Posted in General Life, Life in Holland, Zilko's Life

#1422 – This Week Story

ENGLISH

This week has been just another working week for me. Nothing that special; well, except that, as always in the summer, there were very few people in my office (and Delft). Most people are gone on vacation it seems, haha😆 .

The weather has been quite warm as well lately. And luckily, the air-conditioner in my office is back in service this week; so I am really happy about it. Seriously, I cannot stand working in super hot room! I mean, I can’t even think in there! Hahaha😛 .

Speaking of warm weather, unsurprisingly, a lot of people are also making use of this rare phenomenon in the Netherlands. By this, I mean those people who own their own yachts are using their yachts a lot this week. I come to this conclusion because I have experienced a little bit of an irregularity this week during the short commute between my apartment and my office.

To get to work (or from work on the way back), I have to cross a canal; and to do that I have to cross a bridge (well, obviously😛 ). You know, sometimes they have to open the bridge when one or more boats/ships are going to pass (sometimes even a small-sized container ship passes the not so wide Delft canal!).

This happens quite frequently in the Netherlands already. And now imagine the situation like this week, where even more people are using their yachts/boats on the canal. The canal gets busier; and as a result, the frequency of bridge opening also increases. This week, in the five working days, I experienced five open brug in those five days! Yes, everyday! Yes, five out of five!😯 . Normally it is not that often! Hahaha😆

An opened bridge, allowing a yacht to pass
An opened bridge, allowing a yacht to pass

BAHASA INDONESIA

Minggu ini adalah minggu kerja seperti biasa deh untukku; yah, kecuali bahwa, seperti biasa di musim panas, hanya ada sedikit orang saja yang masih masuk kerja di kantor (dan Delft sih). Kebanyakan orang sepertinya sedang liburan, haha😆 .

Cuaca minggu ini jugalah cukup hangat. Dan untungnya, AC di kantorku akhirnya bekerja dengan normal lagi loh minggu ini; jadi enak banget deh rasanya. Beneran lho, susah banget yang namanya bekerja di dalam ruangan yang amat panas! Maksudku, untuk berpikir aja susah banget! Hahaha😛 .

Ngomongin cuaca hangat, jelas lah ya, kebanyakan orang di Belanda juga memanfaatkan fenomena yang langka terjadi ini. Dengan ini, maksudku adalah orang-orang yang pada memiliki kapal yacht pribadi pada menggunakan yacht-nya gitu deh minggu ini. Aku mengambil kesimpulan ini karena aku mengalami sedikit kondisi yang tidak biasa minggu ini di dalam perjalananku berangkat/pulang kerja.

Untuk pergi ke kantor (atau pulang dari kantor), aku harus menyeberangi sebuah kanal; dan untuk itu aku menggunakan jembatan dong ya (ya iya lah, huahaha😛 ). Tahu kan, kadang-kadang di Belanda itu jembatannya harus dibuka ketika ada satu atau lebih kapal yang mau lewat (bahkan kadang-kadang kapal kontainer ukuran kecil juga melewati kanalnya Delft yang sebenarnya nggak lebar-lebar amat loh!).

Ini sendiri sudah lumayan sering terjadi di Belanda. Dan sekarang bayangkan situasi seperti minggu ini, dimana ada lebih banyak orang yang menggunakan kapal yacht-nya mereka sendiri. Jadi makin rame deh itu lalu lintas kapal di kanalnya; dan sebagai akibatnya, frekuensi pembukaan jembatannya menjadi semakin sering pula. Minggu ini, dari lima hari kerja, aku mengalami open brug lima kali loh di kelima hari itu! Iya, setiap hari! Iya, lima dari lima! :shock: . Padahal biasanya nggak sesering ini deh!  Hahaha😆

2 thoughts on “#1422 – This Week Story

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s