Posted in Miscellaneous, Photo Tales

#1505 – Photo Tales (15)

ENGLISH

Photo #29

A pair of new tennis shoes
A pair of new tennis shoes

Last week, I decided to buy a new pair of (tennis) shoes because my old ones were already, well, old and worn out. Even in India there were a lot of shoes polishers approached me and offerred their service to “repair” my shoes, haha๐Ÿ˜† .

While in India obviously I also checked a few stores to see if the shoes there were cheaper than in Europe. If they were (and I found a pair that I liked) then I would buy ones. But then it turned out though that from the few stores that I did check, the price was not that much of different from Europe and none of the models I actually liked so I did not buy any.

After browsing a little bit, I decided to buy these pair. And I think they were “formal” enough for me to wear to go to some not so formal meetings for work, right?๐Ÿ˜‰

Photo #30

Thick fog in Delft
Thick fog in Delft

This happened earlier this week in Delft. Yeah, just a normal winter day here in the Netherlands.

BAHASA INDONESIA

Foto #29

A pair of new tennis shoes
Sepatu tenis baru

Minggu lalu, aku memutuskan untuk membeli sepasang sepatu (tenis) baru karena sepatuku yang lamaย sudah, yah, lama, tua, dan agak butut. Bahkan di Indiaย ada banyak tukang semir sepatu yang datang menghampiriku dan menawarkan jasa mereka untuk “memperbaiki” sepatuku, haha๐Ÿ˜† .

Nah, mumpung di India jelas aku juga mengecek beberapa toko dong ya untuk melihat-lihat siapa tahu sepatu disana juga lebih murah daripada di Eropa. Jika iya (dan aku menemukan model yang aku suka) aku akan sekalian beli aja deh. Tetapi ternyata dari beberapa toko yang aku lihat, harga sepatunya tidak jauh berbeda daripada harga di Eropa dan apalagi tidak ada model yang aku sukai. Jadilah aku tidak membeli sepatu disana.

Setelah browsing-browsing sedikit, pilihanku jatuh ke sepatu ini. Dan aku rasa modelnya lumayan “formal” lah ya untuk dipakai ke beberapa meeting yang nggak terlalu formal untuk kerja gitu?๐Ÿ˜‰

Foto #30

Thick fog in Delft
Kabut tebal di Delft

Ini terjadi awal minggu ini di Delft. Yaa, sebuah hari yang normal di musim dingin di Belanda.

17 thoughts on “#1505 – Photo Tales (15)

    1. Hahaha, aku juga sudah lama banget nggak beli sepatu resmi. Kayaknya sudah waktunya nih beli sepatu resmi baru, hmmm. Haha, sepatu olahraga padahal biasanya nyaman lho dipakai๐Ÿ˜€ .

  1. Bagus Ko sepatunya.. Moga awet dan main tennis nya makin jago yah..hihi.. Mksdnya krn sepatu baru jd rajin berlatih trus makin jago dehh๐Ÿ˜€

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s