Posted in General Life, Zilko's Life

#1361 – This Week’s Story

ENGLISH

This week has been quite exciting; and this statement is on top of me getting the tickets for the French Open this year this Wednesday๐Ÿ˜‰ .

The weather this week has, generally, been very nice; pretty much a continuation what we had last weekend. And also, one of my good friends was in the country this week for a business trip. So we (our friends circle I mean) went out on two occassions after work: for a drink on Tuesday and dinner on Friday.

Speaking of the dinner on Friday, we tried an Indonesian restaurant in the city centre; and we tried a rijsttafel menu. I think it was the first time in my life I ever tried a rijsttafel, haha. I mean, obviously I have tried each menu in the rijsttafel (like rendang, babi kecap (pork with soysauce sauce), kari ayam (chicken curry), gado-gado, sambal goreng kentang, sate, etc) individually; but not altogether like in a rijsttafel setting. In a way, it reminded me a little bit of eating at a Padang restaurant btw๐Ÿ˜› .

The food itself was also very nice and authentic enough, in my opinion. I did request to the waitress for it to not be too spicy though; even though when it came out, one of the menu (daging sapi saus Flores (Floresian sauce beef would be the rough translation?)) was still spicy for my standard, haha๐Ÿ˜† . And my friends, whom none of them was Indonesian btw, also liked it.

***

The two occassions meant that there was no way I could stay a bit later in the office after work; while my work this week has been just as busy as the other weeks this year thus far. So that is why I decided to go to my office today, on Saturday, to work a little bit, haha.

A version of rijsttafel
A version of rijsttafel

BAHASA INDONESIA

Minggu ini adalah minggu yang lumayan seru juga; dan pernyataan ini di atas cerita dimanaย aku mendapatkan tiketnya French Open tahun ini juga di hari Rabu๐Ÿ˜‰ .

Cuaca minggu ini, secara umum, asyik banget; kurang lebih kelanjutan dari cuaca akhir pekan laluย deh. Dan juga, salah seorang teman baikku kebetulan lagi berada di Belanda minggu ini untuk urusan kerjaan. Jadilah kami (grup teman kami maksudnya) keluar bersama dua kali setelah kerja minggu ini: untuk duduk-duduk sambil ngobrol di bar di hari Selasa dan makan malam di hari Jumat.

Nah, ngomongin acara makan malamnya di hari Jumat, kami mencoba sebuah restoran Indonesia di centrum; dan kami mencoba menuย rijsttafel. Hmm, rasanya ini adalah kali pertama seumur hidup aku makan rijsttafel loh, haha. Maksudku, jelas aku sudah pernah makan masing-masing menu di dalam menu rijsttafel-nya (kayak rendang, babi kecap, kari ayam, gado-gado, sambal goreng kentang, sate, dll); tetapi nggak bebarengan seperti di menu rijsttafel ini. Penyajian seperti ini sedikit banyak mengingatkanku akan penyajian di rumah makan Padang gitu dehย :P .

Makanannya sendiri enak juga dan lumayan autentik kalau menurutku. Dan aku meminta pelayannya agar masakannya dibuat nggak pedas, huahaha๐Ÿ˜† ; walaupun ketika keluar, salah satu menunya (daging sapi saus Flores) pedas banget dong untukku, haha๐Ÿ˜† . Dan teman-temanku, yang mana semuanya bukan orang Indonesia, juga suka.

***

Nah, kedua acara ini praktis membuatku nggak bisa lembur di kantor kan ya; padahal minggu ini ya sama sibuknya seperti minggu-minggu lain di tahun ini sejauh ini. Makanya deh hari ini (Sabtu) aku memutuskan untuk pergi ke kantor juga untuk bekerja sedikit, haha.

9 thoughts on “#1361 – This Week’s Story

    1. Sebenarnya rijsttafel cuma beberapa masakan yg disajikan bersamaan gitu sih๐Ÿ˜€ . Jadi masing-masing individu masakannya pasti pernah makan deh, hehehe๐Ÿ™‚ . Tapi memang seru juga sih๐Ÿ˜€ .

    1. Iya, sedikit banyak kayak nasi Padang Dev, semua lauk disajikan. Tapi ini semua lauknya mesti dibayar jadi mesti dimakan semua, nyahahaha๐Ÿ˜† .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s