Posted in EuroTrip, Vacation, Weekend Trip

#1475 – This Weekend Story

ENGLISH

Those following my Instagram account (at @azilko) would have known by now that the weekend trip I had planned for this November was this weekend. And the French destination has pretty much been revealed there too. Yes, I went to the capital city of gastronomy in France: Lyon!!😀

At the moment I have just arrived at my apartment after this very short weekend trip. I left Delft on Saturday morning and a couple of hours ago my KL 1416 flight from Lyon landed at Amsterdam Schiphol Airport. So understandably I am still so tired after this trip and the story is kept for a latter post in the coming days. So stay tuned!😀

Anyway, why did I choose Lyon of all? Well, because:

  1. Why not?😆 Plus, I have never been there before and as I said, I think I should go to France as often as possible before turning 27.
  2. Being the capital city of gastronomy in France, and given the fact that I love French food, probably it is actually more surprising that I have never been to Lyon before, lol😆 . Also, in September 2011, after travelling together to Paris (the first time I went to Paris btw), my friend, Ken, went to Lyon (from Paris while I went back to the Netherlands) and he told me such good story about the city. So I became intrigued to go there too. Well, it is better late than never, isn’t it?🙂
  3. Upon checking KLM’s website a few months ago, I found out that they were operating some of their Amsterdam – Lyon services with their Embraer ERJ 190😀 . Okay, I have flown with one of their Embraer ERJ 190s before, in April 2012; but well, it was in April 2012, or 2.5 years ago! Hahaha😛 . So I wanted to fly on it again!🙂 Btw, both of my flights on this trip were, indeed, operated with Embraer ERJ 190😀 .

Yeah, that is all for now, I am still too tired now to write any further😛 . Beside, I have to get up early tomorrow because I have a visa application appointment for my not-yet-disclosed year end trip this year😉 .

But here are some photos from the trip as teasers😉

BAHASA INDONESIA

Mereka yang mem-follow akun Instagramku (di @azilko) mungkin sudah tahu bahwa perjalanan akhir pekanku yang sudah kurencanakan November ini adalah di akhir pekan ini. Dan tujuannya di Prancis juga sedikit banyak sudah terkuak disana. Ya, akhir pekan ini, aku pergi ke ibukota kulinernya Prancis: Lyon!!😀

Sekarang ini aku baru saja sampai di apartemenku setelah kembali dari perjalanan akhir pekan yang singkat ini. Aku berangkat dari Delft di Sabtu pagi dan dua jam yang lalu, penerbangan KL1416-ku dari Lyon mendarat di Bandara Amsterdam Schiphol. Jadi tidak mengherankan jika sekarang rasanya masih capek banget jadi cerita jalan-jalannya aku simpan untuk posting yang akan datang. Jadi ditunggu aja ya!😀

Jadi, mengapa aku memilih Lyon? Yah, karena:

  1. Mengapa tidak? Huahaha😆 Ditambah lagi aku belum pernah kesana dan seperti yang aku bilang, rasanya aku harus pergi sesering mungkin ke Prancis sebelum aku beranjak 27 tahun.
  2. Dengan label sebagai ibukota kulinernya Prancis, dan fakta bahwa aku suka sekali makanan Prancis, mungkin sebenarnya lebih mengejutkan bahwa aku belum pernah ke Lyon sebelumnya ya, huahaha😆 . Juga, di bulan September 2011, setelah travelling bareng ke Paris (pertama kalinya aku ke Paris btw), temanku, Ken, melanjutkan acara jalan-jalannya ke Lyon (dari Paris sementara aku kembali ke Belanda) dan ia menceritakan pengalamannya yang seru disana. Jadilah aku merasa penasaran. Nah, lebih baik terlambat daripada tidak sama sekali kan?🙂
  3. Ketika mengecek website-nya KLM beberapa bulan lalu, aku melihat bahwa beberapa penerbangan Amsterdam – Lyon dioperasikan dengan pesawat Embraer ERJ 190-nya mereka loh😀 . Oke, memang sih aku sudah pernah terbang dengan salah satu Embraer ERJ 190-nya sebelumnya, yaitu di bulan April 2012; tetapi itu kan di April 2012, alias sudah 2,5 tahun yang lalu! Hahaha😛 . Jadi aku merasa pengen nyobain lagi dong ya!🙂 Btw, dan kedua penerbanganku di perjalanan ini beneran dioperasikan dengan pesawat Embraer ERJ 190 loh😀 .

Ya, segini dulu aja deh untuk sekarang, karena rasanya masih terlalu lelah nih untuk menulis lebih jauh lagi😛 . Di samping itu, besok pagi aku harus bangun pagi nih karena aku ada appointment untuk aplikasi visa untuk perjalanan akhir tahunku yang belum aku ungkapkan kemana tahun ini😉 .

Di atas aku unggah sedikit foto-foto dari perjalananku ini sebagai teaser😉

37 thoughts on “#1475 – This Weekend Story

  1. This city is in one of my to-visit list simply because it’s culinary capital of France. It was a shame that I didn’t get to go when my best friend used to live there. It could’ve been fun.

    1. Hahaha, iya nih Non. Dekat soalnya, ke Lyon ini naik pesawat kurang dari 1,5 jam loh dari Belanda. Kayaknya lebih dekat daripada Jakarta – Medan ya? Hahaha😛 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s