Posted in General Life, Zilko's Life

#1679 – Almost A Week Back

ENGLISH

So it has almost been a week since I am back in Delft from my year end trip to USA and Mexico. How has this week been btw? Well, there are a few things:

(1) Battling the Jetlag

Rather unsurprisingly, I have been suffering from jetlag, especially at the start of this week. And it was the worse jetlag as last week I was flying eastward from North America to Europe (in my personal experience, flying eastward across X time zones brings worse jetlag effect than flying westward across the same number of time zones). For instance, on Monday evening after a long day at work and a 1-hour tennis session, I was feeling so tired when I decided to hit the gym in the evening that I left just after 20-ish minutes. I was actually positive about this tiredness because I thought that meant I would have good night sleep that night. However, I did not. I woke up at 3:30 AM feeling so fresh, lol😆 . I managed to force myself back to sleep at around 5ish AM and got up at around 7:30 AM, of course feeling not fresh at all😆 .

While preparing for the trip, I deliberately chose to come back in the Netherlands on Saturday morning so that I would have had some time to recover before having to come back to work on Monday. However, it turned out that it was rather not enough (though still better than nothing) as the effect was still lingering as I entered the working week, haha😆 .

Lesson learned though. For me personally, it may be optimal to come back from somewhere in the east on a Saturday while it may be better to comeback from somewhere in the west on a Friday; purely just because of the jetlag effect😛 .

(2) Weight Gain

Obviously I gained some weight after a 2.5 weeks trip to Northern American where I indulged myself with eating whatever I felt like, lol😆 . However, as I spent the last five days in New York where I walked a lot everyday, it turned out that in total, I only gained 0.3 kg!! Not bad, I guess, so I should not be complaining at all:mrgreen: . Okay, I am not, as this week, probably due to the jetlag as well, I have lost about 1.5 kg since I came back from North America,😆 .

(3) Work, Work, Work

Speaking of work, having started the year 2016, in a way I felt a little bit overwhelmed with the amount of tasks which I need to finish this year, haha😆 . What I think I should do is just to stop for a moment, take a deep breath, and calm myself down. We will see how this will work😛

BAHASA INDONESIA

Jadi ceritanya sudah hampir seminggu semenjak aku kembali di Delft dari perjalanan akhir tahunku ke Amerika dan Meksiko. Bagaimanakah seminggu ini btw? Yah, ada beberapa hal sih:

(1) Melawan Jetlag

Tidak begitu mengherankan, aku terkena jetlag deh akhir-akhir ini, terutama awal minggu ini. Dan ini adalah jetlag yang nggak enak lho karena aku terbang ke arah timur dari Amerika Utara ke Eropa (berdasarkan pengalaman pribadiku, terbang ke arah timur melewati X zona waktu membawa efek jetlag yang lebih buruk daripada terbang ke arah barat melewati jumlah zona waktu yang sama). Misalnya saja, di hari Senin lalu setelah hari yang panjang di kantor dan sesi latihan tenis satu jam, aku merasa lelah banget ketika malamnya aku memutuskan pergi ke gym. Akhirnya aku memutuskan untuk pulang aja deh setelah nge-gym cuma sekitar 20 menitan. Aku merasa senang sebenarnya bahwa aku merasa lelah karena aku kira malamnya aku akan bisa tidur dengan nyenyak. Dan itu salah dong. Aku terbangun jam 3:30 subuh merasa amat segar, huahaha😆 . Aku berhasil memaksa diriku untuk tidur lagi sekitar jam 5an dan terbangun lagi jam 7:30 pagi, merasa tidak segar sama sekali tentunya.

Ketika merencanakan perjalanannya, sengaja aku memilih untuk tiba kembali di Belanda Sabtu pagi agar aku memiliki waktu untuk memulihkan diri di akhir pekan sebelum aku harus kembali bekerja Seninnya. Namun, ternyata waktu yang aku alokasikan ini kurang cukup (masih mending sih daripada tidak ada waktu untuk pemulihan diri) karena efek jetlagnya masih berlangsung ketika sudah masuk minggu kerja pun, haha😆 .

Satu pelajaran untukku sih. Bagiku sendiri, mungkin adalah solusi optimal untuk kembali dari suatu tempat di sebelah timur di hari Sabtu sementara mungkin lebih baik untuk kembali dari suatu tempat di sebelah barat di hari Jumat; hanya dengan mempertimbangkan efek jetlag-nya aja sih😛 .

(2) Berat badan

Jelas berat badanku naik nih setelah perjalanan 2,5 minggu ke Amerika Utara dimana aku mah seenaknya aja makannya ya, haha😆 . Mumpung sedang liburan kan. Namun, karena aku menghabiskan lima hari terakhirnya di New York dimana aku berjalan-jalan terus setiap hari, ternyata secara total berat badanku cuma naik 0,3 kg aja loh!! Lumayan lah ya, jadi sebaiknya memang aku tidak komplain:mrgreen: . Ya nggak komplain juga sih karena ternyata ini, mungkin akibat jetlag juga, sudah turun 1,5 kg-an semenjak kembali dari Amerika, haha😆 .

(3) Kerja, Kerja, Kerja

Ngomongin kerjaan, setelah masuk ke tahun 2016 ini kok aku sedikit merasa overwhelmed ya dengan banyaknya tugas yang harus diselesaikan tahun ini, haha😆 . Sepertinya yang harus aku lakukan adalah berhenti sesaat, menarik nafas, dan menenangkan diriku sendiri deh. Kita lihat saja bagaimana ya😛

24 thoughts on “#1679 – Almost A Week Back

    1. Nggak enak banget Ri. Kalau pas libur sih masih oke lah. Nah kalau sudah saatnya kerja tuh, mengganggu banget, hehehe. Iya, sudah mendingan ini sekarang😀 . Trims yaa🙂

    1. Ada, karena perbedaan relatif terhadap aktivitas kita di tempat asal kan berbeda jika kita terbang ke arah timur atau barat, hehehe😀 .

      Untunglah sekarang sudah mendingan, hehehe. Trims🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s