama lapangan terbangnya diganti dari “Polonia” menjadi “Soewondo” menyusul penutupan operasi komersial bandaranya) bahwa bandaranya bernama “Polonia” karena dulunya tanah tempat bandara ini berdiri dimiliki oleh seorang Polandia, Baron Michalski. Di abad ke-19, ia mendapatkan izin dari pemerintah Hindia-Belanda untuk membuka sebuah perkebunan kopi di tanah ini. Dan ia memutuskan untuk memberi nama kebun kopinya sesuai dengan nama negara kelahirannya, Polonia๐Ÿ™‚ .

Foto #75

Balinese Massage in Warsaw
Pijat ala Bali di Warsawa
Ngomongin Indonesia di Warsawa, suatu pagi aku menemukan tempat pijat ala Bali ini disana. Iya, ada tempat pijat ala Bali di Warsawa! Haha๐Ÿ˜†

Tetapi ada satu hal yang menggangguku sih. Di papannya, ditunjukkan sebuah pura ala Bali yang memiliki enam meru (atap bertingkat). Padahal sejauh yang aku ketahui, jumlah meru di sebuah pura selalu ganjil (dengan yang tertinggi adalah 11).

๐Ÿ˜›

18 thoughts on “#1718 – Photo Tales (33)

  1. hahaha iya gimana tuh ngucapinnya ya bahasa polandia…๐Ÿ˜›

    konsonannya banyak banget, lebih banyak dari last name gua yang juga selalu bikin orang sini bertanya2 gimana cara bacanya. hahaha.

    1. Iya, kayaknya susah ya. Gimana itu ngucapinnya kalo ejaannya kayak gitu, hahaha๐Ÿ˜† .

      Haha, iya ya last name-nya bakal tricky buat diucapin orang luar. Eh kalo di Belanda mungkin masih oke lah ya๐Ÿ˜›

  2. And many still think that English is difficult! Hahahahahaha.
    Gak kebayang ituu gimana ngomongnya. ngapalinnya aja susah…. Polonia ternyata Poland to, kirain bahasa Medan itu Ko.๐Ÿ˜› Kalo yang foto puranya kayaknya ke crop deh pas bikin banner dan gak dicek lagi *dibahas

    1. Iya, English mah gampang sebenarnya, haha. Ada bahasa-bahasa lain yang grammar-nya lebih banyak, dll๐Ÿ˜› . Iya, Polonia itu asalnya dari Polandia๐Ÿ˜› . Hahaha, bisa jadi ya ke-crop jadi cuma nampak enam aja๐Ÿ˜›

  3. My Polish bestie only taught me basic swearing Polish words pfft! Polish is sooo hard! Nice fact on the Polonia airport, always wondered if it has any connection with Poland.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s