Posted in General Life, Zilko's Life

#909 – Surprising Thought and Bike

ENGLISH

This Tuesday, I realized something scary. Here is the story, Monday evening I went to bed at 11 PM or so because I was already so sleepy. Btw, I find that now it is kinda funny in Europe. Once I was interneting in my apartment. I looked outside through my window and it was still bright, I thought it was still in the afternoon or se (at around 8 PM, since now in Europe, day is already longer than night). Then I saw my clock, and it was apparently already 10.15 PM!! I was shocked! hahaha. Anyway, so on Tuesday morning I got up at around 7 AM. And guess what thought was the first time which came up in my mind? This: “It is 7 AM now, ideal, it means I have been sleeping for 8 hours. Umm, but I will today have a long day in campus as I want to stay in the office all day long and stay late to study. If I get up now, I will have been ready by 9 AM. I will be too tired by the end of the day, and this afternoon when I am having a meeting with one professor to discuss the materials of the exam, I will potentially have been too tired and cannot concentrate well. I think now I have to take a little bit of more rest so that today will be more efficient!” O.o After that I just lied on my bed for another 40 minutes, but the motivation was not because I was too lazy to get up but for the work efficiency that day! I am surprised myself that work efficiency was my first thought getting up! haha…

Anyway, lately I felt a little problem with my bike😦 However, I don’t really understand that well the mechanics of a bicycle so I guess I have no other option than bring it to a workshop or something. However (again), now I am super busy with all the stuffs from campus, hiks😦, so many things to do and it seems to be never ending. So, I don’t have the time to bring it to the workshop this week, maybe next week.

This is how 9 PM looks like in Delft in May

BAHASA INDONESIA

Selasa ini, aku menyadari sesuatu yang mengerikan loh. Ceritanya begini, Senin malam aku tidur jam 11an kurang soalnya uda ngantuk. Btw, sekarang ini di Eropa lucu juga ya. Ceritanya kan aku lagi internetan di apartemen nih, ngeliat keluar masih terang gitu, kirain masih sore (jam 8an lah, kan di Eropa siang sekarang uda lebih panjang daripada malam). Trus liat jam dinding, ternyata uda jam 10.15 malem loh!! Sampe kaget! hahaha. Anyway, terus Selasa pagi aku bangun jam 7 pagi. Dan tahukah saudara-saudara apa yang aku pikirkan ketika bangun? Ini: “Sekarang jam 7 pagi, ideal, berarti aku sudah tidur 8 jam. Eh, tapi hari ini jadwalku di kampus panjang nih soalnya mau stay di kantor seharian dan lembur buat belajar. Kalau aku bangun sekarang, aku bakal sudah siap jam 9 pagi. Bakal kecapean dong, akhirnya sore nanti di saatΒ appointment sama dosen untuk nanya2 materi bisa2 uda kecapean dan nggak konsen. Sepertinya harus istirahat agak lebih lamaan dikit deh supaya hari ini lebih efisien!” O.o Akhirnya aku tiduran sampe kira-kira 40 menit kemudian, tapi motivasinya bukan karena males bangun tapi adalah demi efisiensi kerja di hari Selasa itu! Sampe kaget sendiri nih kalau efisiensi kerja adalah pikiran pertamaku ketika bangun! haha…

O iya, akhir-akhir ini aku juga merasakan ada sedikit masalah dengan sepedaku deh😦 Masalahya, aku kan nggak terlalu ngerti sama yang namanya mekanika dalam sepeda, jadi mau ga mau sepertinya mesti dibawa ke bengkel deh. Masalahnya lagi, aku sedang sibuk-sibuknya nih, hiks😦, banyak banget yang namanya kerjaan dan nggak habis-habis. Jadi seminggu ini belum sempat ke bengkel deh, mungkin minggu depan.

11 thoughts on “#909 – Surprising Thought and Bike

    1. Beroperasi sih masih bisa, tapi pedalnya terasa aneh, hehehe…πŸ™‚ Alhasil sekarang kayanya kemana-mana mesti jalan kaki deh. Jadi teringat masa-masa sebelum punya sepeda, wkwkwkwπŸ™‚

    1. iya nih, jam 10 malam tuh kaya kalo di Indo sekitar jam setengah 6 gitu, masih terang, haha. Mau tidur jam 10 berasa kaya uda tidur sore-sore,πŸ˜†, padahal uda jam 10 malam. Dan matahari terbitnya jam 5 pagi kurang loh, haha…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s