Posted in General Life, Zilko's Life

#1298 – This Weekend

ENGLISH

Thanksgiving

Because today is the Thanksgiving Day for Canadians, my Canadian friend organized a dinner party at her place in Rotterdam last Saturday. The idea was the party would be a potluck dinner party, where everyone brought one small dish of their own and shared it with everyone else. But the main dish would be a dish very well-associated with Thanksgiving: stuffed roasted turkey that my friend would cook! I was very excited because it would be the first time I ever ate a Thanksgiving turkey! Hahaha๐Ÿ˜† .

Long story short, the dinner was amazing! And the turkey was, indeed, delicious!๐Ÿ˜€ My friend even made a pumpkin pie, a dessert that is also well-associated with Thanksgiving. After dinner, my stomach was, like, literally very full! It was the kind of having-to-loosen-up-my-belt-after-meal full. I don’t think I have ever been that full in such a long, long time!

Annoying Weather

I guess fall has officially started here in the Netherlands, as the weather this weekend has been awful. When I went back from my friend’s place in Rotterdam, it was raining so hard that I was completely wet when I arrived at home! Sunday was no better, as it was even worse๐Ÿ™„ . It was constantly raining all day long and so pretty much I could not go outside๐Ÿ˜ฆ . So what to do now as I want to do some exercise to burn the calories that I consumed on the dinner! Hahaha๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜† .

Yeah, but the bright side of this weekend is that I think I got some much-needed rest in between my super busy weeks at work; which is the purpose of a weekend anyway, right?๐Ÿ™‚

BAHASA INDONESIA

Thanksgiving

Karena hari ini adalahย Hari Thanksgiving-nya orang Kanada, satu temanku yang merupakan orang Kanada mengadakan acara makan malam di rumahnya di Rotterdam hari Sabtu lalu. Jadi acaranya berupa acara makan malam ala potluck gitu, dimana masing-masing yang datang membawa satu porsi kecil masakan mereka sendiri dan membaginya dengan yang lain. Namun, menu utama malam itu adalah sebuah menu yang berhubungan sangat erat dengan yang namanya Thanksgiving: kalkun isi panggangย yang bakal dibuat sendiri oleh temanku ini! Jadilah aku amat bersemangat untuk datang soalnya kan ini bakal menjadi kali pertama seumur hidup dimana aku makan sebuah kalkun Thanksgiving! Hahaha๐Ÿ˜† .

Singkat cerita, acara makan malamnya seru banget! Dan kalkunnya, memang, beneran enak banget loh!๐Ÿ˜€ Bahkan temanku juga membuat pie labuย loh, sebuah makanan pencuci mulut yang juga berhubungan erat dengan Thanksgiving. Setelah makan malam itu perutku beneran, dalam artian yang sebenarnya, penuh banget deh! Rasa kenyangnya itu rasa kenyang-yang-harus-sampai-melonggarkan-sabuk gitu deh,๐Ÿ˜† . Rasanya sudah lama banget semenjak terakhir kali aku merasa sekenyang itu!

Cuaca Menyebalkan

Rasanya Belanda sudah resmi mulai memasuki musim gugur deh, soalnya cuaca di akhir pekan ini beneran jelek banget. Ketika aku pulang dari tempatnya temanku di Rotterdam itu, di tengah jalan hujan deras mulai turun sehingga ketika aku tiba di rumah, aku basah kuyup! Hari Minggunya juga sama aja deh, lebih parah malahan๐Ÿ™„ . Cuacanya hujan terus sepanjang hari sehingga praktis aku tidak bisa keluar rumah๐Ÿ˜ฆ . Gimana ini padahal kan aku ingin berolahraga untuk membakar banyak kalori yang aku makan di acara makan malam itu! Huahaha๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜†

Ya, sisi positifnya adalah di akhir pekan ini aku bisa mendapatkan istirahat yang amat aku butuhkan di antara minggu-minggu super sibuk di kantor deh; yang mana merupakan kegunaan utama dari sebuah akhir pekan kan?๐Ÿ™‚

12 thoughts on “#1298 – This Weekend

    1. Enak! Hehehe, ada miripnya sama ayam (mungkin karena sama-sama unggas kali ya?) tetapi rasanya beda (soalnya beda spesies). Dan uniknya, warna dagingnya beda lho antara bagian dada dan paha๐Ÿ˜€ .

    1. Nggak ada Niee. Thanksgiving ini setahuku adalah tradisinya Amerika Utara deh (Amerika Serikat sama Kanada maksudnya, hehehe). Jadi di Belandanya sendiri sih nggak ngerayain Thanksgiving…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s