Posted in Long Trip, Vacation

#1421 – One Month Indonesia Trip

ENGLISH

One thing that I learned from my one month Asia trip last year was that November was not the best time to go on a long trip, work-wise. One other thing that I learned from my summer time in the Netherlands last year was that I wished I had planned a trip to somewhere in the summer because practically everyone in the Netherlands was having a vacation somewhere anyway.

So I had a fantastic idea: why not combine the two? Huahaha😆 .

And now I had to think about how to get to Indonesia. If before I was flying with Emirates (because I really wanted to try their Airbus A380s), this time I was thinking more practically and beneficially. Garuda Indonesia became the 20th member of the SkyTeam alliance earlier this year, which means I can collect miles for my Flying Blue account everytime I fly with Garuda (in certain subclasses). And the good news did not stop there. Starting the end of this May, Garuda also changed their Jakarta – Amsterdam (via Abu Dhabi) flight to a non-stop Jakarta – Amsterdam flight! This means a much shorter travel time and I only need to transfer only once to go to Yogyakarta from Amsterdam: one time in Jakarta. This also meant that they had to “upgrade” the aircraft from Airbus A330-200 to their newest Boeing 777-300ER! Yay!

The downside of having this trip in August is that it is in August; i.e. when most people (or Dutch people in general if I cannot generalize it) are also going on holiday somewhere; which translates to (a lot much) more expensive tickets than, say, in November, hahaha😆 .

But nevertheless, in the end of March earlier this year, I booked my return Garuda Indonesia ticket for this upcoming August for another one month trip! Really excited!🙂

Anyway, me being me, obviously I have already made some plans during my stay in Indonesia. No way I am going to stay for one month doing nothing in Yogyakarta, haha😆 . But unlike last year where I went to South Korea (and Malaysia for transit reason) in between, this time I will stay within Indonesia during the entire trip🙂 . I don’t feel like revealing the destinations now; but I can say that two of the destinations are new to me (‘new’ as in I have never been there before) and they are located in eastern Indonesia (definition of ‘eastern Indonesia’ here = to the east of Java😛 ).

Garuda Indonesia's brand new Boeing 777-3U3ER reg PK-GIA. Photo credit: Yoshio Yamagishi/Airliners.net
Garuda Indonesia’s brand new Boeing 777-3U3ER reg PK-GIA. Photo credit: Yoshio Yamagishi/Airliners.net

Note: photo was taken from here.

BAHASA INDONESIA

Satu hal yang aku pelajari dari perjalananku ke Asia selama satu bulan tahun lalu adalah November bukanlah waktu terbaik untuk pergi jalan-jalan yang lama, dari segi kerjaan maksudnya. Satu hal lain yang aku pelajari dari pengalaman musim panasku di Belanda tahun lalu adalah aku sedikit menyesal tidak merencanakan acara jalan-jalan kemana gitu di waktu musim panas padahal kan bisa dibilang semua orang di Belanda pergi liburan gitu deh.

Nah, jadilah aku mendapatkan ide fantastis: kenapa tidak menggabungkan keduanya? Huahaha😆 .

Jadilah kemudian aku harus memikirkan bagaimana aku pergi ke Indonesianya kan. Jika sebelumnya aku terbang dengan Emirates (karena aku ingin mencoba pesawat Airbus A380-nya mereka), kali ini aku berpikir lebih praktis dan mencari yang lebih menguntungkan aja deh. Jadi ceritanya Garuda Indonesia bergabung dengan aliansi maskapai penerbangan SkyTeam dan menjadi anggota mereka yang ke-20 awal tahun ini, yang mana artinya aku bisa mengumpulkan miles untuk akun Flying Blue-ku setiap kali aku terbang dengan Garuda (di subkelas tertentu). Dan berita baiknya tidak berhenti sampai disitu saja. Mulai akhir Mei tahun ini, Garuda mengubah penerbangan Jakarta – Amsterdam (via Abu Dhabi) mereka menjadi penerbangan non-stop Jakarta – Amsterdam! Ini artinya waktu tempuhnya menjadi jauh lebih cepat dan aku hanya perlu transit sekali aja dong ya untuk terbang ke Yogyakarta dari Amsterdam: yaitu sekali saja di Jakarta. Ini juga berarti Garuda harus meng-“upgrade” pesawat untuk rute ini dari Airbus A330-200 dengan pesawat terbaru mereka, Boeing 777-300ER! Hore!

