Posted in General Life, Zilko's Life

#1264 – Welcoming August

ENGLISH

Check Out

My contract with my old apartment was valid for a one year period. Because last year I started the contract on August 1st, the contract was valid until July 31st, which was yesterday. So yesterday morning I had to return the keys to the apartment management’s office.

There was just a small problem though. They forgot to send someone to inspect my apartment before yesterday; or maybe they did not forget but the guy who was supposed to go simply did not go. Well, that’s not important. The point is, because noone had inspected the apartment, they could not give me back my deposit money yesterday. So now I must wait. Well…๐Ÿ™„ .

Halloumi

Anyway, in a party that I went to last year, I really liked the cheese my friend fried. I found out that it wasย halloumi cheese; cheese that has very high melting point (higher than frying oil’s boiling point) that we can just fry and it will not melt. And ever since, I have wanted to buy one myself; but as always, somehow I kept forgetting doing so.๐Ÿ˜›

But finally, yesterday, like ten months later (huahaha๐Ÿ˜† ), I went to a Turkish shop (my friend told me she bought it in a Turkish shop) and bought the halloumi cheese myself. And for yesterday’s dinner, obviously I fried the halloumi; the first time ever I cooked with it! Hahaha๐Ÿ˜† . It was very nice, even though I think I fried it a little bit too long. Two or three minutes faster, it would have been much better. But still, not bad for the first trial, hahaha…

Masterchef Australia

Speaking of Masterchef Australia this year, this week has been one of the worst week ever this season (for me). As I said two weeks ago, my favorite this year out of the top 10 that time were Vern, Noelene, and Neha. Well, because Samira won the come back challenge and returned to the competition the week later, so after that I had four favorites after her return.

This week, two contestants would be eliminated. On the first elimination, the bottom three of the previous day’s challenge were Vern, Neha, and Rishi and they would have to face a pressure test and the worst performer would go home. But because Rishi had an immunity pin and he decided to use it (which was a very logical move, btw), the fourth worst performer on that challenge would have to substitute him. And guess who was the fourth worst performer? Noelene. Daaaamn!๐Ÿ˜ฆ So it was a lock that one of my favorites would be eliminated on the first elimination. And in the end, Neha got eliminated.

On the second elimination, the losing team of the team challenge held the previous day, as usual, would have to face elimination. The losing team consisted of Daniel, Lynton, Lucy, Christina, and Vern. And guess what? In the end, Vern got eliminated.๐Ÿ˜ฆ

Damn it! In one week, I lost two of my favorites!๐Ÿ˜ฆ But well, for Masterchef Australia, I have never had the same “wave length”, seemingly, with the judges anyway. I mean, out of the two seasons that I watched in entirety (2011 and 2012), none of the winner was actually my favorite, hahaha๐Ÿ˜† .

Good bye, my old apartment. Btw, the floor was wet because I just finished mopping it when this picture was taken.
Good bye, my old apartment. Btw, the floor was wet because I just finished mopping it when this picture was taken.
One pack of halloumi cheese
One pack of halloumi cheese
Fried halloumi
Fried halloumi

BAHASA INDONESIA

Check Out

Kontrakku dengan apartemen lamaku berlaku untuk periode satu tahun. Karena tahun lalu aku memulai kontrakku tanggalย 1 Agustus, kontrakku kali ini berlaku hingga tanggal 31 Juli, alias kemarin. Jadilah kemarin pagi aku harus mengembalikan kunci-kuncinya ke kantor manajemen apartemennya.

Ada satu masalah kecil sih. Jadi ceritanya mereka lupa untuk mengirim orang untuk menginspeksi apartemenku sebelum kemarin; atau mungkin mereka sebenarnya nggak lupa tapi si petugas yang seharusnya menginspeksi itu nggak pergi menginspeksi gitu. Ya, nggak penting sih siapa yang lupa. Intinya adalah, karena belum ada yang menginspeksi apartemenku, mereka nggak bisa mengembalikan uang depositku kemarin dong. Jadilah sekarang aku harus menunggu…๐Ÿ™„ .

Halloumi

Anyway, di sebuah partyย tahun lalu, aku suka banget keju yang digoreng oleh temanku. Singkat cerita, aku diberi tahu bahwa keju yang dipakai adalah kejuย halloumi; keju yang titik cairnya amat tinggi (lebih tinggi daripada titik didihnya minyak goreng) sehingga bisa kita goreng biasa gitu dan kejunya tidak akan meleleh. Dan semenjak waktu itu, aku sudah ingin banget membeli sendiri kejunya loh; tetapi kayak biasa deh, selalu aja kelupaan๐Ÿ˜› .

