Posted in General Life, Zilko's Life

#1187 – A Farewell and Vegetarian

ENGLISH

A Farewell

People come and go in life. That is a reality that noone, I think, can ever escape from. And last week I had to say farewell to one of my professors, Remus, because he is moving, for good, to Norway (and his family (wife and kids) also relocate there).

Last Wednesday, a farewell party to all people who know him in the university was held in the Sport Center cafe. Well, for my PhD, I don’t officially work with Remus anymore because we are in different groups within the department. But we used to work together for my Master thesis project. He was even one of the professors who provided me the opportunity to present my work in Norway last June. And so I am very thankful for him for that.

So, I want to say good luck to Remus and his family in their new place and life in Norway! I do want to keep in touch🙂

Vegetarian

Anyway, moving on to the next topic, as I said last week, I was trying to be a vegetarian for one week last week. How did it go? Well, it went much better than I expected since I did survive the whole week!😯 Honestly, I thought it would not last and I would give up at some point. The biggest obstacle, I thought, would be the farewell in the Sport Center because if they did not have vegetarian menu, it was basically over. But it turned out they had a vegetarian menu that day (though with cheese; but as I said, I still allowed myself to consume dairy products to some extent). So it was still on track after the party.

And how was it? Do I feel any difference after going vegetarian for one week? Hmm, honestly, I don’t think I feel that much different, health-wise. I don’t know, maybe there are some benefits that I gained that I do not really feel. But I just feel the same. At times it was even kinda frustrating because I was longing for meat, huahaha😆 . But I was able to shut myself up and tried to be on track. So, the conclusion is, it is indeed very difficult to switch to become a vegetarian, hahaha😆 .

Anyway, here are some pictures of the vegetarian meals that I had during the week.

BAHASA INDONESIA

Sebuah Perpisahan

Orang datang dan pergi dalam hidup ini. Ini adalah sebuah realita yang mana tidak seorang pun, aku rasa, bisa hindari. Dan minggu lalu aku harus mengucapkan perpisahan dengan salah seorang profesorku, Remus, karena ia akan pindah for good ke Norwegia (bersama keluarganya (istri dan anak-anaknya) juga).

Hari Rabu lalu, sebuah pesta perpisahan dengan semua orang yang dikenalnya di universitas diadakan di kafe di Sport Center. Yah, di posisi PhD-ku ini, secara resmi aku tidak bekerja bersama Remus lagi karena kami berada di grup yang berbeda di departemen ini. Tapi dulu kami sempat bekerja-sama untuk proyek tesis Master (S2)-ku. Ia bahkan salah seorang profesor yang memberiku kesempatan emas untuk mempresentasikan pekerjaanku di Norwegia Juni tahun lalu loh. Dan makanya aku merasa amat berterima-kasih kepadanya karena itu.

Nah, aku ingin mengucapkan semoga sukses bagi Remus dan keluarganya dalam menempuh kehidupan baru mereka di Norwegia! Tentu saja aku berharap agar kami tetap menjaga hubungan satu sama lain🙂

Vegetarian

Anyway, berpindah ke topik selanjutnya. Seperti yang kubilang minggu lalu, aku mencoba untuk menjadi seorang vegetarian selama satu minggu minggu lalu. Bagaimanakah akhirnya? Yah, ternyata semuanya berjalan lebih baik daripada sangkaanku lho karena aku berhasil melakoninya sepanjang minggu!😯 Jujur ya, awalnya aku menyangsikannya dan aku akan menyerah gitu di satu titik. Halangan terbesarnya, aku kira, adalah pesta perpisahan di Sport Center itu karena kalau mereka tidak menyediakan menu vegetarian, pada dasarnya langsung gagal kan niatku itu. Tapi ternyata hari itu mereka menyediakan menu vegetarian loh (walaupun masih pakai keju sih; tapi seperti yang kubilang, toh aku masih mengizinkan diriku memakan produk susu-susuan dalam takaran tertentu). Jadilah semuanya masih berjalan dengan mulus setelah pestanya.

Dan bagaimanakah hasilnya? Apakah aku merasa ada yang berbeda setelah mencoba menjadi vegetarian selama seminggu? Hmm, jujur, kok aku tidak merasa ada yang berbeda ya, dari segi kesehatan, huahaha😆 . Nggak tahu sih, mungkin ada beberapa keuntungan yang aku alami namun tidak aku rasakan. Tapi rasanya sama aja kok. Hanya saja kadang-kadang memang agak menyebalkan karena aku jadi merasa ingin makan daging gitu, huahaha😆 . Tapi aku masih bisa menahan diri dan tetap tidak goyah. Jadi, kesimpulannya adalah, memang sangat sulit lho untuk menjadi seorang vegetarian, hahaha😆 .

Anyway, di atas aku unggah juga beberapa foto makanan vegetarian yang aku makan selama seminggu itu.

22 thoughts on “#1187 – A Farewell and Vegetarian

    1. Iya dong, kan mesti dibikin enak Na, hehehe🙂 Aku juga beberapa kali kalau makan di kantin kampus pesennya salad kok. Tapi salad disini kan enak, hahaha😀 .

    1. Iya, susah banget! Di pertengahan gitu rasanya pengen banget makan daging! hahaha😀 Sementara stop dulu deh. Lumayan lah bisa bertahan seminggu, hahaha. Nanti mungkin kapan nyoba lagi deh, tapi ntah kapan, huahaha😆

    1. Berarti akunya yang jago masak ya, hahaha😛 . Iya, susah memang mulainya🙂 Kalau masak sendiri mungkin lebih mudah ya karena kalau di rumah dibuat situasi nggak ada daging gitu kan ya mau nggak mau nggak pakai daging kan, hehehe🙂

  1. Does egg count as veg food? I’ve wanted to be vegetarian since years ago, but given that it’s very hard here, especially where I live, to get vegetarian food, and the constant urge to eat meat everyday, I’ve never succeeded even once😦

    1. There are several types of vegetarian, in the sense what ones allow themselves to (or not to) eat. I chose one of the lightest one for myself since I wanted to do it for a stretch of time; so it should not be that extreme for first. And that is why I let myself have eggs and dairy products to certain extent🙂 .

      I know! I think it would have been much easier if we cooked our own food, so we would have had more control of what we are eating, right?🙂

    1. Hahaha, satu minggu percobaan udah cukup deh Dev. Sekarang balik biasa lagi, hahaha😀 . Ntar kapan-kapan kalau pas ada niat baru nyoba lagi, hahaha😆 .

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s