#1094 – New Place, Summer Break, and Humidity

ENGLISH

Due to my two recent trips to Norway and London, I haven’t got much time to write a little bit about my life lately, haha. So, before publishing the next part of the 2012 Norway Trip story, I will take a few moments to share a little bit of the updates…

New Place

My contract with my current apartment will end by the end of this month. I already mentioned it three months ago that this contract is non-renewable which means that I will have to find a new place after the contract ends. After trying to find one myself and was not really happy nor satisfied with the result while time was ticking at the same time (and I also had the plans to go on trips to Norway and London), I decided to go with a housing agency provided by the university.

I subscribed at their website about three weeks ago while I was in Norway. Finally, earlier this week, I just got a confirmation and earlier today I already booked my new place!! hehe πŸ™‚ Phew, I am so relieved right now. It is nice to have, at least, made certain of one of the things that were uncertain… . Even though I will only be able to stay at this new place for one year, it is okay for me as I plan to go with another housing agency to find me another place when this one year period ends. And for this one, I will start much much sooner πŸ™‚ .

By the way, yes, it means that I am planning on staying in the Netherlands after my graduation from this Master program. I plan to have my thesis defense this August which means that I will graduate quite soon. Why August and what will I do next? Hmm, I am keeping these stories for the (hopefully near) future as now is still not the time, yet, to write things down here, hehehe πŸ™‚ So, keep your eyes on!! πŸ™‚

Summer Break

Anyway, actually, the summer break has officially started here in TU Delft. Well, I did not really get the “hype” of the starting of the summer break though (I kinda did last year). Probably it was because I was not in Delft when the summer break started (I was in London at that time); or probably it was simply because I did not have the obligations to go to any classes anymore this quarter so that I had my “own” schedule which did not necessarily correlate to the exams and classes schedule, hmmm. So, the starting of the summer break was not something that was “big” for me as I still have works to do before my thesis defense in August.

Yet, the summer break atmosphere is, of course, apparent around the campus. It is much more relaxed and much less busy or crowded… . A lot of students are taking their break by going on trips or vacations somewhere. So, Delft is a bit of a less busy town now, hahaha.

Humid

It is summer now, and I can tell you, again, that Dutch summer is really humid. A bit like Indonesian climate, in a way. I played tennis with Nick a couple of days ago and just after about 90 minutes, we felt really tired. I mean, usually, of course we do feel tired after playing for 90 minutes, but not this tired. You know what I mean?? It was not that hot temperature-wise, so it must have been the humidity, hahaha… .

Anyway, tennis playing wise, I think I have found a little bit of a playing style that I like though. Theoretically, it may not be best-suited to clay (the tennis courts in my campus are all clay), but so far it has been working fine, hahaha πŸ™‚

BAHASA INDONESIA

Karena dua perjalananku baru-baru iniΒ ke NorwegiaΒ danΒ London, aku tidak memiliki banyak waktu untuk sedikit bercerita mengenai kehidupanku, haha. Jadi, sebelum mempublikasikan bagian selanjutnya dariΒ cerita perjalanan ke Norwegia ini, aku akan menggunakan waktu ini untuk sedikit bercerita mengenai kehidupanku akhir-akhir ini…

Tempat Baru

Kontrakku dengan apartemen yang sekarang akan berakhir akhir bulan ini. Sudah kusebutkanΒ tiga bulan yang laluΒ bahwa kontrak ini tidak dapat diperpanjang yang mana artinya aku harus mencari tempat baru setelah kontrak berakhir. Setelah berusaha mencari sendiri dan kurang puas dengan hasilnya sementara waktu juga semakin mepet (apalagi aku ada rencana pergi ke Norwegia dan London gitu kan), aku memutuskan untuk menggunakan jasa sebuah agen tempat tinggal gitu yang disediakan universitas.

Aku mendaftarkan diri di website-nya mereka sekitar tiga minggu yang lalu ketika aku berada di Norwegia. Akhirnya, awal minggu ini, aku mendapatkan konfirmasi dari mereka dan hari ini tadi aku sudah memesan tempatku yang baru!! hehe πŸ™‚ Fiuh, lega deh aku sekarang. Senang juga sudah setidaknya membuat satu hal yang sebelumnya masih tidak pasti menjadi pasti… . Walau aku hanya bisa tinggal di tempat baru ini selama setahun saja, tapi nggak papa lah ya karena untuk selanjutnya kan aku bisa menggunakan jasa agen yang lain untuk mencarikan tempat gitu setelah periode setahun ini berakhir. Dan untuk yang selanjutnya ini, aku akan mulai lebih awal deh πŸ™‚ .

By the way, ya, ini berarti aku memang berencana tinggal di Belanda setelah studi S2-ku ini selesai. Aku merencanakan sidang tesisku untuk diadakan di bulan Agustus ini yang mana artinya aku akan segera lulus. Kenapa bulan Agustus dan apa yang akan aku lakukan selanjutnya? Hmm, aku harus menyimpan cerita ini untuk yang akan datang nih (mudah-mudahan segera sih ya) karena sekarang ini masihlah belum merupakan waktu yang tepat untuk menuliskannya disini, hehehe πŸ™‚ Jadi, tunggu saja!! πŸ™‚

Liburan Musim Panas

Anyway, sebenarnya, liburan musim panas sudah secara resmi dimulai loh di TU Delft. Hmm, aku nggak terlalu merasakan “hype” dimulainya liburan musim panas sih (sementaraΒ tahun laluΒ iya). Mungkin ini karena aku sedang tidak berada di Delft ketika liburan musim panas ini dimulai (aku sedang di London waktu itu); atau mungkin karena aku tidak harus mengikuti kelas apa pun kuarter ini sehingga aku memiliki jadwalku “sendiri” yang mana tidaklah terlalu terikat dengan jadwal ujian dan kelas, hmmm. Jadi, dimulainya liburan musim panas ini bukanlah sesuatu yang “besar” deh untukku kali ini karena toh aku masih ada kerjaan untuk mempersiapkan sidang tesis bulan Agustus nanti.

