Posted in PhD Life, Zilko's Life

#1345 – This Week

ENGLISH

This week, well, it has been a very busy and exhausting (both physically and mentally) week for me. I was so busy at work that I haven’t got the chance to play around with my new laptop. Really! Hahaha๐Ÿ˜†

The first three days of this week, I had to go to my Utrecht office because I had meetings in all of those three days! Actually, originally I had scheduled meetings only on Monday and Tuesday though. But then on Tuesday I dropped by at my colleague’s office asking for his time for a discussion; but his schedule was full that day so he asked my if I was okay with a Wednesday meeting. Well, I had no other urgent thing on Wednesday (I would have just gone to my normal working day in Delft) so I accepted the offer.

And then, the meetings on Tuesday and Wednesday were at 9:00 AM!!๐Ÿ˜ฏ In Utrecht!!๐Ÿ˜ฏ So yeah, I had to get up really early to get the train to Utrecht that arrived before 9:00 AM, haha. So that is why now I feel so tired that in a way I am so glad that a weekend is coming!๐Ÿ™‚

Speaking of Utrecht, obviously I made use of my time there by having lunch at their much better (than Delft) cafeteria! Hahaha๐Ÿ˜† . I had an egg and bacon sandwich for Monday, a “nasi sate” (this was the actual name) on Tuesday, and a a big sandwich with champignon and cream sauce (I don’t remember the name :P) on Wednesday.

Btw, the weather this week has been awful; where it has been raining a lot! But I guess I still should be “thankful” though because yesterday I saw in CNN (or BBC One? I don’t remember which one๐Ÿ˜› ) that apparently there was a big storm in the Atlantic ocean. Some parts of the UK and Ireland actually sufferred the most where it flooded there! I think this rain in the Netherlands is just the “residue” of this storm; so I should be glad that it was not worse…

BAHASA INDONESIA

Minggu ini, yah, beneran telah menjadi minggu yang sungguh menyibukkan dan melelahkan (baik fisik dan pikiran) deh untukku. Saking sibuknya aku belum sempat mengutak-atik laptop barukuย loh. Beneran! Hahaha๐Ÿ˜†

Tiga hari pertama di minggu ini, aku harus pergi ke kantor Utrecht-ku karena ada tiga meeting di ketiga hari itu! Eh sebenarnya, awalnya jadwal meeting-ku di hari Senin dan Selasa aja sih. Tetapi kemudian di hari Selasa aku mampir di kantornya kolegaku untuk meminta waktu sedikit untuk berdiskusi; tetapi jadwalnya kolegaku itu sudah penuh banget untuk hari Selasa jadi dia mengusulkan bagaimana kalau diskusinya hari Rabu aja. ย Ya, karena tidak ada hal mendesak yang mesti aku kerjakan di hari Rabu (aku hanya akan pergi ke kantor Delft aja seperti biasanya kalau tidak ada hal lain), aku terima deh tawarannya.

Dan lagi, kedua meeting di hari Selasa dan Rabu itu diadakan jam 9 pagi loh!๐Ÿ˜ฏ Dan diadainnya di Utrecht!!๐Ÿ˜ฏ Jadi ya gitu deh, aku harus bangun pagi untuk mengejar kereta ke Utrecht yang tiba disana sebelum jam 9 pagi, haha. Jadi itulah mengapa sekarang aku merasa lelah dan aku lega bahwa sekarang sudah akhir pekan!๐Ÿ™‚

Ngomong-ngomong tentang Utrecht, jelas dong ya aku memanfaatkan waktuku disana dengan menikmati menu makan siang di kafetarianya kantor yang jauh lebih baik (daripada yang di Delft)! Hahaha๐Ÿ˜† . Aku makan sandwich telur dan bacon di hari Senin, sebuah “nasi sate” (ini adalah nama yang tertera di kartu nama makanannya loh) di hari Selasa, dan sebuah sandwich besar dengan jamur dan saus krim (lupa namanya apaan๐Ÿ˜› ) di hari Rabu.

Btw, cuaca minggu ini juga jelek banget; dimana hujan terus-terusan! Ah, tapi sepertinya aku masih harus “bersyukur” sih karena kemarin aku melihat berita di CNN (eh, atau BBC One ya? Nggak ingat deh yang mana๐Ÿ˜› ) bahwa ternyata sedang ada badai besar di Samudra Atlantik. Beberapa bagian UK dan Irlandia bahkan sampai banjir parah loh! Jadi sepertinya hujan yang turun di Belanda ini mungkin “residu” dari badai ini ya; jadi seharusnya aku lega bahwa cuacanya nggak lebih parah daripada ini…

8 thoughts on “#1345 – This Week

    1. Iya, hujan terus, nyebelin, hehehe๐Ÿ™‚ . Bukan, yang masak orang Belanda. Dan ini kantinnya dipegang oleh sebuah perusahaan katering Belanda, jadi memang menunya ditentukan perusahaannya๐Ÿ™‚ .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s