Posted in General Life, Zilko's Life

#1266 – Weekend Story

ENGLISH

Saturday was quite a day full of activity for me. So my roommates and I decided to go to Blokker to buy some stuffs for the apartment, like some garbage bins, cleaning stuffs, lighter, etc. Luckily, the apartment is so close to a lot of stores and a mall (quite the opposite of my older apartments which were much closer to the university but further away from the stores). Btw, by “a mall”, don’t think of it as like a mall in Indonesia (or Jakarta) though, lolπŸ˜† . The mall in Delft (there is only one mall in Delft) is a very “simplified” version of a mall. It is not so big and only has one floor, haha…

Anyway, after buying all the stuffs in the list, I went to Den Haag (by myself). Another thing that I like about my new apartment is that it is located very close to the tramline that connects Delft and Den Haag. So I can be lazy and just take the tram to go to Den Haag instead of having to go to the train station and take the train from there (even though the tram is much slower and costs more than train actually).

In Den Haag, the first thing that I did was to get my hair cut. After that, I just went around to some of the stores in the city centre. In the end, while my original intention was to look at some suits or long shorts (if there were nice ones that were on good price, I would buy, hahaπŸ˜† ), in the end I bought a jacket and some shorts, haha…

Sunday was a much relaxing day for me. I was, apparently, so exhausted that I had a 3 hour nap in the afternoon😐 . In the evening though, I kinda felt the guilty pressure so I went biking around Delft for 1 hour and 40 minutes for a total distance of 25 km (based on Google Map), haha.

BAHASA INDONESIA

Sabtu adalah hari yang cukup penuh aktivitas juga bagiku. Jadi ceritanya roommates-ku dan aku memutuskan untuk pergi ke Blokker untuk membeli beberapa barang-barang buat apartemen, seperti keranjang sampah, bahan buat bersih-bersih, lighter, dll. Untungnya, apartemennya berlokasi dekat dengan banyak toko-toko dan sebuah mall loh (agak berlawanan dengan apartemenku sebelumnya yang jauh lebih dekat ke universitas tetapi agak jauh dari area pertokoan). Btw, yang kumaksud dengan “mall”, Β jangan dibayangkan seperti mall-mall di Indonesia (atau Jakarta) gitu ya, huahahaπŸ˜† .
“Mall”-nya Delft (hanya ada satu mall di Delft) itu adalah sebuah versi amat sederhana dari mall. Ukurannya nggak besar dan hanya ada satu lantai gitu deh, haha…

Anyway, setelah membeli barang-barang di daftar, aku pergi ke Den Haag (sendirian). Oh ya, satu hal lain yang aku suka dari apartemenku adalah lokasinya yang dekat dengan jalur tram yang menghubungkan Delft dan Den Haag. Jadi bisa deh aku bermalas-malasan dan naik tram aja ke Den Haag-nya dan tidak harus pergi ke stasiun kereta dan naik kereta dari sana (walaupun tram lebih pelan dan harga tiketnya lebih mahal daripada kereta sih sebenarnya).

Di Den Haag, yang pertama kali kulakukan adalah potong rambut. Setelahnya, aku berkeliling lihat-lihat pertokoannya gitu deh di pusat kita. Pada akhirnya, walaupun sebenarnya tujuan awalnya adalah ingin melihat-lihat atasan jas atau celana pendek 3/4 gitu (kalau ada yang bagus dan lagi di-sale, ya oke aja lah ya dibeli, hahaπŸ˜† ), kok akhirnya aku malah beli jaket dan beberapa celana pendek ya, haha…

Minggu adalah hari yang lebih merilekskan bagiku. Ternyata aku merasa lelah sekali sampai-sampai siangnya aku ketiduran tidur siang selama 3 jam loh😐 . Tetapi, malamnya aku jadi merasa cukup bersalah dan jadilah aku bersepeda berkeliling Delft selama 1 jam 40 menit dan jarak total yang ditempuh adalah 25 km (berdasarkan Google Map), haha.

6 thoughts on “#1266 – Weekend Story

    1. Yoi, lokasinya memang enak bener. Cuma agak lebih jauh dari kampus dibandingin yang sebelumnya sih. Tapi overall masih oke lah, heheheπŸ™‚ .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s