Posted in General Life, Zilko's Life

#1613 – (Almost) One Week in Delft

ENGLISH

So it has been almost a week since I came back in Delft from my one month summer vacation with Garuda Indonesia. And how has my life been since then? Well…

Gym

First of all, one important matter here. As you know, I ate a lot in Indonesia, lol😆 . Some asked me how much I gained in Indonesia because of that despicable action (lol😆 ). Well, I was in a cold war with a weight scale during the vacation but now that the vacation is over, I have paid a visit to the scale. So, it turned out that I gained almost to the same degree as last year: 4.5 kg! Hahaha😆 . Damn😦

Because of this, I have decided to go back to the gym. However, I changed my strategy by changing my gym. My attempt to go back to the gym last year was not exactly a big success because I lost my consistency just after a few months. I believe location played a factor on that. Being very busy at work in the past year, having a gym that was not located near where my activities were centered on did not really work.

It happened that my new apartment is now located close to another gym. So I decided to enroll myself there, even though the membership fee was almost twice of my previous gym in the university. But it is okay. Let us see🙂 .

Work

It also has been about half a week of myself back at work. It has been fine so far where, as usual, it took some time to get myself to the same gear🙂 .

Speaking of work, we have new coffee machines across the university now! Even though the quality of the product does not appear to improve that much, but at least the machine looks much cooler especially with the touchscreen panel! Haha😆

A new coffee machine
A new coffee machine

BAHASA INDONESIA

Jadi sudah hampir seminggu semenjak aku kembali di Delft dari liburan musim panas sebelulanku dengan Garuda Indonesia. Dan bagaimanakah kehidupanku akhir-akhir ini? Well...

Gym

Pertama-tama, satu hal penting nih. Seperti yang sudah ada tahu, aku banyak makan kan di Indonesia, huahaha😆 . Beberapa sudah ada yang menanyakan berat badanku naik berapa kilo tuh di Indonesia akibat aktivitas yang menjijikkan itu (lol😆 ). Yah, kalau aku perang dingin dengan yang namanya timbangan sepanjang liburan, karena sekarang liburannya sudah selesai, aku sudah menimbang berat badan juga sih. Jadi ternyata kenaikan berat badannya kurang lebih hampir sama seperti tahun lalu nih: 4,5 kg! Hahaha😆 . Sial😦

Oleh karena itu, aku memutuskan untuk kembali ke gym deh. Namun, aku mengubah strategiku kali ini. Usahaku untuk kembali ke gym tahun lalu kurang berlangsung dengan sukses karena aku kehilangan konsistensiku setelah beberapa bulan. Aku percaya lokasi memainkan peran disini. Karena sibuk banget di kantor setahun terakhir, memiliki gym yang lokasinya tidak berada di dekat aktivitas utamaku jelas tidak membantu dong ya.

Kebetulan apartmen baruku berlokasi di dekat sebuah gym lain. Jadilah aku mendaftarkan diriku disana saja, walaupun biaya keanggotaannya hampir dua kali lipat gym-ku yang sebelumnya sih di area kampus. Tetapi nggak papa lah. Kita lihat saja🙂 .

Kerjaan

Sekarang sudah sekitar setengah minggu semenjak aku kembali bekerja. Sejauh ini baik-baik saja sih kerjaanku dimana, seperti biasa, memang membutuhkan waktu sampai aku kembali ke gigi yang biasanya🙂 .

Ngomongin kantor, sekarang kami memiliki mesin kopi yang baru loh di kampus! Walaupun kualitas produknya sih tidak banyak peningkatan nampaknya dibanding mesin yang sebelumnya, tetapi setidaknya mesinnya nampak lebih keren terutama dengan layar sentuhnya! Haha😆 .

31 thoughts on “#1613 – (Almost) One Week in Delft

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s