Nggak enaknya pergi di bulan Agustus adalah, yah, karena itu bulan Agustus, waktu dimana kebanyakan orang (atau kebanyakan orang Belanda maksudnya kalau aku nggak bisa menggeneralisasinya) juga pergi liburan; yang mana artinya harga tiket pesawatnya (jauh amat) lebih mahal loh daripada, misalnya, di bulan November, hahaha😆 .

Ah, tapi walaupun begitu, akhir Maret lalu aku memesan tiket pp-ku dengan Garuda Indonesia untuk bulan Agustus ini untuk liburan selama sekitar satu bulan! Seru rasanya!🙂

Ngomong-ngomong, me being me, jelas saja aku telah membuat beberapa rencana selama masa tinggalku di Indonesia itu, haha😆 . Tetapi tidak seperti tahun lalu dimana aku pergi ke Korea Selatan (dan Malaysia untuk alasan transit) di antaranya, kali ini aku akan berada di Indonesia di keseluruhan perjalanan ini🙂 . Mau kemana aja? Ceritanya saat ini aku sedang ingin sok misterius dengan tidak ingin menyebutkan destinasi-destinasi yang akan aku kunjungi nih (haha😛 ); tetapi bisa aku kasih bocoran bahwa dua dari destinasi ini baru untukku (‘baru’ dalam artian aku belum pernah kesana) dan lokasinya berada di Indonesia Timur (definisi Indonesia Timur disini = berlokasi lebih ke timur dari pulau Jawa😛 ).

52 thoughts on “#1421 – One Month Indonesia Trip

  1. I like to have my Indonesia trip in the spring or autumn. Why? Because summer is way too hot for me, especially in Indonesia and too crowded as well. Too many people taking vacation at the same time, inflated ticket and hotel prices and chance of burglary as well (since the burglars know everyone’s on holiday – well that’s the paranoia side of me talking LOL). Besides, I don’t really mind working in the summer – it’s the winter I need escape from😉

    1. I know, but the reason I decided to make this trip in the summer is because it is the summer. Everyone in the Netherlands is gone for the summer break anyway so, to some degree, my work will be halted a little bit anyway. Plus, since I am working in a university, there is a chance they give me some courses to teach during the normal teaching period. Of course we can find replacement and stuffs, but it requires extra effort from ourselves too to find one, haha😛 .

      But you are right, the downside is the inflated price😀 . But I can imagine, working in the Scandinavia, well, if I were there I would like to escape the winter too! Hahaha😛 . The cold, I think I can bear it more than the very short daylight😛 .

  2. Kalo sempet ke Jakarta kopdaran doong..haha😀

    Indonesia Timur? Kemanapun pasti kece.. Aaaa.. ikutan doongg..huhuhu

  3. happy holiday ko! indonesia timur emang banyak tempat wisata bagus, ga salah pilih deh🙂
    ambon, maluku, nusa tenggara, pulau lembongan, gili trawangan ayo samperin semuanya hahaha
    kalo ke labuan bajo, pulau komodo, derawan (kalimantan) and raja ampat, foto2 yg banyak yahh😀

    1. Iya, seru sepertinya ya. Makanya sudah excited juga ini😀 . Hahaha, kayaknya nggak sempat deh waktunya kalau mau nyamperin semuanya. Secara Indonesia kan gedee banget😀 .

    1. Iya, seru!! Hahaha, iya nih. Secara teknis pulau Kalimantannya sendiri kan tidak semuanya berada di sebelah timur pulau Jawa ya, hahaha😛 .

    1. Enggak kok Bu. Setelah kejadian itu Garuda langsung mengumumkan bahwa rute yang diambil Garuda untuk penerbangan Amsterdam – Jakarta pp sama sekali nggak melewati zona berbahaya.😀

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s