Posted in Random Thoughts, Thoughts

#1529 – An Art Exhibition

ENGLISH

I am no art expert, that is for sure. So obviously this means that I haven’t gone to many art exhibitions. Hell, I haven’t even been to a few , not saying ‘many‘, haha😆 . I remember going to one in Salzburg when I was travelling to Austria for my summer trip in 2011. And I remember being confused inside the gallery, haha😆 .

During my visit to the final of the ABN Amro World Tennis Tournament last February, I also paid a quick visit to an art gallery. How so? Well, in the arena of the tournament, there was a small booth which exhibited a few art works. And because obviously there were times where no match was going on, I walked around the arena. And at one point I decided to stop by and take a look, haha.

It was a very small booth, which accommodated just around six to seven pieces of work. Oh, and they were on sale btw. And to me, these ones were more understandable in the sense that I could understand why some people might be interested in purchasing them to decorate his/her own place/whatever. But still, I found the price to be quite stupefying. I mean, like this one:

An artwork
An artwork

cost €11,250!!😯

Wow, haha😆

An upside down selfie on one of the artwork
An upside down selfie on one of the artwork

BAHASA INDONESIA

Aku bukanlah seorang ahli seni, jelas lah ini. Jadi tentu saja ini berarti bahwa aku tidak banyak pergi ke pameran-pameran seni gitu deh. Yaa, sebenarnya sih sedikit aja belum pernah, jadi jangankan ‘banyak’ ya, haha😆 . Aku ingat aku I mengunjungi satu di Salzburg ketika aku jalan-jalan ke Austria untuk liburan musim panas di tahun 2011. Dan aku ingat waktu itu aku merasa bingung dan heran gitu di dalam galerinya, haha😆 .

Di kunjugnanku ke finalnya ABN Amro World Tennis Tournament bulan Februari lalu, aku juga mampir sebentar di sebuah galeri seni kecil. Lho, kok bisa? Yaa, jadi ceritanya di arena turnamennya itu ada sebuah booth kecil dimana disana dipajang beberapa seni hasil pekerjaan beberapa artis gitu. Dan jelas karena ada waktu dimana tidak ada pertandingan yang dimainkan, aku memanfaatkan waktu ini untuk jalan-jalan. Dan di satu waktu mampirlah aku disana dan melihat-lihat aja, haha.

Booth-nya sendiri berukuran amat kecil sih, hanya menampung sekitar enam sampai tujuh karya seni aja deh kalau nggak salah. Oh, dan karya seni tersebut juga dijual loh. Dan untukku, yang ini masih lebih mudah dipahami. Dalam artian aku mengerti mengapa beberapa orang tertarik untuk membelinya mungkin untuk menghias rumahnya atau apa lah gitu. Tapi tetap aja, aku masih merasa harganya itu kok mengagetkan sekali. Maksudku, misalnya untuk yang ini nih:

An artwork
Sebuah karya seni

harganya €11.250 loh. Alias sekitar Rp 160 juta!!😯

Wow, haha😆

15 thoughts on “#1529 – An Art Exhibition

  1. Bagus… Tp gw juga bukan pengerti lukisan. Kalo gambar nya jelas kayak gini ya menurut gw bagus tp kalo udh abstrak atau yg aneh aneh sih gw gak ngerti. Hahaha

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s