#1158 – Early Week Story

ENGLISH

Yes, it was snowing on Monday morning. But obviously life went on normally and didn’t just “stop” because of the snow, hahaha.

As I said last week, there would be an office restructurization this week. And this restructurization took place earlier this week. Well, on Monday and Tuesday to be precise. What kind of restructurization precisely? Well, it was literally office restructurization where they moved and rearranged the office rooms for some people (including me).Β In short, I got my new office. Still in the same building, still on the same floor, but it was just a different room. This also meant that I got new office roommates. Now there are four of us occupying the same room. In my old office room, even though it was meant for three people, it was only occupied by myself and one other colleague.

The thing was, due to this restructurization, I could not work in my office. They already disassembled my computer on Monday and would move it just on Tuesday and reassemble it in my new office. Okay, good, just at the time where I had a lot to do (I mean, I had several things in my mind I would like to do in the beginning of this week). Well, I could work with my laptop though (which I ended up doing) but it wouldn’t be that efficient because most of the data I needed was in my office computer. Ah, but there was nothing I could do about it anyway, hahaha…

Speaking of which, today is December 5th, or widely known as the Sinterklaasdag (or the Sinterklaas Day) in the Netherlands. Normally we would all get chocolate or presents from “Sinterklaas” (like my roommate from another faculty showed me his present from Sinterklaas last night which was a giant chocolate). However, due to this restructurization, it seems that this thought is slipped out from their mind and, so far, there is still no chocolate or gift *sigh* 😦 , hahaha πŸ˜› .

BAHASA INDONESIA

Ya, memangΒ bersalju diSenin pagi. Tapi tentu saja dong kehidupan ini teruslah berlanjut dan nggak “berhenti” hanya karena salju, hahaha.

Seperti yang kusebutkanΒ minggu lalu, akan ada restrukturisasi kantor minggu ini. Dan restrukturisasi ini berlangsung awal minggu ini. Yah, di hari Senin dan Selasa tepatnya. Restrukturisasi semacam apa sih maksudnya? Ya restrukturisasi dalam artian sebenarnya gitu dimana mereka memindahkan dan menata ulang kantor-kantornya beberapa orang (termasuk aku). Singkatnya, aku mendapatkan sebuah kantor baru. Masih di gedung yang sama, masih di lantai yang sama, hanya berbeda ruangan saja. Ini juga berarti aku mendapatkan beberapa rekan sekantor yang baru. Ya, sekarang dalam satu kantor jadi ada empat orang deh. Di ruang kantorku yang lama, walaupun kantornya didisain untuk tiga orang, waktu itu hanya aku dan satu orang kolega lain yang menempati ruangan itu.

Masalahnya adalah, karena restrukturisasi ini, aku jadi nggak bisa bekerja deh di kantor. Jadi komputerku kan sudah dilepasin gitu dan baru akan dipindahin ke kantorku yang baru di hari Selasa dan baru kemudian dipasang lagi. Oke, bagus ya, di saat ada banyak kerjaan kayak sekarang ini (maksudku, ada beberapa kerjaan yang ingin aku selesaikan di awal minggu ini). Bisa saja sih aku bekerja dengan laptopku (akhirnya memang begini sih) tetapi ini pun nggak akan efisien karena sebagian besar data yang kubutuhkan kan berada di komputer kantorku gitu. Ah, tapi ya mau bagaimana lagi kan, nggak ada yang bisa kuperbuat, hahaha…

Ngomong-ngomong, hari ini adalah tanggal 5 Desember, atau dikenal luas sebagai Sinterklaasdag atau Hari Sinterklas di Belanda. Biasanya sih kami mendapatkan coklat atau hadiah gitu dari “Sinterklaas” (kayak roommate-ku yang dari fakultas lain kemarin malam pamer dapat hadiah coklat raksasa dong). Namun, karena restrukturisasi ini, sepertinya ini jadi terlupakan sehingga, sejauh ini, nggak ada coklat atau hadiah gitu deh *sigh* 😦 , hahaha πŸ˜› .

Advertisements

16 thoughts on “#1158 – Early Week Story

  1. bebe' says:

    yaaaa… coba tungguin sampe besok Ko.. kali2 santanya dateng telat, kena macet *yakali* πŸ˜›
    Ugh emang paling ga enak ya kalo lagi ribet, trus komp ga bisa dipake.. Kalo aku mah tinggal sampe komputernya balik.. ahhahaha.. abis ga bisa dikerjain dari tempat lain T_T

    • zilko says:

      Ho oh, kali aja ya Be, huahaha πŸ˜† .

      Iya, nyebelin kan, pas lagi banyak yang mesti dikerjain gitu, hahaha. Iya, akhirnya juga aku tinggal sih, habisnya nggak bisa gimana-gimana juga kan, hmmm.

  2. Arman says:

    lucu ya kalo pas 5 desember dikasih coklat ya… πŸ™‚

  3. niee says:

    Emg rada bete tuh pas semangat mau ngerjain sesuatu eh terhalang sesuatu yg gak kita rencanakan..

    Aahh… soal cokelat aku mau juga dobg.. sampe ke pobtianak hr apa yak? hihihi :p

  4. ndutyke says:

    Jangan sedih ko. .nanti kalo lewat alfamart, kubelikan silverqueen deh. Hehehehe….

  5. ladeva says:

    Kenapa gak ngerjain di rumah aja tugasnya, Ko? πŸ™‚

  6. Tina Latief says:

    who is your roommate? hope it is a girl πŸ˜€
    btw, i have read two blogs which share snow season..
    really, i wanna get that season..
    cold, freezzzzzzzzz

    • zilko says:

      And why a girl??

      Yes, it has been snowing in Europe lately and it even has kinda been that bad that even some flights in and out of Schiphol are cancelled or delayed…

  7. yance says:

    kok kayak valentine yah bagi2 coklat? hihihii…st valentin kali namanya…bukan st.claus..

    • zilko says:

      Hahahaha, iya. Kalo di kantor seh biasanya bagi-bagi coklat gitu. Kalo di rumah anak-anak dah yang seneng soalnya kan dapat hadiah dari Sinterklaas, huahaha πŸ˜›

  8. […] This Wednesday was the Sinterklaasdag (Sinterklaas day) in the Netherlands. At that time, I mentioned that I still did not receive any present from Sinterklaas. I thought it was because of the office restructurization that took place earlier this week so it, somehow, slipped out from their mind. *Yes, I was expecting to get a present that much, lol * However, it turned out that the Sinterklaas came late in our office, huahaha . We got the present, which was a chocolate, on Thursday . Ah, thank you Sinterklaas! […]

  9. […] writing at the bottom. Well, I suppose it was an office-restructurization gift, as most of us had our offices moved on Monday and […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s