Posted in PhD Life, Zilko's Life

#1356 – Working Story

ENGLISH

Busy Tuesday

Today has been a really busy day for me at work, hahaπŸ˜† . Okay, I have always been very busy in all days this year so far though, so in term of the amount of work that I had to do, probably today was no special. But there were an arrangement today that made today felt a little bit different, haha.

So in the morning I had a course to teach so obviously I had to be present in the university. But in the afternoon, I had a scheduled meeting in my Utrecht office. So once I finished with the course, I literally just grabbed my bike and went to the train station to take the earliest possible train to Utrecht. And the amount of time I had for travelling was just enough for the one way trip so there was no time to be slow, hahaπŸ˜† .

And guess what happened? There was a train disruption that the only train that would bring me to Utrecht on time was delayed!😈 . So as a result I arrived 20 minutes late in Utrecht! (Of course I informed my colleagues that I would be late due to the disruption, but still…)

Btw, tomorrow is going to be similar, but reversed. I will have a meeting in Utrecht in the morning but then I want to attend a seminar in the university in the afternoon. So…πŸ˜€

Leaves Allowance

Speaking of work, this week I also got the confirmation of the amount of holiday/leaves allowance that I have this year. If last year I got 44 working days, this year I get 48 working days! Huahaha😎 . Okay, even though it seems that I get a “raise” in the number of leaves this year, I think it is not actually a “raise” as the extra days are, I guess, “leftovers” from my last year’s allowance that I did not useπŸ˜€ . But well, still, yay!πŸ˜€

BAHASA INDONESIA

Selasa Sibuk

Hari ini adalah hari yang menyibukkan bagiku di kantor, hahaπŸ˜† . Oke, memang sih sejauh ini tahun ini setiap hari di kantor itu juga selalu menyibukkan, jadi dalam hal banyaknya pekerjaan yang harus kukerjakan hari ini mungkin biasa-biasa aja sebenarnya. Hanya saja ada sedikit perbedaan kondisi yang membuat hari ini rasanya berbeda gitu, haha.

Jadi di pagi hari aku harus mengajar jadi jelas aku harus berada di universitas lah ya. Tetapi siangnya, aku ada meeting di kantor Utrecht-ku. Jadilah begitu selesai ngajar aku langsung mengambil sepedaku dan bersepeda ke stasiun kereta untuk naik kereta paling awal ke Utrecht. Dan banyaknya waktu yang aku miliki untuk bepergian ke Utrecht ini ngepas banget loh jadi nggak bisa deh santai-santai ke Utrecht-nya, hahaπŸ˜† .

Dan apa yang terjadi coba? Ada gangguan sehingga satu-satunya jadwal kereta yang akan membawaku tepat waktu ke Utrecht untuk meeting-nya terlambat dong!😈 . Sebagai akibatnya aku tiba di Utrecht terlambat 20 menit deh! (Tentu saja aku menginformasikan bahwa aku akan terlambat karena gangguan kereta ini ke kolegaku, tetapi tetap aja lah ya…)

Btw, besok sepertinya bakal agak mirip seperti hari ini nih, tetapi kebalikannya. Jadi aku akan ada meeting di Utrecht di pagi hari tetapi siangnya aku ingin menghadiri sebuah seminar di universitas. Jadi ya gitu deh…πŸ˜€

Jatah Cuti

Ngomongin kerjaan, minggu ini aku juga mendapatkan konfirmasi mengenai banyaknya jatah cutiku tahun ini loh. Kalau tahun lalu aku mendapatkan jatah 44 hari kerja, tahun ini aku mendapatkan 48 hari kerja! Huahaha😎 . Oke, walaupun sepertinya jumlah jatah cutinya “naik”, aku kira sih sebenarnya ini bukan “kenaikan” karena jatah ekstra ini, aku duga, sebenarnya adalah “sisa” dari jatah tahun lalu yang tidak aku pakaiπŸ˜€ . Ah, tapi tetap aja lah ya, hore!πŸ˜€

5 thoughts on “#1356 – Working Story

  1. APA-APAAN CUTI 48 HARI??? APA ITUUUU? *heboh iri hati, dengki* hahahahahahhaa x))))
    Gila banget kalo dapat selama itu, aku keliling Indonesia Timur dahπŸ˜›

    1. Hahaha, disini memang jatah cutinya banyak banget Dev; dan kalau kerja di universitas memang jatahnya lebih banyak daripada yang diwajibkan untuk minimalπŸ˜€ .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s