Posted in General Life, Zilko's Life

#1368 – Weekend Story

ENGLISH

Exhausted on Saturday

A little bit of a continuation of my Friday story, obviously I arrived home late that night. And because I was working all day long on Friday, understandably I was so tired when I arrived home and all I wanted to do was just to throw myself onto my comfortable bed!πŸ˜€ And so I did (well, after brushing my teeth first of course, which I still had the energy to doπŸ˜› ).

The weather on Saturday was superb btw. And I decided to go to my office, (naively) thinking that I would do some works, albeit small but it would still be something. But I just couldn’t, haha. I was so physically tired and I decided to go back home at around 14:00; but first stopping by at the supermarket to do my grocery-shopping for the upcoming week. Once home, I decided to take a nap, which was quite nice except that I had a dream which was not a nice one (half a nightmare, I guess, lolπŸ˜† ); but it was still quite relaxing.πŸ˜€

In the evening I just chilled at home, watching the women’s singles final of the 2014 Sony Open where Serena Williams succesfully defended her title by beating Li Na 7–5, 6–1, securing her record seventh title of the prestigious tournament. Speaking of which, Li Na had been super lucky this year. I mean, she had never played a top 10 player this year before this meeting with Serena Williams!

Least Favorite DST

My Sunday was nice; even though it did not start the best as my less favorite Daylight Saving Time (DST) was held this Sunday. The time was forwarded by one hour at 02:00, resulting in a day with only 23 hours in it. Okay, so this was actually my fourth experience with this forward DST; but it still felt annoying! HahahaπŸ˜†

The rest went quite well and kinda routine actually so there is not much to share here. But the weather was so nice also though on Sunday. So in the evening I jogged a little bit after dinner. And I noticed something. The temperature was so good that it made me to be in the mood of jogging much further! HahahaπŸ˜†

BAHASA INDONESIA

Capek di hari Sabtu

Sedikit kelanjutan dari cerita hari Jumatku, tentu saja malamnya aku sampai di rumah malam banget. Dan karena aku bekerja seharian di hari Jumat, jelas ketika aku sampai di rumah, rasanya cuma ingin langsung lompat ke kasur terus tidur deh!πŸ˜€ Dan akhirnya memang itu yang aku lakukan sih (eh, setelah sikat gigi dulu tapinya, yang mana masih sempat aku lakukanπŸ˜› ).

Cuaca di hari Sabtu sempurna banget loh btw. Dan aku memutuskan untuk pergi ke kantor, (dengan naifnya) berpikir bahwa mungkin aku bisa bekerja, walaupun sedikit tatpi tetap aja lumayan lah ya. Tapi aku nggak bisa ternyata, haha. Badanku rasanya lelah sekali dan aku memutuskan untuk pulang sekitar jam 14:00; tetapi sebelumnya sekalian mampir dulu di supermarket untuk belanja buat satu minggu ke depan. Begitu di rumah, langsung deh tidur siang, haha, yang mana lumayan merilekskan juga kecuali bahwa aku bermimpi dan mimpinya nggak begitu menyenangkan (setengah mimpi buruk kayaknya, haha), tapi secara keseluruhan masih oke lah.Β :D

Malamnya santai-santai aja deh di rumah, menonton final putri dari 2014 Sony Open dimana Serena Williams sukses mempertahankan gelar juaranya dengan mengalahkan Li Na 7–5, 6–1, sehingga ia memenangi gelar ketujuhnya di turnamen bergengsi ini. Ngomong-ngomong, Li Na tahun ini hoki banget ya. Sebelum bermain melawan Serena ini, ia sama sekali belum pernah bermain melawan pemain berperingkat 10 besar loh tahun ini!

DST yang bukan favoritku

Hari Minggu juga berlalu dengan merilekskan; walaupun tidak dimulai dengan sempurna sih soalnya Daylight Saving Time (DST) yang bukan favoritku berlangsung di hari Minggu ini. Jadi waktu dimajukan satu jam dari jam 2 pagi, sehingga hanya ada 23 jam di hari Minggu. Oke, ini adalah kali keempat aku mengalami DST maju ini; tetapi rasanya masih menyebalkan nih! HahahaπŸ˜†

Selanjutnya hari Minggu berlalu biasa-biasa aja sih jadi tidak banyak yang bisa ditulis disini. Hanya saja, cuaca hari ini juga amatlah oke loh. Jadilah di malam hari aku jogging setelah makan malam. Dan aku menyadari sesuatu. Karena suhu udaranya nyaman banget, otomatis aku jadi memiliki mood untuk jogging lebih jauh loh! HahahaπŸ˜†

4 thoughts on “#1368 – Weekend Story

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s