Posted in General Life, Zilko's Life

#1327 – Merry Christmas!

ENGLISH

..and happy holiday season!!

Wow, so finally it is already this time of the year again!! So first of all, I would like to say “MERRY CHRISTMAS” to all of you who celebrate Christmas!๐Ÿ™‚

And I am also feeling very excited because starting today, my official year-end holiday starts! Yay!!๐Ÿ˜€ Btw, yes, I still had to work earlier this week on Monday and Tuesday (well, because I did not use my holiday allowance on those days though๐Ÿ˜€ ); and there was almost noone working in the office! I guess most people had already taken their holiday starting in the weekend! Hahaha๐Ÿ˜† .

Wednesday and Thursday are national holidays in the Netherlands and Friday will be one of the three “mandatory” days this year where the employees of TU Delft must use their leave allowance. Next week, actually we will have to go back to work. Well, except that I am going to use my leave allowance next week because I am going on a year-end trip!๐Ÿ˜† Where is it going to be? Well, stay tuned…๐Ÿ˜‰

What to do?

Even though officially I should not work on these upcoming days, I feel that I need to get some small(er) works done before I am leaving for my year-end trip; so that when I am back, there will be less different stuffs to do. That is why I am doing the grading for one of the courses this semester now during the holiday. “Luckily”, because the due date for the homeworks was just before the holiday (for students), not so many students submitted their homeworks (compared to usual) because this assignment is not mandatory anyway๐Ÿ˜€ .

But still, I felt like I should give myself some treat because it is a holiday season anyway. So last night I decided to watch The Hunger Games, huahaha๐Ÿ˜† . I know, I know, it is so late and I actually have watched the second movie (Catching Fire) when I was in Singapore last month. Well, but maybe one reason why I chose this movie in the first place was actually because I watched the sequel last month though; and I found the sequel to be a good movie so I wanted to see the prelude๐Ÿ™‚ .

What can I say? Well, first of all, I have to say that it was also a good movie! Overall not as good as the sequel though, but it still served as a very good opening to the trilogy (which apparently will be a quartet in the movie though). And more importantly, it made some scenes in the sequel more clear for me!๐Ÿ™‚ Okay, even though I did not have any trouble following the storyline of the sequel at all while watching it one month ago though, but now some smaller details are more clear!๐Ÿ™‚

One of my favorite things about Christmas in the Netherlands: oliebollen!! :D
One of my favorite things about Christmas in the Netherlands: oliebollen!!๐Ÿ˜€

BAHASA INDONESIA

..dan selamat menikmati musim liburan!!

Wow, akhirnya sudah tanggal-tanggal segini lagi ya!! Pertama-tama, “SELAMAT HARI NATAL” bagi semua yang merayakan Natal!๐Ÿ™‚

Dan aku juga merasa amat bersemangat karena mulai hari ini, secara resmi hari liburku dimulai loh! Hore!!๐Ÿ˜€ Btw, iya, aku masih harus kerja loh awal minggu ini di hari Senin dan Selasa (akunya sendiri sih yang nggak ambil cuti di dua hari itu๐Ÿ˜€ ); dan di dua hari itu kantorku sepi banget lho! Sepertinya kebanyakan sudah pada mulai mengambil cuti semenjak akhir pekan deh ya! Hahaha๐Ÿ˜† .

Hari Rabu dan Kamis adalah tanggal merah di Belanda dan hari Jumat adalah satu dari tiga hari “wajib” tahun ini dimana para karyawannya TU Delft harus memakai jatah cuti mereka. Minggu depan sudah masuk kerja lagi lho. Ya, kecuali bahwa minggu depan aku bakal ambil cuti seminggu sih soalnya kan aku bakal pergi jalan-jalan di akhir tahun ini ya! Huahaha๐Ÿ˜† Bakal kemana nih? Hmm, tunggu aja ceritanya…๐Ÿ˜‰

Ngapain aja?

Walaupun secara resmi aku seharusnya tidak bekerja di hari-hari ini, aku kok merasa aku harus mengerjakan beberapa pekerjaan (yang lebih) kecil ya sekarang sebelum aku berangkat jalan-jalan; jadi agar ketika aku kembali nanti, pekerjaan yang harus dilakukan lebih sedikit gitu variasinya. Makanya deh aku memutuskan untuk mengoreksi PR dari salah satu kelas semester ini di masa liburan. “Untungnya”, karena tanggal pengumpulan PR-nya tepat sebelum liburan (buat mahasiswa) dimulai, nggak banyak loh yang mengumpulkan PR (dibandingkan biasanya) karena PR ini nggak wajib sih buat mahasiswa๐Ÿ˜€ .

Tapi tetap aja lah ya, yang namanya liburan jadi aku sendiri tetap harus menikmatinya lah ya. Makanya semalam aku memutuskan untuk menonton filmย The Hunger Gamesย deh, huahaha๐Ÿ˜† . Oke, oke, aku tahu ini telaat banget ya dan bahkan sebenarnya aku sudah menonton film keduanya loh (Catching Fire) ketika akuย di Singapura bulan lalu. Eh, tapi mungkin satu alasan mengapa aku memilih film ini adalah justru karena aku sudah menonton sekuelnya sih; dan karena sekuelnya menurutku adalah film yang bagus, aku kan jadi ingin menonton film sebelumnya tuh๐Ÿ™‚ .

Apakah pendapatku? Pertama-tama, harus kubilang bahwa filmnya bagus! Secara keseluruhan memang nggak sebagus sekuelnya sih, tetapi filmnya masih berperan sebagai pembuka yang oke banget untuk cerita triloginya kok (yang mana bakal menjadi kuartet di versi filmnya). Dan yang lebih penting, filmnya membuat beberapa adegan di sekuelnya menjadi lebih jelas untukku!๐Ÿ™‚ Oke, walaupun aku tidak mengalami kesulitan sama sekali untuk mengikuti jalan ceritanya ketika menonton sekuelnya sebulan yang lalu, tetapi sekarang beberapa detail kecil menjadi lebih jelas gitu deh!๐Ÿ™‚

8 thoughts on “#1327 – Merry Christmas!

    1. Hahaha, iya ya, endingnya yang kedua memang cliffhanger-nya kuat banget dan bikin jadi segera nonton Mockingjay๐Ÿ˜€ . Tapi secara cerita sih untukku yg kedua juga lebih seru. Yang pertama kan cuma seperti “pengenalan” dan “pengantar” aja tentang The Hunger Games itu apa dan konflik politik yang ada di negara Panem itu, hehehe๐Ÿ˜€ .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s