Walaupun begitu, suasana liburan musim panas, tentu, sudah sangat terasa deh di sekitar kampus. Atmosfernya lebih santai dan lebih tidak sibuk ataupun ramai… . Banyak mahasiswa yang menggunakan waktu ini untuk bepergian kemana atau liburan kemana gitu. Jadilah Delft sekarang tidaklah terlalu sibuk, hahaha.

Lembab

Sekarang ini sudah musim panas kan, dan aku bisa bilang lagi deh bahwa musim panas di Belanda itu amatlah lembab. Agak mirip-mirip sama iklim di Indonesia gitu deh, di satu sisi. Aku bermain tenis dengan Nick dua hari yang lalu dan setelah 90 menit, kami merasa capek banget loh. Maksudku, biasanya setelah main 90 menit ya tentunya capek juga ya, tapi tidak secapek ini gitu. Ngerti kah maksudku?? Secara temperatur sebenarnya tidak terlalu panas sih, jadi kayaknya memang karena kelembabannya deh, hahaha… .

Anyway, ngomongin tentang main tenis, aku rasa aku sudah menemukan sebuah gaya permainan yang aku sukai deh. Secara teori, mungkin gaya ini tidak terlalu cocok untuk lapangan tanah liat sih (lapangan-lapangan tenis di kampusku semuanya tanah liat), tapi sejauh ini baik-baik saja kok, hahaha πŸ™‚

Advertisements

24 thoughts on “#1094 – New Place, Summer Break, and Humidity

  1. Arman says:

    selamat pindahan ya… πŸ˜€

    jadi abis ini bakal kerja atau lanjut S3 nih? kayaknya sih lanjut sekolah ya ko… πŸ™‚

  2. niee says:

    asyiiikkkk… zilkomah lama lama aja di belanda.. siapa tahu aku bisa nyusul kesana *amiieeennn πŸ˜€

    kapan kapan foto apartemannya dong ko πŸ˜‰

    • zilko says:

      Amiin, mudah-mudahan terkabul ya Nie, hehehe πŸ™‚

      Haha, iya, nanti aku pertimbangkan apakah mau difoto atau enggak, hahaha πŸ˜€

  3. ndutyke says:

    aku dukung keputusanmu untuk tetep di LN ko. drpd sumpek di Indonesia, hahaha…..

  4. ~Amela~ says:

    Jangan2 kak zilko dah kecantol cewek belanda ni, makanya betah banget di belanda *tebakan ngawur* *etapi sapa tau bener* *yaudahdeh nunggu cerita lanjutanx aj dh*

  5. bensdoing says:

    sudah aja stay trus disana…..ntar kalo negeri INA “sudah bener” baru pulang dech…. πŸ˜€

  6. Miftahgeek says:

    Agak mirip dengan saya, yang sebenarnya udah habis jatah nya pas awal Juni kemaren, tapi belom kebayar, untungnya masih bisa diperpanjang dan bisa dipending pembayaran nya :3

    • zilko says:

      Ah, untung banget tuh. Kalau saya, di kontrak awal memang ada kesepakatan tidak bisa diperpanjang. Jadi mau tidak mau ya mesti cabut deh akhir bulan ini, hehehe πŸ™‚

  7. nicil says:

    wah mau pindahan? kalo disana pindahan ada jasa angkutan pindahan gitu apa gimana? semoga tempatnya yang baru menyenangkan πŸ˜€

    • zilko says:

      Ada sih kayaknya, tapi mahal euy, hahaha πŸ™‚ Kadang bisa kita pinjam mobil boks-nya aja (trus nyetir sendiri), mungkin jadi agak lebih murah gitu deh, huahaha πŸ˜† . Amin, mudah-mudahan ya πŸ™‚

  8. […] I was kinda worrying about not being able to find a new apartment in time. You know, I have to leave my current apartment by the end of this month, which last month meant that I had to find a new one really soon. Norway […]

  9. […] I said two weeks ago, the summer break has (of course) started and even though I don’t really […]

  10. […] In fact, I will have my thesis defense on 15 August, 2012; which is in about two weeks from now. At this post, I did mention that I planned to stay here in the Netherlands and I already had in my mind on what […]

  11. […] so, as you all know, my contract at my now-old apartment ended on July 31st. Earlier in July, fortunately, I already got a new place to live for the next one year. And here I would like to […]

  12. […] to Europe) to not bring me a lot of stuffs. This was because it was definite that I would have to move to a new apartment within one year and I thought it would be more convenient if I did not own too much stuffs. So indeed they […]

  13. […] that is not all, I have started the apartment hunting process this week. As I said last year, I can only stay in my current nice apartment for a maximum period of one year, and this one year […]

  14. […] ago, I started doing apartment-hunting because the cotract with my current apartment will end by the end of this month. Actually, I have got the confirmation of my new upcoming apartment since around one month ago. It […]

  15. […] contract with my old apartment was valid for a one year period. Because last year I started the contract on August 1st, the contract was valid until July 31st, […]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s