Posted in Life in Holland, Zilko's Life

#1290 – A Letter from the Municipality

ENGLISH

It is common to receive a letter or email from a company whose service we have just used about a questionnaire regarding their service, asking how satisfied we are with their service and how they can improve. But what if we get a similar letter from: THE CITY WE LIVE IN!?!?!?😯

So, some time ago, after getting back from work, I checked my mailbox and found a letter from the municipality. And when I opened it, I found this:

A letter from the cityhall
A letter from the cityhall

Well, it was (obviously) in Dutch but it basically said that (in the first paragraph): “The municipality would like to know how do you find living in Delft. The more information that we have here, the better we can serve the city. You are one of the young Delft residents that we would like to do this research with“.

I mean, WOW!! Isn’t it?😯

Here is one of the example of the questions that they asked:

The questionnaires
The questionnaire

It was asking what my opinion regarding the accessibility within the city, whether the general one, with car, with bicycle, with foot, or with public transport.

Wow! Such a responsible municipality!πŸ™‚

BAHASA INDONESIA

Wajar kalau kita menerima surat atau email dari sebuah perusahaan yang mana jasanya baru kita gunakan yang isinya sebuah kuesioner mengenai servis mereka, menanyakan seberapa puaskah kita dan apa yang bisa mereka perbaiki/tingkatkan. Nah, tapi kalau menerima sebuah surat serupa dari: KOTA DIMANA KITA TINGGAL!?!?!?😯 Sesuatu banget dong ya!

Jadi, beberapa waktu yang lalu, ketika baru saja pulang dari kantor, aku mengecek kotak suratku dan disana ada sebuah surat dari pemerintah kotamadya. Ketika suratnya aku buka, isinya seperti ini:

A letter from the cityhall
Sebuah surat dari balai kota

Ya, (tentu saja) suratnya dalam bahasa Belanda tetapi intinya sih begini isinya (paragraf pertama): “Pemerintah kotamadya ingin mengetahui bagaimana pendapat Anda mengenai kehidupan di Delft. Semakin banyak informasi yang kami dapatkan disini, semakin baik pula pelayanan kami. Anda adalah salah satu dari penduduk muda Delft yang kami pilih untuk survey ini“.

Maksudku, WOW!! Iya nggak sih?😯

Inilah salah satu contoh pertanyaan yang mereka tanyakan:

The questionnaires
Kuesioinernya

Di pertanyaan ini, mereka bertanya bagaimana pendapatku mengenai aksesibilitas di dalam kota, baik itu secara umum, dengan mobil, dengan sepeda, dengan jalan kaki, atau dengan kendaraan umum.

Wow! Beneran sebuah pemerintah kota yang bertanggung-jawab banget ya!πŸ™‚

16 thoughts on “#1290 – A Letter from the Municipality

  1. Hebat banget.. patut buat ditiru yak..

    Btw difikir fikir pemerintah kita gak perlu sebenarnya mengadakan.studi banding.. ambil aja ide segar dari membaca artikel seperti blogger yang ada di LN.. udah cukup kok.. tinggal implementasinya aja disesuaikan dengan kondisi dilapangan..

    1. Iya Niee. Gak harus ditiru semuanya kan (bikin kuesioner misalnya), misalkan setidaknya semangatnya yang ditiru (mau memberikan pelayanan yang terbaik bagi masyarakat) kan juga sudah oke tuh, heheheπŸ˜€ .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s