Posted in General Life, Zilko's Life

#1297 – Not Again…

ENGLISH

After successfully left my keys in my office on Wednesday evening, I thought it was already a “slap in the face” for me to be more aware of everything despite being very busy and must concentrate at my work. Was it really? We will see…

Because my tennis lesson would start at 9 PM, I decided to stay in my office until then after my Dutch course finished in the evening. Well, I already cooked my dinner in the morning and brought it along with me. At 8:45 PM, after changing and filling my drinking water bottles, I left my office. But then, I realized something: I could not find my bicycle key!!๐Ÿ˜ฏ My immediate thought: “Oh, come on! Not again!!

I checked my table and the galley in my floor but it wasn’t there. But I was in such a hurry so I knew I wasn’t really doing a thorough job of looking for the key. I gave in and walked to the sports center for my tennis lesson. The lesson ended at 10 PM but I stayed for an extra 40 minutes to just hit the balls with another participant. After that? Well, I walked back home! hahaha…

The next day, I did another key searching in my office and the galley but it was indeed not there. So, again, I made a probabilistic model in my head (๐Ÿ˜† ) regarding which place was the most likely for me to lose the key, given that it was not in my office nor the galley. Well, even though my certainty wasn’t as confidence as the previous case where I was pretty much certain I left my keys in the office, I concluded I might have left it in the building where I had my Dutch course. This time though, there was a higher probability too that the key might have fallen off on the way between my Dutch course’s building and my office building.

But well, I went for what my probabilistic model gave me. So I went to my Dutch course’s building service desk and asked the lady there if the day before or that morning someone turned in my bicycle key (I described how my key looked like). And indeed someone did!! Huahaha๐Ÿ˜† .

I was really happy that my probabilistic model worked (๐Ÿ˜† ) and I got my key back so I don’t have to make a duplicate for it. Btw, learning from my previous experience where I lost my bike key too, I separated the two keys that I had and kept one at home as a spare key. So I was also extremely glad that I learned from my mistake and anticipated it well!๐Ÿ˜€

But seriously, I have been weird lately!

BAHASA INDONESIA

Setelah kunciku sukses ketinggalan di kantor di Rabu malam, aku kira ini sudah menjadi “peringatan” buatku agar lebih “nyadar” akan semuanya walaupun aku sedang sibuk sekali dan harus berkonsentrasi penuh untuk kerjaan. Apakah ini benar-benar menjadi sebuah peringatan yang efektif? Kita lihat saja deh…

Karena aku ada les tenis jam 9 malam, aku memutuskan untuk tinggal di kantor setelah kelas bahasa Belandaku berakhir di sore hari. Ya, untuk makan malam sih aku sudah memasaknya di pagi hari dan aku membawa bekal ini ke kantor. Jam 8:45 malam, setelah ganti pakaian dan mengisi botol air minumku, aku meninggalkan kantorku. Tapi kemudian, aku menyadari sesuatu: aku nggak bisa menemukan kunci sepedaku dong!!๐Ÿ˜ฏ Yang terbesit di pikiranku waktu itu: “Oh, come on! Masak lagi-lagi sih!!

Aku mengecek mejaku dan dapur di lantai tempat kantorku berada, tetapi kunciku tidak ada disana. Tapi karena aku sedang cukup terburu-buru, aku juga tahu bahwa mungkin aku kurang teliti dalam mencarinya. Ya udah deh, aku menyerah dan kemudian berjalan ke sports center untuk menghadiri les tenisku. Lesnya berakhir jam 10 malam dan aku tinggal selama 40 menit kemudian untuk memukul beberapa bola bersama salah seorang peserta les lainnya. Setelahnya? Ya, aku berjalan kaki deh untuk pulang ke rumah! hahaha…

Keesokan harinya, aku mencari kunciku lagi di kantorku dan dapur, tapi ternyata kuncinya beneran tidak berada disana. Nah, jadilah lagi-lagi aku membuat model peluang di kepalaku (huahaha๐Ÿ˜† ) mengenai tempat dimana aku paling mungkin kehilangan kuncinya, dengan informasi bahwa kuncinya tidak hilang di kantor atau dapur kantor. Ya, walaupun keyakinanku tidak setinggi kasus sebelumnya dimana aku yakin kunciku ketinggalan di kantor, aku menyimpulkan bahwa tempat yang paling mungkin adalah gedung tempat kelas bahasa Belandaku diadakan. Kali ini, memang peluang bahwa kuncinya mungkin jatuh di jalan sepanjang antara gedung tempat kelas bahasa Belanda dan gedung kantorku lebih besar sih.

Ah, bagaimanapun, tetaplah aku menuruti apa yang model peluangku katakan. Jadilah aku pergi ke service desk di gedung tempat kelas bahasa Belandaku dan bertanya jika sehari sebelumnya atau di pagi harinya ada seseorang yang menemukan kunciku sepedaku (aku deskripsikan penampakan kunciku seperti apa). Dan ternyata beneran ada yang menemukannya loh!! Huahaha๐Ÿ˜† .

Senang deh rasanya bahwa model peluangku tepat (huahaha๐Ÿ˜† ) dan aku kembali mendapatkan kunciku jadi aku nggak perlu membuat duplikatnya deh. Btw, belajar dari pengalamanku sebelumnyaย dimana aku kehilangan kunci sepedaku juga, aku memisahkan dua kunci yang aku punya dan satu aku simpan di rumah sebagai kunci cadangan. Makanya aku merasa lega banget bahwa aku belajar dari kesalahanku waktu itu dan mengantisipasi kejadian ini dengan baik!๐Ÿ˜€

Btw, tapi tetap aja sih, minggu ini kok aku agak aneh ya?

8 thoughts on “#1297 – Not Again…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s