Posted in General Life, Zilko's Life

#1341 – A Creative Ad and A Weekend

ENGLISH

A Funny Letter

It is quite common here to receive some advertisement letters in our mailbox. And a few days ago I got one that was quite funny and I was like “What the hell?” a little bit when I opened it, because it was like this:

Such a creative ad!
Such a creative ad!

HuahahaπŸ˜† . Yes, it seemed that I got a letter sent from 1962 (πŸ˜† ); and the “clues” in the letter made me think of The Beatles (Well, I was in Liverpool literally less than one month ago and I visited The Beatles museum there so it was a kinda a “strange” coincidence, hahahaπŸ˜† ). But what a creative advertisement, isn’t it?πŸ™‚

Weekend Story

Well, nothing really special I did this last weekend (well, literally nothing though). As I was very busy last week at work, I felt like doing nothing in the weekend; well, I mean except for watching the conclusion of the Australian Open of course where now I had the time to as it was a weekend (damn you time difference! HahahaπŸ˜† ), washing my laundry, and cleaning my apartment because it was my turn. Yeah, after such a long week, weekend felt like an oasis in the middle of a big desert, hahahaπŸ˜† .

BAHASA INDONESIA

Surat Lucu

Agak lumrah disini untuk menerima beberapa surat yang sebenarnya adalah iklan di kotak surat kita. Nah, beberapa hari yang lalu aku mendapatkan satu surat iklan yang menurutku lucu juga dan reaksi pertamaku adalah “Apa-apaan sih ini?“, soalnya suratnya kayak gini:

Such a creative ad!
Sebuah iklan yang kreatif banget!

HuahahaπŸ˜† . Iya, seakan-akan aku mendapatkan surat dari tahun 1962 (πŸ˜† ); dan “petunjuk-petunjuk” di suratnya membuatku seketika teringat akan The Beatles (Yah, kan aku pergi ke Liverpool kurang dari satu bulan yang laluΒ dan disana aku juga mengunjungi museumnya The Beatles; makanya kebetulannya terasa agak-agak “aneh” gitu deh, hahahaπŸ˜† ). Ah, tapi sungguh merupakan iklan yang kreatif juga kan?πŸ™‚

Cerita Akhir Pekan

Nggak ada yang spesial sih di akhir pekan kemarin (beneran nggak ada dah). Karena aku amat sibuk di kantor minggu lalu, rasanya kok malas gitu mau ngapa-ngapain di akhir pekan; yang mana maksudku adalah kecuali menonton babak-babak akhirnya Australian OpenΒ tentu saja dimana di akhir pekan aku memiliki waktu untuk menontonnya (dasar perbedaan zona waktu yang menyebalkan! HahahaπŸ˜† ), mencuci pakaian kotor, dan membersihkan apartemenku karena minggu lalu adalah giliranku. Ya, setelah sebuah minggu yang panjang rasanya akhir pekan itu seperti sebuah oasis di padang gurun yang luas dah, hahahaπŸ˜† .

8 thoughts on “#1341 – A Creative Ad and A Weekend

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s