Posted in Miscellaneous

#1202 – Holland ≠ The Netherlands

ENGLISH

I have heard (and read) many people use the words “Holland” and “the Netherlands” interchangeably as if the two words are equivalent. However, they are not.

The name of the country is the Netherlands, which consists of twelve provinces. Two of them are Noord-Holland (North Holland) and Zuid-Holland (South Holland). Hence, the name “Holland” refers to only two of these provinces, instead of the whole country. It is understandable though that “Holland” is often used to represent the country, as most of the country’s activities are located in these two provinces.

Holland and the Netherlands
Holland and the Netherlands

So in the map above, the whole thing is the Netherlands while Holland is only the orange colored part of the country.

Beyond that, the Netherlands is part of the Kingdom of Netherlands, which rules three other countries in the Caribbean: Aruba, Curaçao, and Sint-Maarten.

Anyway, so here is a video that I found some time ago that explains all these things.🙂 Enjoy🙂

p.s: Because I live in Delft now, I can say I live in Holland because Delft is located in the province of Zuid-Holland🙂 .

p.s (part 2): Speaking of Sint-Maarten, Sint-Maarten is probably the place in the Caribbean that I would really like to go, the most. The reason is the presence of Princess Juliana International Airport (SXM) (named after Queen Juliana of the Netherlands😀 ) whose location is super cool! And I read that because I have a Dutch residence permit, I need no visa to go there! But why is the plane ticket so expensive (there is direct flight from Amsterdam)??😥 (well, obviously since it is far away in the Caribbean, lol😆 ).

BAHASA INDONESIA

Aku lumayan sering mendengar (dan membaca) banyak orang menggunakan kata “Holland” dan “Belanda” (“the Netherlands” dalam bahasa Inggris, atau ‘Nederland” dalam bahasa Belanda) dengan bergantian, seakan-akan keduanya ekuivalen (sama). Namun, sebenarnya kedua tidak sama loh.

Nama negaranya adalah Belanda, yang terdiri atas dua belas provinsi. Dua di antaranya adalah Noord-Holland (Holland Utara) dan Zuid-Holland (Holland Selatan). Nah, makanya nama “Holland” itu hanya merujuk kepada dua provinsi ini, bukannya keseluruhan negaranya. Ibaratnya seperti mau merujuk negara Indonesia dengan nama Bali. Memang bisa dimaklumi sih mengapa nama “Holland” sering digunakan untuk merepresentasikan keseluruhan negaranya, karena aktivitas negara ini sebagian besar ya berada di kedua provinsi ini.

Holland and the Netherlands
Holland dan Belanda

Jadi, di peta di atas ini, kesemuanya adalah Belanda sementara Holland hanyalah bagian dari peta yang berwarna oranye.

Lebih jauh dari itu, Belanda adalah bagian dari Kerajaan Belanda, yang mana mencakup tiga negara lain di Karibia: Aruba, Curaçao, dan Sint-Maarten.

Anyway, berikut sebuah video (dalam bahasa Inggris) yang kutemukan beberapa waktu yang lalu yang menjelaskan kesemua hal ini.🙂 Enjoy🙂

p.s: Karena sekarang aku tinggal di Delft, aku bisa berkata bahwa aku tinggal di Holland karena Delft berlokasi di Provinsi Zuid-Holland🙂 .

p.s (bagian 2): Ngomongin Sint-Maarten, Sint-Maarten mungkin adalah tempat di Karibia yang paling ingin aku datangi deh. Alasannya adalah keberadaan Bandar Udara Internasional Princess Juliana (SXM) (dinamai setelah Ratu Juliana-nya Belanda :D) yang lokasinya keren banget! Dan baca-baca sih karena aku memiliki izin berdiam (residence permit) di Belanda, aku bisa kesana tanpa visa loh… . Cuma kok tiket pesawatnya mahal ya (padahal ada loh penerbangan langsungnya dari Amsterdam)??😥 (iya lah kan jauh gitu di Karibia, huahaha😆 ).

22 thoughts on “#1202 – Holland ≠ The Netherlands

  1. ooohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh…( panjang ), baru tau nih ko…kirain sama. hahahha…..karibia? kedengarannya asikk yahhh…ditunggu deh postingannya kalo jadi kesana

    1. Hahaha, iya, banyak yang salah kaprah soalnya😀 . Karibia sih masih sekedar di angan-angan aja. Habis tiket pesawatnya mahal euy, buat pp lebih mahal daripada tiket ke Asia yang promo, hahaha😆 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s