Tetapi akhirnya, kemarin, yang mana artinya sekitar sepuluh bulan kemudian (huahaha๐Ÿ˜† ), aku pergi ke toko Turki (temanku bilang dia membelinya di toko Turki gitu) dan akhirnya membeli keju halloumi loh. Dan untuk makan malam kemarin, tentu saja aku menggoreng keju halloumi-nya; pertama kalinya aku memasak dengannya! Hahaha๐Ÿ˜† . Rasanya enak juga loh, walaupun rasanya aku menggorengnya agak kelamaan sih. Dua atau tiga menit lebih singkat, seharusnya bakalan lebih baik. Ah, tapi tetap oke lah ya karena kan ini pertama kali, hahaha…

Masterchef Australia

Ngomongin Masterchef Australia tahun ini, minggu ini adalah minggu terburuk di musim ini loh (bagiku sih). Seperti yang aku bilang dua minggu yang lalu, favoritku tahun ini dari top 10 waktu itu adalah Vern, Noelene, dan Neha. Ya, karena Samira kemudian memenangi kompetisi untuk come back dan akhirnya masuk lagi satu minggu kemudian, setelahnya aku jadi memiliki empat favorit deh.

Minggu ini, dua kontestan akan tereliminasi. Di eliminasi pertama, tiga terbawah dari tantangan yang diadakan sehari sebelumnya adalah Vern, Neha, dan Rishi dan mereka harus menghadaiย pressure testย dimana yang tampil paling buruk akan pulang. Tapi karena Rishi memiliki pinย immunityย dan ia memutuskan untuk menggunakannya (sebuah pilihan yang logis banget, btw), yang terburuk keempat di tantangan sebelumnya itu harus menggantikan Rishi. Dan siapakah yang terburuk keempat itu? Noelene. Siaaaal!๐Ÿ˜ฆ Jadi sudah pasti deh salah satu favoritku akan tereliminasi di eliminasi pertama. Dan pada akhirnya Neha yang tereliminasi.

Di eliminasi kedua, tim yang kalah di tantangan tim seharu sebelumnya, seperti biasa, akan menghadapi babak eliminasi. Tim yang kalah beranggotakan Daniel, Lynton, Lucy, Christina, dan Vern. Dan bagaimanakah hasilnya? Pada akhirnya, yang dieliminasi Vern dong.๐Ÿ˜ฆ

Sialan! Dalam satu minggu, dua favoritku tereliminasi!๐Ÿ˜ฆ Ah, tapi kalau dipikir-pikir, di Masterchef Australia memang sepertinya aku jarang sekali “sepikiran” sama para jurinya juga sih. Maksudku, di dua musim belakangan yang aku ikuti secara keseluruhan (2011 dan 2012), pemenangnya selalu bukan favoritku loh, hahaha๐Ÿ˜† .

17 thoughts on “#1264 – Welcoming August

    1. Kejunya setengah keras gitu๐Ÿ˜€ Enak banget dimakannya kalau digoreng. Bentuknya jadi kayak nugget gitu kan, huahaha๐Ÿ˜† . Rasanya asin, dan sepertinya sih bisa jadi keasinan bagi mereka yang kurang suka rasa asin.๐Ÿ˜€

    1. Yang di foto ini aku menggorengnya agak kelamaan Bu jadi pas digigit nggak melar soalnya jadi padat gitu. Ibaratnya kayak tahu yang digoreng agak kelamaan. Kan jadi keras crispy gitu. Tetap enak juga sih, muahaha๐Ÿ˜† . Tapi kalau kejunya digorengnya agak lebih cepat, pas digigit bisa pas gitu, melar dikit, hehehe๐Ÿ˜€ .

  1. I really loved Rishi, but the others you mentioned were all talented too. There’s been a few upsets over the years (people getting eliminated on silly technicalities and so on- like Marion in season 2… and Cleo in season 3). Still, I love MCA!

    1. The “problem” with MCA is that it is a show about cooking and there is no way the audience can make judgment based on the taste of the cooking; while one important factor the judges consider when making their decision is, of course, the taste. So that is why sometimes I find it hard to be on the same page with the judges! Lol๐Ÿ˜† . But still, I agree, it is a very good and entertaining show as a whole๐Ÿ˜‰

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s