Posted in General Life, Zilko's Life

#1515 – Sick

ENGLISH

Clearly this week has not been the best week for me, health-wise.

So last weekend I went on a weekend trip to Naples. And one of the meals which I had during this weekend trip was a seafood pasta. Unfortunately, it happened that (I think) the seafood which was in the pasta was not fresh and not good. And as a result? My allergy reaction came back😦 .

Honestly, it is quite strange that I had two allergy reactions in less than twelve months. Usually, it took a few years between two allergy reactions. So I am not sure it was because of just pure bad luck or something else.

Anyway, to make matters a little bit more annoying, I was running out of my antihistamine tablets to combat the reaction. So I had to wait until Monday morning before I could have one, that was after I stopped by at a pharmacy to buy a box of it, haha.

And my bad luck did not end there. The combination of still being physically quite tired after the weekend trip, my body’s allergy reaction, and the lovely Dutch weather (read: gloomy, quite cold, and windy these days😆 ), my body became more vulnerable. And on Monday evening, I had my dinner way too late (I forgot to bring my pre-cooked dinner to the office that day where I planned to stay a little bit late to finish some work). This topped it off. I got a fever on Tuesday😦 .

At first I thought it was still fine (plus I was fighting the fever with vitamin C too) so I still went to the office. But after about half day of work (thankfully I still managed to finish some stuffs), I just could not handle it anymore. I had very bad headache so that I could not think at all (and my work obviously required a lot of thinking); and so I decided to just go back home and take a much needed rest.

I had very good 3 hours of nap that day (haha😆 ) and I sweated a lot (I turned the heater to the maximum level but I still felt cold; so I guess my body temperature went quite high too that day), which was a good sign of course. I had another good long sleep that night; and thankfully I felt much better the next day. Still not at 100% though, but it was some 90 – 95%, so I already felt good about that🙂 .

Yeah, what a strange week this week has been!

BAHASA INDONESIA

Jelas minggu ini bukanlah minggu terbaik bagiku, dalam hal kesehatan.

Jadi ceritanya akhir pekan yang lalu aku pergi dalam rangka perjalanan akhir pekan ke Napoli kan. Nah, salah satu makanan yang aku makan disana adalah pasta seafood. Sialnya, kebetulan (kayaknya) seafood di dalam pasta itu tidak fresh dan tidak oke. Sebagai akibatnya? Reaksi alergiku kumat lagi dong😦 .

Sejujurnya, agak aneh juga bahwa aku mengalami dua reaksi alergi di dalam waktu kurang dari dua belas bulan. Biasanya nih, periode di antara dua reaksi adalah sepanjang beberapa tahun, haha. Jadi nggak tahu deh ini hanya akibat kesialan aja atau ada hal lain yang mempengaruhi.

Ngomong-ngomong, yang membuat lebih menyebalkan lagi, tablet antihistamin-ku untuk melawan reaksi alergi itu habis dong di rumah. Jadilah aku harus menunggu sampai Senin pagi sebelum aku bisa mulai meminumnya lagi, setelah aku harus mampir dulu di apotek untuk membeli satu kotak antihistamin, haha.

Dan nasib burukku masih belum berakhir disitu. Kombinasi masih merasa lelah secara fisik akibat perjalanan akhir pekan kemarin, reaksi alergi di badanku, dan cuaca Belanda yang menyenangkan ini (baca: gloomy, dingin, dan berangin akhir-akhir ini, haha😆 ), badanku menjadi lebih rentan. Dan Senin malam, aku telat makan malamnya (aku kelupaan membawa makan malam yang sudah aku persiapkan sebelumnya hari itu karena aku berencana untuk lembur untuk menyelesaikan beberapa pekerjaan). Yak, lengkap semua deh faktornya. Aku jatuh sakit demam di hari Selasa😦 .

Awalnya aku kira aku masih tidak apa-apa lah (demamnya aku lawan dengan vitamin C juga) jadi aku tetap berangkat kerja. Tetapi setelah bekerja setengah hari (untungnya masih ada beberapa kerjaan yang bisa kuselesaikan), badanku sudah tidak tahan lagi. Aku merasa sakit kepala sehingga aku tidak bisa berpikir sama sekali (dan pekerjaanku jelas membutuhkan banyak aktivitas berpikir kan ya); jadilah aku memutuskan untuk pulang awal aja dan beristirahat.

Aku tidur siang dengan amat nyenyak selama 3 jam siang itu (haha😆 ) dan banyak berkeringat (padahal aku menyalakan pemanas ruangan ke setelan maksimum loh tetapi aku masih merasa kedinginan; jadi sepertinya suhu badanku juga naik lumayan tinggi juga ya hari itu), yang mana merupakan pertanda baik tentunya. Malamnya aku tidur lagi dengan nyenyak; dan untungnya aku merasa jauh lebih baik keesokan harinya. Masih belum 100% sih, tetapi sudah 90-95% juga lumayan lah ya, hehe🙂 .

Ya, benar-benar satu minggu yang aneh deh minggu ini!

29 thoughts on “#1515 – Sick

    1. Thanks! Sudah mendingan banget kok sekarang, 99% lah, hahaha😆 .

      Iya. Disini kalau Minggu apa-apanya tutup, termasuk apotek yang di deket rumah. Ada juga sih apotek yang buka kalo weekend, tapi jauuh, hahaha😛 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s