Posted in PhD Life, Zilko's Life

#1287 – Story from My Wednesday

ENGLISH

Based on the list of things that I had to do on Wednesday, I knew Wednesday would be a very busy day for me,๐Ÿ˜† .

Den Haag & Martabak Manis

In the morning, I had to go to Den Haag to take care of something (well, I am going to be mysterious here by not stating the thing that I needed to take care of๐Ÿ˜Ž *well, as if people care๐Ÿ˜› * ). But the bottomline is, I had to go to Den Haag in the morning. And while I was in the city, I stopped by at the Orientalmarkt also to buy some stuffs. After that, I stopped at an Asian fast food restaurant (which also sold some Asian snacks) and I decided to buy a martabak manis (sweet “martabak” (“martabak” is an Indonesian cake)). The martabak manis was good though, even though I think it would have tasted much better if it was warm, hahaha๐Ÿ™‚

But still efficient!

Knowing that I had to spend like half a day in Den Haag in the morning while there were a lot of stuffs to do, I thought I would have to stay late in my office on Wednesday. So that is why I cooked my dinner early and brought it to my office (well, of course I could have just gone to the cafetarias in the university that also served dinner, but that would have taken more time as opposed to having my own meal in my office๐Ÿ˜‰ ).

But in the end, I finished everything I planned for Wednesday before 17:00. On top of that, I also had the time to finish some works that were originally planned to be done on Thursday morning!๐Ÿ˜ฏ And still all were finished before dinner time!๐Ÿ˜ฏ Wow, I guess I was really on fire on Wednesday! Hahaha๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜† .

A piece of martabak manis I bought in Den Haag on Wednesday
A piece of martabak manis I bought in Den Haag on Wednesday

BAHASA INDONESIA

Berdasarkan daftar hal-hal yang harus aku kerjakan di hari Rabu, aku tahu bahwa hari Rabu akan menjadi hari yang menyibukkan bagiku๐Ÿ˜† .

Den Haag & Martabak Manis

Di pagi harinya, aku harus pergi ke Den Haag untuk mengurus sesuatu (ah, mau sok misterius ah ceritanya dengan cara tidak menyebutkan urusan apa di Den Haag๐Ÿ˜Ž *ya kayak ada yang peduli aja๐Ÿ˜› * ). Tapi intinya adalah, aku harus pergi ke Den Haag di pagi hari. Dan mumpung aku berada di kotanya, aku mampir di Orientalmarkt sekalian untuk membeli barang-barang. Setelahnya, aku mampir di sebuah restoran fast food masakan Asia (yang juga menjual snack-snack dari Asia pula) dan aku memutuskan untuk membeli martabak manis loh. Iya, disini ada yang jualan martabak manis juga loh, nyahahaha๐Ÿ˜† . Martabak manisnya enak juga sih, walaupun menurutku sih bakal lebih enak lagi kalau masih hangat ya, hahaha๐Ÿ™‚ .

Tapi masih efisien!

Karena sudah tahu praktis setengah hari akan habis di Den Haag pagi harinya sementara ada banyak banget kerjaan yang harus diselesaikan, awalnya aku menduga aku harus melemburkan diri di kantor gitu deh di hari Rabu. Makanya paginya aku sekalian masak buat makan malam dan membawa bekal ini ke kantor (ya, bisa aja sih sebenarnya aku pergi ke kantin di kampus yang juga menjual menu makan malam, tapi pergi ke kantin kan bakal memakan waktu lebih banyak daripada kalau makan bekal sendiri di kantor๐Ÿ˜‰ ).

Tetapi akhirnya, aku berhasil menyelesaikan semua pekerjaan yang aku alokasikan untuk hari Rabu sebelum jam 17:00 loh. Ditambah lagi, aku masih sempat menyelesaikan pekerjaan yang awalnya aku alokasikan untuk dikerjakan di hari Kamis pagi!๐Ÿ˜ฏ Dan masih bisa selesai sebelum waktu makan malam!๐Ÿ˜ฏ Wow, kayaknya kemarin aku lagi on fire banget ya! Hahaha๐Ÿ˜Ž๐Ÿ˜† .ย 

10 thoughts on “#1287 – Story from My Wednesday

    1. iya, ada martabak juga disini, huahaha๐Ÿ˜† . Nggak tahu deh menteganya pakai merk apa๐Ÿ˜› Tapi whijsman memang kedengeran nama Belanda banget ya, huahaha๐Ÿ˜†

  1. Lo terjadwal gitu ya zil pekerjaannya.. kalau aku udah gak ada jadwal punyanya cuma target. jadi ya kalau mepet terpaksa lembur.. itupun dirumah gak mau dikantor.. hihihi

    1. Iya, mau gak mau mesti terjadwal Niee soalnya ada deadline dan kewajiban yang tergantung jadwal juga kan (ngajar maksudnya, dan rapat, dll๐Ÿ˜› ). Jadi mesti tersusun biar semuanya selesai runut dan tepat waktu๐Ÿ˜€ . Beginipun kadang juga mau gak mau harus lembur juga sih, hahaha๐Ÿ˜†

  2. Hi! I’m just curious, where were you able to find martabak in Den Haag? It’s so hard to come by! Thanks๐Ÿ™‚

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s