#1322 – A Few Things from This Week

ENGLISH

Nice Signage

I really like this signage that is taped on the elevators’ doors of my building:

I really like this campaign :D

I really like this campaign 😀

Another flat-tire

One part of the shortest biking route from my apartment to the university has been having a major construction work, which means that there are some “temporary” bike path made of uneven boards and stuffs. Three days ago, while on the way to the university, the rear tire of my bike got deflated there, probably because of the uneven boards. It was, of course, annoying to have that incident but more annoyingly, it was just about three months since the last time I got a bicycle flat-tire!

p.s: then I serviced my bike again at the bicycle workshop near my apartment.

Note to myself

Well, I am writing this part as a reminder for myself only in the future though, so I know it will come out as a very vague paragraph for others 😀 . But I just want myself in the future to remember this week as a big week and a big reminder for the goodness of the future 🙂 . Well, at least for now I believe so 😉 .

BAHASA INDONESIA

Tanda yang oke

Aku suka banget loh sama tanda berikut ini yang ditempel di pintu lift-nya kantorku:

I really like this campaign :D

Suka deh dengan kampanye ini 😀

Ban sepeda kempes lagi

Ceritanya di satu bagian dari rute bersepeda terdekat dari apartemenku ke universitas sedang ada pekerjaan konstruksi besar gitu deh, yang mana artinya ada beberapa jalur sepeda “sementara” yang dibuat dengan papan-papan yang nggak rata. Tiga hari yang lalu, ketika dalam perjalanan berangkat ke universitas, ban belakang sepedaku kempes dong disana, mungkin karena menabrak papan yang nggak rata itu. Tentu saja kejadian begini menyebalkan ya, tetapi yang membuatnya jauh lebih menyebalkan lagi adalah, kan baru aja tiga bulan yang lalu ban sepedaku kempes juga!

p.s: jadilah aku menyervis sepedaku sekalian di bengkel sepeda di dekat apartemen.

Catatan untuk diri sendiri

Ya, bagian ini aku tulis sebagai pengingat untuk diriku sendiri di masa depan sih, jadi ya memang aku tahu bagian ini akan nampak seperti paragraf yang amat nggak jelas bagi orang lain 😀 . Tapi aku hanya ingin diriku di masa depan untuk mengingat minggu ini sebagai minggu yang penting dan pengingat yang keras untuk kebaikan di masa depan 🙂 . Ya, setidaknya sekarang aku meyakini ini sih 😉 .

Advertisements

6 thoughts on “#1322 – A Few Things from This Week

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s